Millä rv:llä on tehty tai suunniteltu tehtävän suunniteltu sektio?

Eli siinä se kysymys tulikin.. Itellä istukka koko raskauden ajan peittänyt kohdunsuun ja sit on vielä vauva perätilassa..

Sanoi vaan lääkäri tänään äippäpolilla, et jos ei 2 vkon päästäkään ole istukka siirtynyt tai vauva kääntynyt niin sitte tehdään sektio ja se ajoittuu kuulemma rv 36-37 ja näin TYKSissä siis sanottiin tänään.

Olis kiva tietää millä vkolla muilla tehty tai suunniteltu et tehdään sektio.

Sanna ja Nipsu 32+1
 
Minulle tehtiin sektio päivää ennen laskettua aikaa. Mutta lääkäri sanoi, että yleisesti ne tehdään 5-10 päivää ennen laskettua. Siis tyksissä. Mutta sinulla varmaan tuo istukka vaikuttaa myös tuohon ajankohtaan. Tai yleensäkin se ajankohta arvioidaan tietenkin tapauskohtaisesti, mutta normaalisti siis viikolla 39 vasta, vauvan takia.
 
Lintu Sun sektiotaistelun mä sillon luinkin ja sähän olit tuolla meen Turku-pinossakin..

Mullakin ollu sellanen käsitys, et se sektio tehtäis tuolla rv 38-39 tietämillä, mut ilm. kaikki nää mun "ongelmat" sitte vaikuttaa siihen että tehdään jo tollon 36-37.. Tosin mulle ei tästä lääkäristä jääny mikään kauheen luottavainen olo, että asiahan saattaa muuttua vielä, kun menen uudelleen TYKSiin parin vkon päästä.

Lisää kokemuksia otetaan vastaan, kiitos.
 
Äitiyspolilla jos käyt, niin voi hyvinkin olla että ensi kerralla sinulla on joku toinen lääkäri, joka toivottavasti mukavampi! uskoisin, että tietävät kuitenkin tehdä ratkaisut sekä vauvalle ja sinulle parhaimmalla tavalla, joten ei varmaan kannata nyt ihan hirmuisesti murehtia. Olen ymmärtänyt muutenkin, että lääkärit saattavat yhdessä keskustella tapauskohtaisesti päätöksistä miten toimia. Joten etköhän parhaan mahdollisen hoidon saa! Tsemppiä sinulle SAnna-78!!
 
Lintu Äippäpolilla TYKSissä juu käyn ja vähän jotai sen tapasta olin kuulevinani et Anna Alanen olis ens kerralla mahdollisesti mulla lääkärinä ja sitä todella toivon. Kävin hänellä Terveystalossa 4D-ultrassa ja oli aivan ihana lääkäri... Enkä mä nyt muuta oikeestaan murehdi ku sitä, että passitettiin takas töihin vaikka on kipeitä supistuksia.. tosin oli eka ja vika pvä tänään kun töihin menen..
 
Töihin ei le pakko mennä, jos sinusta tuntuu ettet voi! Jos eivät saikkaa äippäpolilla kirjoita, niin mene hakemaan sitä sitten työterveyslääkäriltä. Oli syy sitten mikä tahansa, varsinkaan jos sinulla supistelee kipeästi, niin kyllä lääkärin pitäisi saikkaa antaa. Itse hain jo 3kk ennen laskettua aikaa saikkaa, koska töistä ei vain tullut enää mitään. Työantajani tosin itse pistivät minut jo aiemmin lomalle.

Ja hyvä, jos tuo sinun ensi kerran lääkäri on jo tuttu ja hyväksi havaittu. Kivalle lääkärille on mukavampi mennä kun ei tarvitse sitä jännittää, kun kaikkea muuta tulee varmasti mietittyä. :)

Toivottavasti kaikki menee hyvin, niin kuin varmasti meneekin! :)

Niin ja sellainen vielä, että itse sektio kokemuksena on oikein miellyttävä. En tiedä olisitko ehdottomasti halunnut synnyttää ns normaalisti, ja vaikka itsellänikään ei ole siitä kokemusta, niin tuosta viimeisestä sektiosta jäi oikein hyvä mieli. Ja henkilökunta oli myös oikein mukavaa.
 
Lintu Juu en ole töihin menossa, äsken just soitin, että en tule ja tossa 12 aikaan soitto sitte neuvolaan, et koska pääsee lääkärille.. Eilinen meni taas maatessa ja kärsiessä supistuksista ja yöllä supisteli kans. Nyt on suht hyvä olo..

Ja mulle loppujen lopuks ihan sama mitä kautta vauva ulos tulee, kunhan tulee. Ei mulla ole koskaan ollu mikään tarve saada alatie synnytystä kokea.
 
Hyvä ettet töihin ole enää menossa Sanna-78!!
Koita nyt levätä riittävästi ja yritä nauttia näistä viimeisistäkin hetkistä. Toivottavasti supistukset välillä ainakin vähän hellittävät, että saat hetkisen helpommin oltua. Ja toivottavasti vauva pysyy mahassa mahdollisimman pitkään, kun eikös laskettuun aikaankin ole vielä jonkun verran matkaa? (Muistelisin jotain tuolta odottajien listoilta..)
Toivottavasti kaikki menee hyvin. On se sitten kaiken arvoista, kun sen pienen nyytin vihdoin viereensä saa! Tsemppiä sinulle!
 
Pakko vielä kysyä täällä, kun lueskelin aikani kuluksi tuota teidän odottajien listaa.. niin siis kenellä kävit tuolla tyksissä, jolta et siis saikkaa saanut? Mietin tässä vain, että mahtoikohan olla sama, jonka kanssa minullakin meni vähän nuo sukset ristiin.. :p
 
Just just!! Ihan sama tapaus! En tullut hänen kanssaan yhtään juttuun! Että toivottavasti tosiaan saat ensi kerralle eri lääkärin. Minulla oli pari muuta lääkäriä, jotka ihan suoraan sanoivat, että sektioluvan antaisivat, mutta eivät voineet tuon samaisen esimiehensä takia. Ja eipä olla ainoita, jotka ovat tuon kyseisen lääkärin kanssa joutuneet taistelemaan. Ja hänen toimintaansa ihmetteli vielä minutkin leikannut lääkäri, joka oli kaikkien noiden ylilääkäri. Sinun nyt onneksi ei tarvitse taistella sektion saamiseksi, mutta kurjaa, että sait noin hankalan lääkärin silti!
Että näin! :whistle:
 
Lintu Mulle tuli jotenki sellanen olo, et mahtoko olla sama lääkäri, ku ei sulle sitä sektiota myöntäny.. ja olihan se... Se kysy multa siinä jossai vaiheessa, et miten mä haluaisin synnyttää. Totesin vaan, että eipä tässä nyt ole vaihtoehtoja annettu, et en tiedä, jos tilanne olis toinen..
 

Yhteistyössä