Millä viikoilla teillä on masu alkanut näkymään?

Joskus rv 17 paikkeilla, nyt menossa rv 24+4 eikä piilottelusta enää tietoakaan jos ei sit toppatakkia päälleen kiskois - ja se taas vois herättää näillä helteillä vielä enemmän kummastusta :)
 
mullaki varmaan just tuossa rv17 paikkeilla,tietty paljonhan se riippuu vaatteista mitä pitää päällä =) Nyt 26+3 eikä täälläkään piilottelu onnistu enää :LOL: menipä minne tahansa ni ihmiset ensimmäisenä katsoo mahaa ja sitten vasta päätä :D mutta se on ihanaa ku on jo masua:heart:
 
Viikko 24+6 menossa eikä vielä (kireidenkään) vaatteiden kanssa vieraammat huomaa mitään. Todellisuudessa alavatsaan on kyllä tullut ympärysmittaa noin 20cm lisää, mutta koska se on edelleen aikas litteä, se vaan ei yksinkertaisesti näytä siltä kuin olisi raskaana. Kyllähän niitä ihmetteleviä kommentteja on tullut kuultua, onhan tässä siis jo 5,5 kuukautta täysi. Mutta lääkärin mukaan vauva on kuitenkin just sen kokoinen kuin tällä viikolla pitäisikin ja lapsivettä ihan sen verran kuin kuuluukin. Joillakin kuulemma vaan yksinkertaisesti sisäelimet antaa kohdulle tilaa ja mukautuu, kun taas lihakset ei. En tiedä sitten onko meikäläisen kohtu paljon alempana kuin muilla, kun on selkeästi paljon alle navan -- sekin saattaisi ehkä vaikuttaa ?!? Jotenkin olisi luullut, että koska olen sellainen XS-kokoinen, olisi maha näkynyt jo tosi aikaisin, mutta näin tämä nyt vaan meni. No, kaippa sitä syys-lokakuulla (la 2.11) sitten jo viimeistään pääsee ottamaan kunnon masukuvan...
 
Joskus viikolla 7 oli jo niin paljon turvotusta, että näytti ihan vauvamahalle, eikä se turvotus mihinkään laskenut ennen kuin alkoi oikea vauvamaha näkymään. Mutta joskus viikosta 10 lähtien ihmiset alkoivat kyselemään, että milloin on tulossa perheenlisäystä.
 
Eka työkaveri kysyi tänään suoraan, että ollaankos sitä pieniin päin. Viikkoja kasassa tasan 17. En tod käytä töissä tiukkoja vaatteita, vaan olen koittanut verhoutua vähän löysempiin kuteisiin. Olen xs-kokoinen, eikä tuo kumpu mielestäni vielä oikealta vauvamahalta näytä. Pikemminkin näytän hyvinsyöneeltä! :LOL:

Turvotusta oli vk 10 lähtien, se laski hetkeksi ja "oikea" maha alkoi pömpöttämään reilu viikko sitten.
 
Muistelisin, että kun käytiin np-ultrassa viikolla 12, olin käyttänyt mammahousuja jo jonkin aikaa. Teen istumatyötä, joten jouduin siirtymään "vyötäröttömiin" housuihin aika aikaisessa vaiheessa. Masu on ollut koko ajan todella paljon esillä, nyt meneillään rv 32 ja ihmiset jo kyselee että la varmaan aika lähellä...
 
marjonetti
Esikoisen kohdalla sain paljon ihmettelyjä pienikokoisesta masusta (joka omasta mielestä oli kyllä varsinkin viimeisen kympin aikana söpön iso - ei kuitenkaan mikään valtaisa, mutta kunnon maha kuitenkin!) ja näitä "Tuleekohan sieltä vauvaa ollenkaan" - kyselyjä. Meni suut suppuun, kun tyttö painoi syntyessään 4420g ja oli 52,5cm pitkä.

Maha alkoi tällöin hiljakseen näkymään rv20 jälkeen, vaikka olin sitä odotellut jo paljon aiemmin. Tuntui, että kaikilla muilla odottajilla on söpöt pullukat ja minulla laiha lankkumaha. :/

Toisen kohdalla maha oli jo selvä pikkupallo kymmenen raskausviikon kohdalla, muttei siitäkään mitään jättimahaa kehittynyt. Silti tälläkin neidillä oli kokoa syntyessään 4380g ja 53cm.

Nyt jännätäään missä vaiheessa kolmosen kohdalla masu alkaa pullistua. Heti pliish. ;) Tosiasiassa olisi kait hyvä, jos ei kovin suurta pullukkaa kehity ennen sitä kriittistä 12 vkon pistettä, jolloin uutista voi ruveta toitottamaan... :p

Marjonetti 4+5
 

Yhteistyössä