Millainen autoilija olet?

Riippuu paljo onko lapset kyydissä vai ajelenko yksin.Inhoan matelijoita,vilkun käyttämättä jättämistä ja muita eteen sujahtavia.Paljo en ylinopeutta aja,mutta yksikseen ajeltuna tulee ajettua.Ärsyttää "mersun" omistajat jotka ajaa eteen tielle ja matelevat 60 80 alueella jne...Ihmiset jotka laittaa vilkun vasta,kun jo kääntyvät.

Musta ajaminen on tylsää jos ajaa hiljaa, siis oikeesti pitkästyttävää, mutta en ohittele mielelläni. Joten puuhaan sit kaikkea...näprään kännykkää, radiota, käsilaukkua...yritän pysyä tarpeeksi kaukana siitä edessä ajavasta sunnuntaiköröttelijästä ja keksiä itelleni jotain puuhaa, etten täräytä sen puskuriin.
Yleensä puhun pitkilä matkoila puhelimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Mä olen nopea reaktioissani, hyvin huomioonottavainen liikenteessä ja varma ajotavassani. Monta läheltäpiti-tilannetta olen reflekseilläni pelastanut. Ajan pientä ylinopeutta aina (~10km/h) ja olen se, joka motarilla ajaa koko ajan vasenta kaistaa.

Eivöätkö nämä kaksi asiaa mielestäsi kumoa missään määrin toisiaan? :xmas:

No eivät =) Muut saavat ajaa omaa vauhtiaan oikealla kaistalla, ja mä ajelen vasemmalla vähän nopeampaa. Siten en ole ihan puskurissa kiinni roikkumassa ;) Toki jos mun takana tulee joku, joka tahtoo ajaa muakin nopeammin, niin siirryn sitten hetkeksi oikealle kaistalle.

Mä olen tuosta kyllä eri mieltä. Terv. nimim. Tänään taas parisataa kilsaa motaria(kin) vetäneenä ja useampaakin "vähän muita nopeempia omaan tahtiin vasemmalla ajeleskelevia" mananneena.

Mutta sinä teet niin kuin sinusta parhaalta tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä yksinkertaisesti VIHAAN matelijoita, ylimielisiä eteen änkeäjiä, niitä jotka ei osaa käyttää vilkkua, perseessä roikkujia, liikennevaloissa ihmettelijöitä yms.yms.

Mutta siis kaikkein eniten maailmassa vihaan niitä "mullaeiookiire"-matelijoita :kieh: :kieh: :kieh:

Ja mulla on usein verenpaineet varmaan taivaissa kun autoa ajan :whistle: :xmas:

:ashamed: :ashamed: Kylläpäs kuulostaa tutulta... :ashamed:

Mä olen tuosta kyllä eri mieltä. Terv. nimim. Tänään taas parisataa kilsaa motaria(kin) vetäneenä ja useampaakin "vähän muita nopeempia omaan tahtiin vasemmalla ajeleskelevia" mananneena.

Miksi manailet meitä/heitä?

Miksi manailet meitä/heitä?

No esim. tänään oli parikin tilannetta, että NAISautoilija veti vasenta koko ajan, ja oikealla kaistalla oli esim. rekka, jota saavutti pari autoa. Koska tämä vasenta kinnaava oli jo siinä vasemmalla, nämä rekan saavuttaneet moottoritien oikeaoppiset käyttäjät joutuivat odottamaan että tämä hinuri hyvin hitaasti veti siitä jonosta ohi, ennen kuin pääsivät itse vasemmalle ja rekasta ohi.

Siksi. Esimerkiksi. Miksi sinne oikealle kaistalle ei voi välillä mennä?

Kyllähän liikenteessä välillä odottamaankin joutuu, myös minä. Ja käyn mä toki myös oikealla kaistalla, mutta tuollaisessa tilanteessa, että rekka on edellä ohitettavana, en näe mitään syytä poiketa oikealle kaistalle. Tuossa tilanteessa valinta on rekan perässä ajavien - he voivat joko jo aiemmin rekan nähdessään siirtyä vasemmalle kaistalle, tai sitten rekan perässä kiihdyttää vähän, että pääsevät minun edelleni tai tosiaan odottaa, että olen mennyt ensin.

Kyllähän liikenteessä välillä odottamaankin joutuu, myös minä. Ja käyn mä toki myös oikealla kaistalla, mutta tuollaisessa tilanteessa, että rekka on edellä ohitettavana, en näe mitään syytä poiketa oikealle kaistalle. Tuossa tilanteessa valinta on rekan perässä ajavien - he voivat joko jo aiemmin rekan nähdessään siirtyä vasemmalle kaistalle, tai sitten rekan perässä kiihdyttää vähän, että pääsevät minun edelleni tai tosiaan odottaa, että olen mennyt ensin.

Sä et nyt vastannut kysymykseen, mutta antaa olla.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kiti Kuikka:
Aloin vaa miettii...ku mä oon kai aika kauhee...
sillä vaa aloin miettii ku totesin itelleni et mun sisko ei varmaa enää ikinä tuu mun kyytiin...se ku ajaa aiina nii varovast ja hiljaa ja nätist....

ku mä taas kaahasin ylinopeutta(juu huono tapa)ja kirosin ja huusin ja mäkätin hidastelijoita...

menetän hermoni heti jos joku matelee vaikka 80 alueella 50 tunnissa mun edessä,ohi ei pääse...toiset ne vaa kattelee maisemii ku mä haluisin eteenpäib.Valitan,huudan(ihan ku ne kuulis),kiroilen...

Täähän oli kun mun kirjoittama.. :D

Kyllähän liikenteessä välillä odottamaankin joutuu, myös minä. Ja käyn mä toki myös oikealla kaistalla, mutta tuollaisessa tilanteessa, että rekka on edellä ohitettavana, en näe mitään syytä poiketa oikealle kaistalle.

Voihan asiasta keskustella, minusta on mukava lukea muiden mielipiteitä tästäkin asiasta ja ehkä löydän omista tekemisistäni myös jotain, jonka vuoksi mun pitäisi katsoa peiliin.
Miksi sinne oikealle pitäisi mennä, jos sillä kaistalla on koko ajan hitaammin ajavia? En mä toki turhaan aja vasenta koko aikaa, saiko mun aiemmista viesteistäni sellaisen kuvan?

Kyllähän liikenteessä välillä odottamaankin joutuu, myös minä. Ja käyn mä toki myös oikealla kaistalla, mutta tuollaisessa tilanteessa, että rekka on edellä ohitettavana, en näe mitään syytä poiketa oikealle kaistalle.

Voihan asiasta keskustella, minusta on mukava lukea muiden mielipiteitä tästäkin asiasta ja ehkä löydän omista tekemisistäni myös jotain, jonka vuoksi mun pitäisi katsoa peiliin.
Miksi sinne oikealle pitäisi mennä, jos sillä kaistalla on koko ajan hitaammin ajavia? En mä toki turhaan aja vasenta koko aikaa, saiko mun aiemmista viesteistäni sellaisen kuvan?

No jos sanoit olevasi se, joka ajaa koko ajan vasenta kaistaa, niin miten itse ajattelit, että lause ymmärretään?

Totta munassa sai! :D

Olen rauhallinen, ajan rajoitusten mukaan, annan tietä jos perässä olija haluaa ajaa lujempaa, harvemmin mikään ärsyttää muiden ajotaidossa. Tai no ei oo kiva ajaa rekka persiissä :(

No jos sanoit olevasi se, joka ajaa koko ajan vasenta kaistaa, niin miten itse ajattelit, että lause ymmärretään?

Totta munassa sai! :D

Ok, no sehän on totuus, sillä oikealla kaistalla on lähes aina hitaammin ajavia, joten yleensä ajelen vasenta kaistaa koko ajan. Lisätään sinne väliin tuo yleensä-sana =)

Ok, no sehän on totuus, sillä oikealla kaistalla on lähes aina hitaammin ajavia, joten yleensä ajelen vasenta kaistaa koko ajan. Lisätään sinne väliin tuo yleensä-sana =)

Oke. Muista väistää oikealle kun seuraavan kerran motarilla tavataan. Mulle ei kympin ylitys kyllä riitä.. :xmas:

Oke. Muista väistää oikealle kun seuraavan kerran motarilla tavataan. Mulle ei kympin ylitys kyllä riitä.. :xmas:

Jep, jep, toki nopeammat pääsee minustakin helposti ohitse - en mä tientukkona sentään ole :saint:

Ohittamisesta... Mä ohitan vaan sillon kun on pakko, turhaan en vasemmalla hurista. Mutta enivei, just autokoulussa käyneenä muistan hyvin ettei ohittaakaan saisi ylinopeutta. Ja ainakaan pääkaupunkiseudulla ei ohitella alinopeudella.

Liittykö tää taas mihinkään, ei pienintäkään hajua :D

Yhteistyössä