Millainen on sinun mielestäsi fiksu ihminen?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
No älkääs nyt riehaantuko. Ei ollut tarkoitettu loukkaukseksi eikä edes vihjaukseksi kenellekään. Olen vain usein laittanut nimenomaan tällä palstalla merkille että jotkut osaavat aina ne oikeat sanat ja pieni epäilys syntyy siitä että ovat oikeasti niin hyviä, kaiken hyväksyviä ja ymmärtäviä kuin väittävät. Mutta teidänkään kahden yhtään viestiä en muista että siitä voitte jo päätellä että kyseessä ei ollut loukkaus :D
Hei, en mä riehaantunut. :D Enkä loukkaantunut. Mulla on vain pirun outo huumorintaju, oikeesti. Ja paha vika etten saa aina itsäni ymmärretyksi. :whistle:

Mutta siis, mun viestini tarkoitus oli että sä oot oikeassa! Täällä, niinkuin muuallakin on teeskentelijöitä. Ja kyllä he mun mielestä erottuvat joukosta jossain vaiheessa. ;)

Niin juu, tuo olenko siis fiksu-kommenttini on taas sitä mun outoa huumorintajuani. :ashamed: :D Sanotaanko että mun mies ei vielä 6v yhdessäolon ajan jälkeenkään aine tiedä milloin heitän huulta ja milloin olen tosissani. Mulla ois ilmeisesti petraamisen varaa ulosannissani. :laugh:

Miten saitkin mulle ihan sellaisen olon, että en ole kovinkaan fiksu :D :wave:
Siis ihanko oikeesti? Apua, ei ollut todellakaan ollut tarkoitus. :ashamed: Mun mielestä sulla oli oikeasti fiksua puhetta. Anteeksi! :ashamed:

:laugh: No nyt mullakin naurattaa jo, siis tarkoitin vaan sitä että en kovin fiksu ole, kun luulin että suutuit :D Mutta tätähän tämä virtuaalimaailma on, nuo hymiöt helpottaa vähän mutta kun sitä toisen naamaa ei näe eikä tiedä millä tavalla asiat "sanotaan" niin väärinkäsityksiä tulee jatkuvasti.

No älkääs nyt riehaantuko. Ei ollut tarkoitettu loukkaukseksi eikä edes vihjaukseksi kenellekään. Olen vain usein laittanut nimenomaan tällä palstalla merkille että jotkut osaavat aina ne oikeat sanat ja pieni epäilys syntyy siitä että ovat oikeasti niin hyviä, kaiken hyväksyviä ja ymmärtäviä kuin väittävät. Mutta teidänkään kahden yhtään viestiä en muista että siitä voitte jo päätellä että kyseessä ei ollut loukkaus :D
Hei, en mä riehaantunut. :D Enkä loukkaantunut. Mulla on vain pirun outo huumorintaju, oikeesti. Ja paha vika etten saa aina itsäni ymmärretyksi. :whistle:

Mutta siis, mun viestini tarkoitus oli että sä oot oikeassa! Täällä, niinkuin muuallakin on teeskentelijöitä. Ja kyllä he mun mielestä erottuvat joukosta jossain vaiheessa. ;)

Niin juu, tuo olenko siis fiksu-kommenttini on taas sitä mun outoa huumorintajuani. :ashamed: :D Sanotaanko että mun mies ei vielä 6v yhdessäolon ajan jälkeenkään aine tiedä milloin heitän huulta ja milloin olen tosissani. Mulla ois ilmeisesti petraamisen varaa ulosannissani. :laugh:

Miten saitkin mulle ihan sellaisen olon, että en ole kovinkaan fiksu :D :wave:
Siis ihanko oikeesti? Apua, ei ollut todellakaan ollut tarkoitus. :ashamed: Mun mielestä sulla oli oikeasti fiksua puhetta. Anteeksi! :ashamed:

:laugh: No nyt mullakin naurattaa jo, siis tarkoitin vaan sitä että en kovin fiksu ole, kun luulin että suutuit :D Mutta tätähän tämä virtuaalimaailma on, nuo hymiöt helpottaa vähän mutta kun sitä toisen naamaa ei näe eikä tiedä millä tavalla asiat "sanotaan" niin väärinkäsityksiä tulee jatkuvasti.
Voi *reps* :laugh: Ja vielä sekin kun nuo hymiöt voi ottaa niin erilailla. Ihana kun loppujenlopuksi kumminkin ymmärsimme toisiamme. :D :laugh:

Hyvin kirjoitettu. Olen huomannut, että ihmisten on vaikea sietää toisten erilaisuutta, erilaista tapaa ajatella ja suhtautua asioihin. Oma tapa on ainut oikea ja se myös oikeuttaa haukkumaan muita :/
Ja muistakaamme, että fiksuuttakin on monenlaista...
:)

:flower: Se on puska sanoistasi!

Viisas ihminen ymmärtää ettei ole aina oikeassa. Sillä viisautta on nähdä myös muiden ihmisten olemassa olo. Viisas tietää, ettei tiedä kaikkea, mutta ymmärtää myös, että kaikesta voi ottaa oppia.

Olen samaa mieltä. Aina ei tarvitse olla samaa mieltä tai tuntea samoin. Miksi ihmeessä pitäisi. Me olemme (paino seuraavalle sanalle ---> ) yksilöitä, meidän henkilöhistoriamme, kulttuurillinen taustamme, fyysinen ja psyykkinen erilaisuutemme takaa 100% yksilöllisyyden. Mutta omia mielipiteitään voi ilmaista niin monella tapaa ja itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että fiksu ihminen osaa ilmaista ja argumentoida mielipiteensä niin, ettei tahalleen loukkaa, lokaa, polje ja hauku toista sekä siten, että perustelussa on jotain järkeäkin vaikka se tuntuukin muista vaikka sitten siltä vastenmieliseltä mielipiteeltä.

Fiksu ihminen tietää olevansa oikeassa, just päinvastoin.

Juuri noin. Ja se kunnioitus toisten mielipiteille, vaikka itse erimieltä olisikin.
Turha väittely on niiiiiiiiiiin rasittavaa eikä siitä ole mitään hyötyä!
Turha väittely juu on tympäävää. Erimieltä täytyy ollakin jos itestä tuntuu siltä, samaa mieltä ei voi kaikessa.
Hyvin kirjoitettu. Olen huomannut, että ihmisten on vaikea sietää toisten erilaisuutta, erilaista tapaa ajatella ja suhtautua asioihin. Oma tapa on ainut oikea ja se myös oikeuttaa haukkumaan muita :/
Ja muistakaamme, että fiksuuttakin on monenlaista...
Fiksuisuutta on vain yhtä tapaa.

Minun mielestä tuo kuvailemasi fiksuus tällä palstalla on usein teeskentelyä. Lähes jokainen meistä varmasti tietää miten asioihin pitäisi vastata että vaikuttaisi fiksulta, kaikkia pitää ymmärtää ja aina vähän väliä kannattaa viljellä lauseita: älkää yleistäkö, ei saa olla mustavalkoinen ajatuksissaan, kyllähän jokainen saa tuntea ja kokea niin kuin haluaa jne.
Sellaisia oikeasti fiksuja ja hyviä ihmisiä on varmasti todella harvassa, mutta teeskentelijöitä kyllä löytyy senkin edestä :D Minun mielestä vaikeneminen on fiksumpaa kuin nuoleskelu varsinkin tällä palstalla. Tähän jokelan juttuun liittyen olisin halunnut muutamalle tyypille sanoa niin pahasti että bannia olis pukannut, mutta mielestäni olin fiksu kun sammutin koneen :whistle:
Vaikeneminen on fiksumpaa ku nuoleskelu, samaa mieltä.

Yhteistyössä