Millainen on keskenmeno 16 viikolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 16
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 16

Vieras
Pelotta monesta syystäkin, mutta mietin jo käytännön kulkua. Miten iso vauva on rv 16, joutuuko kaavintaan jne. Kiitos jos voitte auttaa ja voimia teille muillekin tämän asian kanssa :hug:

En voi sanoa, että tiedän tarkalleen, mutta toivottavasti voin olla avuksi. Jos vauva on kuollut vasta viikoilla 16 on se jo melko isokokoinen. Käsitykseni mukaan vauva täytyy "synnyttää". Välttämättä kaavintaan ei joudu jos kaikki raskausmateriaali tulee pois kohdusta lääkkeiden avulla.

Hei!
Itselläni tuli keskiraskauden keskenmeno 10.11.05. Olin raskausviikoilla 15+3 menossa kun alkoi kovat alavatsakivut. Niitä kesti puoli tuntia ja sitten tuli lapsivesi. Mitään muuta vuotoa ei ollut. Soitin sairaalaan naistentautien polille ja siellä minua käsiteltiin päivystysasiana. Lääkärille pääsin kaksi tuntia vesien mentyä. Siinä vaiheessa kivut oli käyneet jo aika kovina ja vertakin tuli. Lapsi syntyi samalla kun otin housut pois ja nousin tutkimuspöydälle "synnyttämään". Lääkäri avusti, kun käsi jo näkyi tulevan mutta minulla oli supistukset loppuneet. vauvan saimme nähdä ja kyllä oli jo sen kokoinen että ihmiseltä näytti.
Istukka ei tullut itsestään vaan laittoivat minut samalle päivälle kaavintaan. Yön yli olin sairaalassa ja perjantaina kotiin. Tosin se oli epäonnistunut toimenpide ja jouduin maanantaina uusintakaavintaan.

Toivon sydämmestäni ettei kukaan joutuisi kokemaan samaa. On siinä jo niin pitkällä menossa että on alkanut luottamaan jatkoon ja vähän on ehtinyt jo suunnitellakin kaikkea tulevaisuudesta. Itselläni on menossa jonkinlainen kieltämisvaihe; ei tahdo uskoa todeksi tai haluan vain unohtaa tapahtuneen. Lääkärikin totesi vain että tällaiseet ovat erittäin harvinaisia. Muuten oli kyllä lääkärilläkin tunteet pelissä kun hän oli itsekin raskaana. Hirveä tilanne. Tulevaisuuden varalle suojelusta sinulle ja pienokaisellesi.

Minä olen synyttänyt viikolla 16+1 ja 17+0. On vauvat aivan vauvan näkösia,ensimmäinen tuhkattiin ja toinen haudattiin.

JAKSELE.
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta,eilen selvis,eli ehkä keskenmenojen syy.

valitettavasti lapsen joutuu synyttämään. :'( mulla oli rv 13+ ja silloin joutu jo synnyttämään kaksoset. istukat kaavittiin koska eivät tulleet ulos. minun vauvat olivat rv 13+ 10cm pituisia, näin kertoin lääkäri, itse en pystynyt katsomaan. mutta rv 16 on jo iso ehkäpä 20cm... kamalaa. voimia!

Minä synnytin kaksoset rv 18+6,vauvat tosin olivat 14 viikkoisen kokosia n.10 senttisiä. Mentiin siis rakenneultraan ja siellä selvisi että vauvat ei eläneet. Minut otettiin osastolle ja synnytys käynnistettiin.
Tuhkasimme pojat. Syytä ei ole löytynyt.

Voimia ja halaus sinulle kovasta kokemuksesta, Itse synnytin 16 raskausviikolla olevan lapseni tässä kuussa. Itse syntymä/ponnistusvaihe on helppo koska lapsi on niin pieni (n 100g) mutta käynnistetty avautumisvaihe voi olla kivulias ja kestää usein tunteja. Tähän saa kyllä särkylääkityksen ja sitä kannattaa pyytää huoletta lisää.

Keskenmenon syystä vinkki kaikille,
kromosomit pitäisi noilla viikoilla tutkia kaikilta, samoin tehdä patologiset tutkimukset ainakin ultralla jos noin pienelle ei tehdä ruumiinavausta, mutta tämän lisäksi pitäisi ottaa verikokeena äidiltä listeria, toksoplasma sekä parvorokko vasta-aineet. Nämä kaikki aiheuttavat keskenmenoja /sikiön vammautumista noilla viikoilla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 09:54 vieras kirjoitti:
Voimia ja halaus sinulle kovasta kokemuksesta, Itse synnytin 16 raskausviikolla olevan lapseni tässä kuussa. Itse syntymä/ponnistusvaihe on helppo koska lapsi on niin pieni (n 100g) mutta käynnistetty avautumisvaihe voi olla kivulias ja kestää usein tunteja. Tähän saa kyllä särkylääkityksen ja sitä kannattaa pyytää huoletta lisää.

Keskenmenon syystä vinkki kaikille,
kromosomit pitäisi noilla viikoilla tutkia kaikilta, samoin tehdä patologiset tutkimukset ainakin ultralla jos noin pienelle ei tehdä ruumiinavausta, mutta tämän lisäksi pitäisi ottaa verikokeena äidiltä listeria, toksoplasma sekä parvorokko vasta-aineet. Nämä kaikki aiheuttavat keskenmenoja /sikiön vammautumista noilla viikoilla.

Minulta ainakin otettiin kaikki maholliset kokeet ja vauvoille tehtiin patologiset tutkimukset ja mitään vikaa ei löytynyt. Vielä joulukuussa menen siihen tukostaipumusverikokeeseen kun sen voi ottaa vasta 2-3kk keskenmenon jälkeen ja siitä tuloksen saan tammikuussa. Lääkäri sanoi että aina tutkitaan kun keskenmeno on tapahtunut näin myöhään mutta usein syytä ei kuitenkaan löydy.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2005 klo 16:56 rv 16 kirjoitti:
Pelotta monesta syystäkin, mutta mietin jo käytännön kulkua. Miten iso vauva on rv 16, joutuuko kaavintaan jne. Kiitos jos voitte auttaa ja voimia teille muillekin tämän asian kanssa :hug:
Minulla raskaus 15+
pituus 14,5cm
päälaki-pakara 10,3cm
jalkaterän pituus 1,1cm
paino 62g
päänympärys 10cm

Kaavittu suuren verenvuodon vuoksi. Aina kaavitaan ellei kohtu tyhjene täysin itse.

Yhteistyössä