Millä perusteella valitsit nimimerkkisi ja mitä se tarkoittaa?

Suomi-Islanti-Suomi-sanakirjasta nappasin. Tarkoittaa unelmaa ja silloin minulla oli unelma kolmannesta lapsesta (nyt se unelma nukkuu tuolla sängyssään). Ja lausutaan muuten suunnilleen dröimsiin eikä draumsyn. Että muistakaas tästä lähtien ääntää se mielessänne oikein! :D
 
Gaga
Sulatettuun suklaaseen sekoitetaan vaahtokarkkia, pähkinöitä, rusinoita, keksin paloja ym. ihanaa. Kun on kovettunut, leikataan paloiksi.
Ai vinde kun kuulostaa ja näyttää hyvältä lurps....... Jos sulattaa itse vaikka Fazerin sinistä ja laittaa mukaan jotain keksiä ja pähkinää vois olla aika bueno :) Itse olen riisisuklaan ikuinen kannattaja ja myös pähkinäsuklaan ja nyt meni tuo sun herkkus heti viikonloppuna kokeiluun :) Pitääkö siihen sulatusvaiheeseen laittaa esim kermaa lisäksi vai riittääkö kun vaan sulattaa vesihauteessa suklaan?
 
Ai vinde kun kuulostaa ja näyttää hyvältä lurps....... Jos sulattaa itse vaikka Fazerin sinistä ja laittaa mukaan jotain keksiä ja pähkinää vois olla aika bueno :) Itse olen riisisuklaan ikuinen kannattaja ja myös pähkinäsuklaan ja nyt meni tuo sun herkkus heti viikonloppuna kokeiluun :) Pitääkö siihen sulatusvaiheeseen laittaa esim kermaa lisäksi vai riittääkö kun vaan sulattaa vesihauteessa suklaan?
Riittää pelkkä suklaa, ei tartte kermaa tai voita laittaa. Hyviä herkkuhetkiä :D
 
Mulla tulee ihan vain mun pojan tahattomista sananmuunnoksista. Niitä oli tuossa 2,5-vuotiaana aika paljon. Joskus huvitti kun leikeissään keitteli kahvia ja selitti sitten että "tässä on näitä kuhvikappeja ja tässä on tämä pahvikannu". Oli silloin just sattunut kun rekisteröidyin, joten se tuli mieleen kun muutama muu jota kokeilin oli jo käytössä. Ja pahvikannuhan on kuitenkin ihan järkevä sana! :)
 
  • Tykkää
Reactions: rockyroad
Ihan täältä palastalta se tuli. Luin aikani näitä juttuja ja niin kuin tavanomaista on, kinahan siitä usein tulee :) Mietin,että millaiseltahan tuo kuulostaisi livenä ja päädyin siihen,että jossain vaiheessa pitäisi huutaa,että meteli seis :D
 
höh no nikkini on aika päivänselvä.. poikani nimi siis samuel. en jaksanu nähdä hirveästi vaivaa tätä miettiessä, yritin muistaakseni ekaks jotain sellasia mitä on ennen ollut käytössä jossain sivulla mutta olivat kai(?) varattuja niin rustasin tän siihen ja painoin ok :D näit "selityksiä" on hauska lukea :)
 
Sateenkaaren väärässä päässä
Mulla on reippaasti yli puolet elämästä mennyt kaikkea muuta kuin hyvin, niin jotenkin tämä sopi. Tosin nykyisin olen löytänyt jo sen kultaruukun ja mulla on varsinaiset aarteet kotona. :heart:

(Nikki pitäisi vaihtaa lyhyempään kyllä)
 
  • Tykkää
Reactions: Meteli Seis
Halusin jonkun vakionikistäni - siis muilla foorumeilla käyttämästäni - poikkeavan nimimerkin, koska en välttämättä tahdo, että mut ihan heti tunnistetaan. Tämä on Muumeista, bongasin wikiartikkelista vaan jonkun kivankuuloisen. Evakkosiili oli toinen vaihtoehto ja sillä nikillä harmailinkin ensin hetken.

Mua häiritsee kun "Kaunishäntäinen" ei mahdu yhdelle riville, vaan tuo n tipahtaa toiselle riville.
 
Gaga
Tuo näyttää kyl ihan äärettömän ihanalle. En ole koskaan kokeillu joten sitä pitänee sitten tehdä :)
Ite ole tehnyt sitä mihin sulatettuun vaahtokarkkiin sekoitetaan riisimuroja ja hieman rasvaa. En tiedä onko sillä jotian nimeä, varmaan riisimuro-vaahtokarkki namit :)
Oi miks en tajunnut kans noita riisimuroja, ne mun lemppari suklaata. Siis keksin muruja, riisimuroja ja pähkinöitä. Mä olen jo ihan täpinöissä kun teen tota viikonloppuna. Riisimuroja vaan pitää muistaa ostaa ja ne on muutenkin maidon kanssa jees eli ei mee loppu hukkaan :D
 
Olin joskus ensin Sininen, koska se on värinä ehkä sellainen, joka minua eniten kuvaa.
Sielunmaisemani on sininen, hivenen melankolisen sininen, yöntaivaan samettinen sininen on yksi lempiväreistäni. Sininen on hyvää suklaata, kelpo elokuva, ja sananakin kaunis. Mutta sitten palstalle ilmestyi muitakin nikkejä, joissa oli sinistä ja jäin kaipaamaan omaan sinisyyteni sävyä ja sävyisyyttä. Se löytyi sitten Ultramariinista.


ps. tosin nykyisin olen Prinessa Ultramariini.. eilen kirjastossa näin lastenkirjan, jossa mainittiin Prinssi Ultramariini... melkein lainasin sen.

Selma ja Ultramariinin puutarha oli kirjan nimi..
 
  • Tykkää
Reactions: kylmä nakki
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26383431:
Halusin jonkun vakionikistäni - siis muilla foorumeilla käyttämästäni - poikkeavan nimimerkin, koska en välttämättä tahdo, että mut ihan heti tunnistetaan. Tämä on Muumeista, bongasin wikiartikkelista vaan jonkun kivankuuloisen. Evakkosiili oli toinen vaihtoehto ja sillä nikillä harmailinkin ensin hetken.

Mua häiritsee kun "Kaunishäntäinen" ei mahdu yhdelle riville, vaan tuo n tipahtaa toiselle riville.
Eikös se mennyt niin, että muumit luuli ensin että se orava oli jäätynyt kuolleeksi, mutta sitten se ei ollutkaan. Tai jotain sinne päin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26383431:
Halusin jonkun vakionikistäni - siis muilla foorumeilla käyttämästäni - poikkeavan nimimerkin, koska en välttämättä tahdo, että mut ihan heti tunnistetaan. Tämä on Muumeista, bongasin wikiartikkelista vaan jonkun kivankuuloisen. Evakkosiili oli toinen vaihtoehto ja sillä nikillä harmailinkin ensin hetken.

Mua häiritsee kun "Kaunishäntäinen" ei mahdu yhdelle riville, vaan tuo n tipahtaa toiselle riville.
sun avataren yläpuolella kyllä ainakin lukee Kaunishäntäinen
orava.
 
aikukiva
Suomi-Islanti-Suomi-sanakirjasta nappasin. Tarkoittaa unelmaa ja silloin minulla oli unelma kolmannesta lapsesta (nyt se unelma nukkuu tuolla sängyssään). Ja lausutaan muuten suunnilleen dröimsiin eikä draumsyn. Että muistakaas tästä lähtien ääntää se mielessänne oikein! :D
no just joo... mua onkin aina tämä vaivannu, että pitäis kysyä mutta ku ei koskaan muista.

ihan oikein mä sen sanan ymmärsin, kai sen olisin norjaksi aatellu mutta jotenkin tuntui että mahtaako sitten olla sitäkään.

ja kaunishäntäin en orava on oikeestaan vaan hauskempikin, vaikka se on oikeen hauska jo itsessään. aina tulee hymy kun se nikki läjähtää näkimiin.
 
sun avataren yläpuolella kyllä ainakin lukee Kaunishäntäinen
orava.
Ahaa. Jännää, ehkä se näkyy vähän eri tavalla riippuen jostain asiasta x. Lohdullista tietää, että välttämättä kaikkien ruudulla se n ei olekaan yksinäinen.

Holly ja Ivy: Mun on pakko myöntää, etten ole perehtynyt Kaunishäntäisen oravan tarinaan. Pitäisi kyllä. :)

aikukiva: :heart:
 
Sillon, kun tänne eksyin, mun päivät oli yhtä hiekkalaatikolla istumista esikoisen kanssa ja sen sadannen hiekkakakun (aavistuksen tekopirteää) ihailua. Nikin sijamuoto viittais siihen, että olisin siellä hiekan keskellä jonkun iipädin kanssa palstaillu, mut ei semmosia vehkeitä sillon edes ollu! (Eipä silti, ei mun puhelimella edelleenkään voi tehdä muuta kun soittaa...)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Holly&Ivy

Yhteistyössä