Millainen huutislainen olet? (siis huuto.net)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Millainen ostaja/myyjä olet?

Ostajana pyrin ottamaan yhteyttä myyjään heti kaupan sulkeuduttua. Tai ainakin samana päivänä. Myös maksan heti, kun saan tilinumeron käsiini. Annan palautteen heti kun saan tuotteen.

Itse olen myynyt huuto.netissä vain 2 tuotetta ja viimeisin ostaja oli mielestäni outo (?). Hän ei ottanut minuun yhteyttä, minä otin lopulta 5-6 päivää huudon sulkeutumisen jälkeen. Vastasi viestiin lyhytsanaisesti, mutta maksoi huutonsa heti. Nyt olen käynyt vilkuilemassa palautetta kaupoista, mutta mitään ei kuulu. Hän on saanut tuotteen viikko sitten. Itse pyrin olemaan nopea ja täsmällinen, siksi vähän oudolta tuntuu tällainen vitkuttelu.

Millainen sinä olet?

Hullu :xmas:

Myymäni tuotteet lähetän yleensä jo ennen kuin rahat ovat tilillä. Tietysti sen mukaan, millaista palautetta ostajalla on aiemmin ollut. Vain kerran on jääneet yhdet shortsit maksamatta, ja kauppoja on takana yli kaksi tuhatta. Palautteen kaupasta annan kun ehdin, välillä heti, välillä voi kestää, mutta aina sen jätän.

Ostajana pyrin ottamaan yhteyttä vuorokauden sisään ja myös maksaa saman tien. Joskus viikonloppuisin voi mennä päiväkin ennen kuin maksan. Palautetta annan taas kun ehdin. Muoks* Ilmoitan muuten aina kun olen maksanut.

Toisten antamia palautteita tietenkin katselen, mutten seuraa sitä kuka antaa ja kuka ei. Ei ole väliksi vaikka jäisi saamatta.

nimimerkillä palautteita yhteensä 2319 ja 100% positiivinen

Periaatteella että "elämää on huutiksen ulkopuolellakin" ;)....yli 500 positiivistä palautetta ja kaksi neutraalia.Maksan huutoni samantien,myyjänä odotan viikon.Haluaisin tiedon maksusta s-postiini niin saan nopeempaa tuotteet postiin.Palautteiden perään en kysele,antakoon ken antaa :)

Tuota aloittajan mainitsemaa "outo" ilmaisua ihmettelen jos ei ole itse ottanut myyjänä yhteyttä.
Jos vakioviestissä ei ole tilinumeroa, myyjänä ottaisin ensin yhteyttä.Eihän ostaja voi kuin kysellä tilinumeroa.
Itselläni lähemmäs 1000 positiivista palautetta vuosien varrella.Olen siis todella kauan ollut huutiksessa ostajana ja myyjänä.
Toimin nopeasti,mutta ihmisiähän me ollaan ...aina voi tulla viivettä ihan luonnollisista syistä.
Voi tapahtua asioita jotka todellakin menevät huutiksen edelle.Sairastumiset jne.
Tuossa aloittajan tapauksessa minusta ei mitään ihmeellistä.

Nyt on pakko kysyä, että annoitko itse myyjänä palautteen heti, kun sait maksun? Itse annan ostajana palautteen vasta myyjän annettua omansa. Arvostan tietysti nopeita kauppoja puolin ja toisin, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Muuten olen nykyään hyvin hiljainen huutislainen, en ole ostanut vuoteen enkä myynyt puoleen vuoteen mitään. Viikottain käyn kuitenkin sivuilla jotain katselemassa.

Vaihteleva, fiiliksen mukaan menen. Huutonetissä olen ollut alusta asti, useammalla nimmarilla (ei tosin ikinä yhtäaikaa). Kauppoja olen tehnyt tuhansia ostajana ja myyjänä.

Pyrin ottamaan yhteyttä samana päivänä kun huuto sulkeutuu tai seuraavana päivänä. Maksan 2 päivän sisällä yleensä, usein samana päivänä kun on saanut tilinumeron. Hoidan usein useamman kaupan/maksun kerralla siksi siis en juokse heti sähköpostin tultua maksamaan.

Myyjänä oon melko lepsu, mua ei haittaa vaikka jonku maksu kestää 3 viikkoa tms. Ei se niin tarkkaa ole, kun ei huutis/raha ole mun koko elämä.

Palautteita olen huono antamaan. Annan sitten kerralla 10-20 kuin, että yksitellen alan niitä kirjoittamaan. Mua inhottaa ne palautteen kerjääjät jos ei ole ihan heti palautetta laittanut. Mä en ikinä edes katso mitä palautetta muilla on keneltä ostan. Must se palaute on turha.

Minusta myyjän pitää aina ottaa yhteys ostajaan. Ei ostajan myyjään. Myyjä on se jolta tilinumero saadaan!

Lähinnä minä vähän ihmetellen, että oliko ostaja outo.. minulla kuitenkin vain 2 myyntiä takana, enkä ole vielä täysin perillä huuto.netin tavoista. Itse olen kuitenkin aina ottanut ensin yhteyttä, vaikkei vakioviestissä olisikaan tilinumeroa ja juurikin kysäisen tilinumeroa. Minusta se on kohteliasta niin päin. Ja tämä nyt ei mikään vakava juttu olekaan, kunhan mietin :)

Ja annoin kyllä palautteen heti ostajalle.

Ostajana:
- Otan yhteyttä myyjään huudon tehtyäni, mikäli hällä ei o vakioviestiä.
- Maksan huutoni pikimmiten ja ilmoitan myyjälle sen tehtyäni.
- Laitan palautteen parin päivän sisällä tuotteen saapumisesta. (annan palautteen aina)

Myyjänä:
- Käytän vakioviestiä.
- Postitan maksun saatuani
- Ilmoitan ostajalle kohteen postitettuani
- Annan palautteen yleensä postituksen jälkeen (annan palautteen aina)

Onko sulla vakioviesti käytössä? Jos ei, niin ostaja on todennäkösesti oottanu sun yhteydenottoa saadakseen kaikki tiedot maksua varten. Itekin tykkään, että myös toinen osapuoli on aktiivisesti yhteydessä, mutta jotkut ei tykkää viestitellä ku välttämättömän ja joillekin se tarkottaa korkeintaan palautetta (jos siis ei ole aihetta motkottaa eikä kysellä).

Palautteen antaminen saattaa unohtua, jos ei tuotteen saatuaan vähään aikaan kirjaudu Huutoon. Ite ainakin käyn joskus selaamassa kirjautumatta eikä itellä ole jatkuvasti kohteita auki. Ite kyl pyrin siihen, että annan palautteen heti... Ihan sen takia, ettei jää lojumaan. Alkuvaiheessa ne palautteet on tärkeitä, mut jotkut laittaa ilmeisesti vaan ollessaan kauppoihin TOSI tyytyväisiä. Voihan sen perään kysellä, mut ite en o siihen lähteny.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Minusta myyjän pitää aina ottaa yhteys ostajaan. Ei ostajan myyjään. Myyjä on se jolta tilinumero saadaan!

Vakioviesti on hyvä tässä. Menee tilinumero suoraan ostajalle. Mun ei ole sen jälkeen enää tarvinnut laittaa viestejä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Palautteen annan heti kun käyn huutiksessa seuraavalla kerralla ja muistan.

Positiivisiä palautteita kaikki lukuunottamatta yhtä idioottia, jolta ostin puhelimen ja se oli rikki ja laitoin hänelle negan niin hän laittoi "kostonegan"

Otan yleensä myyjään nopeammin yhteyttä kuin myyjä minuun. Monesti myös tekstarilla kysyn, että käykö haku esim. tänään/huomenna.
Noudan melkein kaikki paketit ja siksi huudankin yleensä vain pk-seudulta.

Pari krt olen myynyt vaatepaketteja. Olen surkea ottamaan kuvia, joten myyminen on jäänyt aika vähäiseksi. Nytkin olisi myytävää kamaa esimnuo tytön kaikki 56 vaatteet, mutta katsotaan jos menen kirppikselle, kun en jaksa kuvata!

Yhteistyössä