Millainen on parantumis aikataulu aivoverenvuodon jälkeen..

Mun isä keikkas joulukuussa nurin ja löi päänsä jäähän ja oli tajuttomana...
viime sunnuntaina tuli oikean puolen voimattomuun ja eilen vietiin sit lanssilla jo ouluun..
aivokalvon ja kallon välissä on iso hyytymä ja vuotava suoni jotka operoidaan tänään tai sitten ne on operoitu jo eilen.
isä on ihan ok kunnossa..vähän sekava ja voimattomuutta...
millaiseen kuntoutukseen joudumme oikeastaan varautumaan ja miten tästä eteenpäin..??
soitan kohta lääkärille ja saan tietoja mut aattelin että jos teistäkin joku tietäs...
 
missa
Ei siihen ole mitään aikataulua. Hyvin yksilöllistä on kuntoutuminen, toiset kuntoutuu nopeastikin, toiset eivät palaudu koskaan täysin ennalleen. Riippuu siitä kuinka laajoja vaurioita vuoto on ehtinyt aiheuttaa ja kuinka hyvin vauriot saadaan korjattua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja missa:
Ei siihen ole mitään aikataulua. Hyvin yksilöllistä on kuntoutuminen, toiset kuntoutuu nopeastikin, toiset eivät palaudu koskaan täysin ennalleen. Riippuu siitä kuinka laajoja vaurioita vuoto on ehtinyt aiheuttaa ja kuinka hyvin vauriot saadaan korjattua.
ok...
pitääpä muistaa kysästä löydöksestä lääkäriltä ku soitan
 
Puolimaallikko
Kuten Missa sanoi, on vaikea antaa mitään aikataulua ja myöskään mitään ennustetta. Yksilölliset seikat painaa tässä paljon. Ensimmäinen puolivuotta-vuosi ratkaisevia itse kuntoutuksessa, kun ensin on akuutti hoitotehty. (Mitä kuntoutukseen tulee on teidän läheisten tarpeen tulle hyvä tukea isäänne kuntouksen saamisessa, mikäli hän ei kykenekkään itse oikeuksiaan saamaan. Mikäli laajemmalle kuntoutukselle ilmene tarvetta, niin selvittäkää onko alueellanne avh-alue neuvoja/yhdyshenkilöä, joka kykenee neuvomaan kaikki isällenne kuuluvat etuudet. Noita kun helposti saattaa jäädä saamatta.)
 

Yhteistyössä