Millainen on ensimmäinen terapiakäynti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Masennus, lääkkeet aloitettu, terapia edessä. Ensimmäisellä kerralla tehdään joku kartoitus, mitä se käytännössä tarkoittaa? Mitä siellä tehdään, kysytään?

Mulla terapeutti aluksi kyseli miksi olen siellä, mitä odotan terapialta, pyysi kertomaan lapsuudesta. Kyseli suhteesta vanhempiin ja nykyisestä elämäntilanteesta. Lähinnä sun elämä siihen asti ja miten oireilet. Sit terapeutti kertoi omasta tavastaan työskennellä.
Mä oon ymmärtänyt niin, että eka käynti on myös tunnustelua, sovitteko työskentelemään yhdessä.

Ihan peruskeskustelua siitä, mikä on sun vointi ja miten asiaa lähdetään työstämään.

Itse menossa huomenna ensimmäistä kertaa aikoihin terapiaan uudelle psykologille. Toivottavasti kemiat kohtaa.

Mulla terapeutti aluksi kyseli miksi olen siellä, mitä odotan terapialta, pyysi kertomaan lapsuudesta. Kyseli suhteesta vanhempiin ja nykyisestä elämäntilanteesta. Lähinnä sun elämä siihen asti ja miten oireilet. Sit terapeutti kertoi omasta tavastaan työskennellä.
Mä oon ymmärtänyt niin, että eka käynti on myös tunnustelua, sovitteko työskentelemään yhdessä.

Eli ei mitään herkkua. Kiitos vastauksesta.

[QUOTE="aloittaja";25397596]Eli ei mitään herkkua. Kiitos vastauksesta.[/QUOTE]

No harvemmin se terapia on mitään herkkua... Ahdistavaa, uuvuttavaa - useimmin pahempi olo terapiasta lähtiessä kuin sinne mennessä.

Mutta pidemmän päälle palkitsevaa. Tsemppiä!

Yhteistyössä