Millä raskausviikolla kerroitte raskaudesta vanhemmillenne/ appivanhemmillenne?

  • Viestiketjun aloittaja mietteissä
  • Ensimmäinen viesti
Omille vanhemmille 1. Raskaudessa rv 10 ja 2.ssa rv 5

Appivanhemmille 1.ssä n. Rv 11-12 ja 2.ssa n. Rv 6-7.

Ensimmäisten joukossa kuitenkin. Kumpaakaan ei olla mitenkään erityisesti salailtu keneltäkään vaan kerrottu aika nopeasti kaikille. Keskenmenonkin sattuessa olisin tahtonut siitä avoimesti puhua joka tapauksessa niin sillä ei ollut niin merkitystä milloin kertoo. Onneksemme kummallakin kertaa kaikki meni alusta loppuun hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
"Jeba"
Äidilleni kerroin heti, anoppi ja appiukko saivat tietää rv 6+ kun olimme käyneet varhaisultrassa samoin isäni puolisoineen ja rv 12 ultran jälkeen kerroimme muille :)
 
Ken guru
[QUOTE="xxxx";29539811]Kaikissa raskauksissa ollaan kerrottu viikoilla 16 - 20[/QUOTE]

Tuo rv 20:lla kertominen tuntuu itsestä hurjalta, koska nyt esim, rv 21 mun maha on jo niin iso, että ulkopuoinenkin vastaantulija näkee että olen raskaana, vaikka mulla on talvitakki päällä. Alkaa olla viimeisiä hetkiä kun edes menee vetskari kiinni siitä. Vöytärön kiristysnyörit poistin jo viikkoja sitten.
 
Omille vanhemmille ensimmäisten joukossa (rv~5-6) parin päivän sisään siitä kun ollaan saatu tietää. Appivanhemmat on sitten jossain vaiheessa saaneet tietää ekan kolmanneksen aikana.

Mekään ei olla asiaa kovin paljoa salailtu muiltakaan, vaikka molemmilla kerroilla päätettiin aluksi että odotetaan np-ultraa ;) Sitä paitsi molemmissa raskauksissa on alkuraskaudessa(kin) ollut pahoinvointia sen verran ettei ole tehnyt mieli keksiä joka väliin tekosyitä tai muuten salailla.

Naapurit on kyllä huomanneet vasta kun vauva on sylissä. Tosin toinen vauva on vielä mahassa mutta nyt rv28 ihmiset yllättyy vieläkin jos tulee ilmi että olen raskaana. Talvi+sisään kasvanut raskausmaha (ja ekalla kerralla ei ollut edes yhtään ylimääräistä peittämässä raskautta).
 
heti
me kerrottiin mun äidille pari päivää plussan jälkeen. seuraavana päivänä kerrottiin mun isälle ja miehen vanhemmille sekä mun isovanhemmille. pari ystävääkin sai alkuunsa tietää. muille ei kerrottu ennen nt-ultraa.
 
virvatuli
Äidilleni ja siskolleni olen kertonut heti positiivisen testin tehtyäni. Ensimmäinen raskaus päättyi taannoin keskenmenoon ja viime vuoden puolella oli tuulimunaraskaus. Jos tässä tärppi kävisi, niin enköhän minä samoin taas toimisi.
 
Kuusimuksua-80
Ensimmäisestä kerrottiin heti, toisestaki nopeasti. Muista taidettu sanoa siinä rv 11-13 kieppeillä, kun on käyty ekassa ultrassa.

Kuudetta kun aloin odottaa, vastaanotto oli anopilla todella järkyttynyt ja epäuskoinen, omat vanhemmat nauroivat että katohan vaan.

Nyt on lapsiluku täynnä, mutta varmaan kukaan ei osaa asiaa ajatella.

Meillä on siis kuusi lasta, syntyneet pienillä ikäeroilla. Tämä tuntuu juuri hyvältä määrältä. Vanhin nyt eskarilainen ja nuorin 11kk, Yhdet kaksoset joukossa.
 
Ekasta varhaisultran jälkeen h8 molempien vanhemmille. Tästä nykyisestä kerrottiin np-ultran jälkeen jouluaattona. Ultra kun oli ollut päivää aiemmin niin ajateltiin odottaa sitä ja kertoa "joululahjana" kun oli kuvatkin näyttää.
 
joop
Kerrottiin heti, kun tein plussatestin. Raskaus alkoi hedelmöityshoidoista, joista lähipiiri tiesi, ja odottivat jännityksellä testin tulosta. Jos joku olisi mennyt pieleen tai raskaus kesken, olisivat olleet tukena myös, eli halusimme olla avoimia. Ei mainostettu raskautta muuten sitten sen kummemmin, niille toki kerrottiin, kenen kanssa ollaan tekemisissä ja tutuille joita tapasimme, kun raskaus jo näkyi, en kertonut mitään raskaudesta esim. Fb:ssä, ja vauvan syntymä taisi aika monille tulla yllätyksenä.
 
pöööööööööö
Ekassa kerrottiin rv 24. Maha oli pieni ja kaikki ei edes huomannut vaikka olin viimeisilläni.. Naapurit ihmettelivät että mistäs se vauva nyt tuohon tupsahti.

Tokassa kerrottiin varmaan joskus rv 19.
 

Yhteistyössä