Millainen on keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluu tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluu tietää

Vieras
Eli onko se semmoinen kuin telkkarissa, että yhtäkkiä kauheet kivut ja veri valahtaa kintuille?

Mietin vaan kun ei oo kokemusta ja synnytyskin on tv:ssä aika erilainen kuin todellisuudessa, yhtäkkiä vedet lattialle ja sitten jo pusketaankin vauvaa ulos, plups vaan! Eikä tietoakaan kymmenen tunnin supistelusta...

Se on sellainen salakavala, pikku hiljaa yltyvä vuoto joka tuo kivut (=supistukset, kun kohtu työntää tavaraa pihalle) mukanaan. Näin mulla oli.
Synnytykset on kyllä alkaneet vesien menolla :D mutta käynnitykseen on sit kuitenkin jouduttu.

Riippuu keskenmenosta.

Joskus täysin oireeton, mutta kehitys on vaan päättynyt. Silloin raskausmateriaali ei tule välttämättä itsestään ulos, vaan tarvitaan esim. lääkkeellinen tyhjennys tai kaavinta.

Joskus alkaa hillitön vuoto, joskus vähän vähemmällä vuodolla, joskus on kipuja, joskus ei.

Mulla oli keskenmeno vk7 ja oli vähän samanlaiset kun menkat. Ehkä hitusen runsaammat. Alkoi siis tiputteluvuodolla ja parin päivän päästä tuli verta sit vähän runsaammin.

Muakin välillä huvittaa nopeat TV synnytykset. Ite kun kärvistelin 3vrk, kun supisteli 5-7min välein, aikas tuskallisesti koko ajan.

Minulla ei ollut kipuja missään vaiheessa, vaikka km tulikin aika pitkällä rv 18.

Tämä viimeisin synnytykseni oli kyllä aivan leffatyyliin. Vedet tulvi kotona ja saliin mentiin kauheella kiireellä, vähän ajan kuluttua olikin vauva sylissä. :snotty:

Yhteistyössä