millainen kantoliina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanilla***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanilla***

Vieras
Minulla on kuukauden ikäinen vauveli joka viihtyy parhhaiten sylissä. Sitterissä on jonkun aikaa, mutta pääosin aika menee vauvan kanniskeluun. haluaisin ostaa kantopussin, mutta niihin ei noin pientä voi laittaa pystyasentoon, vai voiko? Millainen kantoliina minun kannattaisi ostaa ja mistä? En jaksa opetella mitään monimutkaisia sidontoja ja pelkään että kantoliina on liian kuuma. Onko? Kertokaa vinkkejä millainen kannattaa ostaa.
Kiitos paljon.

Heips!

Minä olen tykännyt hirveästi hug-a-bub -merkkisestä trikoisesta kantoliinasta. Olen kantanut siinä vauvaani alusta saakka. Trikoo joustaa mukavasti niin siinä on hyvä kantaa pientä vauvaa. Liina maksaa uutena jotain reilu 80 euroa, joten kannattaa ostaa se käytettynä esim. huutonetistä, jos et ole varma, että onko liinailu teidän juttu.

Mulla on myös hug-a-bub. Muita en ole kokeillut, mutta huggis on ainakin hyvä. Vauva liinassa hoituu ainakin imurointi, ruuanlaitto ja yleinen siivoilu. Ihan ykköspeli tuo liina.

Trikoinen sidottava liina olisi paras (eikä tarvitse edes olla luxus-hugga), mutta jos et oikein jaksaisi viritellä sidontoja, niin olen kuullut ihan hyviä kommentteja hotslingsista esim. Itselläni ei siitä ole kokemusta

Meilläkin on hug-a-bub-liina ja se on jäänyt lähes käyttämättömäksi koska minulle ja vauvalle (synt. 08/06) tuli liinassa liian kuuma. Molemmat oltiin jo viiden minuutin jälkeen ihan hikisiä, tosin viime kesä olikin tosi kuuma. Ja vastauksena ap:n toiseen kysymykseen, kuukauden ikäisen vauvan voi jo laittaa pystyasentoon ainakin hug-a-bubin ohjeiden mukaan. Olisiko jollain kaverillasi antaa liinaa kokeiltavaksi ennen kuin ostat oman? Minua ainakin jäi vähän harmittamaan, kun liina ei ollutkaan meidän juttu. Ehkä sitten seuraavalle lapselle ja saahan sen tietty aina myytyä.

Meille syntyi maaliskuussa toinen lapsi, joka on todella sylivauva. Tarvisin kädet ehdottomasti vapaiksi ja mahdollisimman "nopean" ja helpon kantoavun. Hankin itselleni VITMI-rengasliinan ja se on osoittautunut TODELLA hyväksi ja hyödylliseksi. Kokeilin myös pitkää trikooliinaa ja se ei tuntunut yhtä mukavalta. Vitmissä on erityisen hyvää suht paksut topatut reunat, jotka auttaa ainakin tällasta ei-niin-pro-liinailijaa saamaan vauvan hyvään asentoon nopeasti. Meidän pikkumies viihtyy kohtuasennossa sekä "pystyssä". Mieskin tykkää kantaa vauvaa siinä, molemmille käy vielä hyvin tuo sama liinakoko. Suosittelen, jos haluat helpon ja nopean "arkiaskareliinan" (Pidemmillä kantoajoillahan tuo pitkä liina on varmaan parempi).

Yhteistyössä