Millainen on oikeasti huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abloom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

abloom

Jäsen
14.10.2008
618
0
16
Kun täällä paljon viljellään tuota huono äiti-fraasia, milloin ei ole jaksanut vääntää puuroa muksuille tai jotkut hulttiot ovat käyneet välillä jopa baarissa! Pistetäänkö realiteetit kohdalleen ja IHAN OIKEASTI; mitä huono äiti tekee? Millainen on huono äiti?

Laiminlyö lastaan jollain tavalla (ei tarjoa OLLENKAAN vaikkapa aamupalaa tai muuta ruokaa. Se ei tee kenestäkään huonoa, jos ei keitä puuroa, mutta tarjoaa kuitenkin jotain aamupalaksi), ei pue lasta asianmukaisesti (lapsi kulkee kumisaappailla ilman sukkia 20 asteen pakkasessa, tai muuten täysin asiattomassa varustuksessa).

Käyttää väkivaltaa.

Ei ole aidosti kiinnostunut lapsensa elämästä (ei KOSKAAN leiki lapsen kanssa, ei kuuntele, ei huolehdi hyvinvoinnista mitenkään).

Tommonen on mun mielestä huono äiti. Jokaisella äidillä on huonot päivänsä, eikä kukaan ole täydellinen äiti päivästä toiseen, mutta perusasiat pitäisi hoitaa edes välttävästi joka päivä...

Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
sellainen jolle jokin muu asia on tärkeämpi kuin omien lasten hyvinvointi. esim viina.

Tai lastaan kohtaan väkivaltainen, vihamielinen tms.

Kuvailit just meidän äitin :(
Mutta tiiättekö, mun mielestä pahin loukkaus mitä naiselle voi sanoa on se että olet huono äiti. Siitäkin huolimatta että mä saan omani tekemisiä selvittää vielä pitkään tulevaisuuteen niin sanoisin että ei ole huonoja äitejä, on vain äidiksi sopimattomia.

Huono äiti asettaa oman edun aina lasten edelle, eli ei näe lapsen parasta, ja jos näkee, niin ei halua myöntää sitä. Huono äiti on se äiti, jolla on esim. iso päihdeongelma, mutta taistelee lapsistaan kynsin hampain, eikä anna heitä pois, vaikka lapset oireilevat henkisesti ja fyysisesti.

Ei siis näe lapsen parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Laiminlyö lastaan jollain tavalla (ei tarjoa OLLENKAAN vaikkapa aamupalaa tai muuta ruokaa. Se ei tee kenestäkään huonoa, jos ei keitä puuroa, mutta tarjoaa kuitenkin jotain aamupalaksi), ei pue lasta asianmukaisesti (lapsi kulkee kumisaappailla ilman sukkia 20 asteen pakkasessa, tai muuten täysin asiattomassa varustuksessa).

Käyttää väkivaltaa.

Ei ole aidosti kiinnostunut lapsensa elämästä (ei KOSKAAN leiki lapsen kanssa, ei kuuntele, ei huolehdi hyvinvoinnista mitenkään).

Tommonen on mun mielestä huono äiti. Jokaisella äidillä on huonot päivänsä, eikä kukaan ole täydellinen äiti päivästä toiseen, mutta perusasiat pitäisi hoitaa edes välttävästi joka päivä...

Tässä on aika hyvin kiteytetty munkin mielipide...

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
sellainen jolle jokin muu asia on tärkeämpi kuin omien lasten hyvinvointi. esim viina.

Tai lastaan kohtaan väkivaltainen, vihamielinen tms.

Kuvailit just meidän äitin :(
Mutta tiiättekö, mun mielestä pahin loukkaus mitä naiselle voi sanoa on se että olet huono äiti. Siitäkin huolimatta että mä saan omani tekemisiä selvittää vielä pitkään tulevaisuuteen niin sanoisin että ei ole huonoja äitejä, on vain äidiksi sopimattomia.

Toi on niin totta. mä en oo 1,5 vuoteen ollut tekemisissä yhden lapsettoman kaverin kanssa kun haukkui mut huonoksi äidiksi kun jätin pojan isänsä kanssa kotiin ja lähin baariin :/ poika oli sillon 6kk

Huonolla äidillä on usein onneton lapsi vaikka lapsi olisi terve. Toisaalta.. tässä pitää yksi geneettinen asia ottaa huomioon.
Ihmisellä on jo alkiovaiheessa kehittyny henkilökohtainen perimä joka määrää tuleeko lapsesta optimisti vai pessimisti. Itse olen tehnyt sellaisen yksinkertaisen kaavion jolla demonstroin mitä tarkoitan.

0......................................................................................................................100
onneton ...................jotain siltä väliltä...........................................aina onnellinen

Jokainen meistä mahtuu tohon kaavioon. Aina onnellisella voi olla huonot hetket jos esim. joku rakas kuolee.. mutta aina onnellinen toipuu nopeasti ja voi taas iloita siitä mitä hänellä on. Aina onneton voi iloita vaikka lottovoitosta.. mutta jo kk kuluttua ei sekään enää riitä "viihdyttämään" kurjaa elämää.

Mulla oli mielestäni aika huono äiti. Ei kuunnellut mua, syytti mua kaikesta, kertoi toisille paskaa musta kun olin nuori, hakkui pahaksi, ei ollut tukena eikä turvana. Tottakai lapsella pitää olla ruokaa ja kaikki nämä perustarpeet tyydytettyinä, mutta henkinen puoli on myös tosi tärkee. Se, että luo lapsilleen hyvän itsetunnon, kertoo, että rakastaa, tukee ja että lapset on ihania, kauniita ja loistavia tyyppejä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
. Se, että luo lapsilleen hyvän itsetunnon, kertoo, että rakastaa, tukee ja että lapset on ihania, kauniita ja loistavia tyyppejä.

Lapsi on varmasti onnellisempi ilman materiaa ja tietäen olevansa rakas kuin tavarapaljoudessa ilman rakkautta ja läheisyyttä...

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Käyttää väkivaltaa.

Samaa mieltä

Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Kun täällä paljon viljellään tuota huono äiti-fraasia, milloin ei ole jaksanut vääntää puuroa muksuille tai jotkut hulttiot ovat käyneet välillä jopa baarissa! Pistetäänkö realiteetit kohdalleen ja IHAN OIKEASTI; mitä huono äiti tekee? Millainen on huono äiti?

huono äiti kuvittelee olevansa parempi kuin joku toine ja haukkuu ääneen toisia ihmisiä lapsensa kuullen ja tekee lapsestaan kiusaajan. huono äiti ei arvosta muita ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

huono äiti kuvittelee olevansa parempi kuin joku toine ja haukkuu ääneen toisia ihmisiä lapsensa kuullen ja tekee lapsestaan kiusaajan. huono äiti ei arvosta muita ihmisiä.

Hyvä kirjoitus.

Hyvä kirjoitus.

Peesi täältäkin!

Meinasin kirjoittaa ensin että "huono äiti ei ole lapsilleen läsnä fyysisellä ja henkisellä tasolla", mutta siinäkin on SE mutta. Voihan olla että äiti on vaikka niin masentunut tai muuten loppuun palanut ettei oikeasti vain jaksa. Ja tuollaiset taas ei tee äideistä huonoja vaan niihin pitää saada apua.
Mutta siis jos nyt puhutaan perus terveistä äideistä niin toivoisin että tuota läsnä oloa pidettäisiin tärkeänä. Ja tietenkin se perus huolto pitäis pelata -- monipuolinen ruoka, puhtaus, ehjät ja puhtaat vaatteet, ulkoilua... Ja tietenkin syliä, halia, rajoja ja rakkautta.
Välittämistä!!

Hei, painiskelen äitipuoliongelman kanssa.Yllämainitut sopivat lapsen äitiin, eli saan rauhassa omine ajatuksineni mieltää hänet "huonoksi äidiksi". Itse en kuitenkaan sopeudu äitipuolenkaan rooliin, sillä lapsi on mielestäni isästään todella mustasukkainen ja on alkanut esittämään pikkuprinssiä l. marttyyria kotonamme. Voin jo pahoin, enkä haluaisi lapselle enää huonompaa tilannetta, kuin äidin hylkääminen. Onko äitipuolille jotain apuväyliä, josta saisi asiaan apuja? Lapsi käy kuraattorin luona, mutta valehtelee siellä.

En kokenut äitiäni huonoksi äidiksi aamupalan puuttumisen vuoksi, navettahommilta ei ehtinyt muuta kuin kahvin keittämään. Otin siis kahvia ja pullapalan. Mutta vitsaa sain ja rajusti veljeni kiusaamisesta, en tosin tiedä miten kiusaisin mutta aggressio purettiin minuun ja hanuri oli vereslihalla.

Yhteistyössä