millä nimellä kutsutte "sitä" lapsillenne?

• Viestiketjun aloittaja martta
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Pimppi, pippeli ja pylly.
Pimppi sana on vähän vielä hakusessa, mutta ainakin toistaiseksi olen sillä nimellä sitä kutsunut. Jotkut kutsuvat pimppiä jopa lintu-sanalla. Sitä minä en ymmärrä... :headwall: Kyllä ne linnut kasvavat ihan jossain muualla... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Poika on juuri keksinyt pippelinsä, ja kyllä sitä ihan tuolla nimellä kutsutaan.

Mä en oikeasti käsitä näitä alakainalo-tyyppisiä ratkaisuja... MIKSI?!
En sen puoleen kyllä mäkään ymmärrä. Anoppi vähän nikotteli, kun tyttö selitti, että pissa tulee pimpistä jne. Kuulin, kun hän mutisi, että "Vai pimppi, no niin no..." ja yritti varmaan keksiä sopivampaa nimeä. Sanoin siihen vaan, että no pimppihän tuo on.

Lisätään vielä, että mun mielestä lapselle suorastaan pitää puhua asioista niiden oikeilla nimillä... Varsinkin nuo etupylly-tyyppiset nimet opettavat tytölle vaan, että asiassa on jotain hävettävää ja peiteltävää. Eikä pimppi vielä mikään rivo nimitys ole. Niin kauan, kuin ei puhuta lapselle v.tusta tai römpsästä, niin... :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mörkö:
pippeli,pippuli
meillä 6v tyttö eikä olla ikinä sanottu sitä miksikään. pitäisi kai alkaa sanomaan. mut ylensä sanotaan suihkussakin että pese alhaalta kans
Miten on voinut kuusi vuotta välttyä kutsumasta pimppiä miksikään? Omat kaksi tyttöäni ovat "löytäneet" pimpin alle parivuotiaana siinä napansakin tai pojat löytävät pippelinsä. Tietenkin siinä pitää nimetä se ruumiinosa joksikin eikä vain nikotella kun ei voi sanoa sen nimeä. Ja jos perheessä on sekä tyttö että poika, ja pojan alapäällä on nimitys mutta tytön vehkeillä ei (vrt. "pese alhaalta"), niin pojan vehkeet kuulostavat heti paljon "arvokkaammilta" kun niille on annettu nimi, mutta tytöllä ei ole oikein mitään.

Yhteistyössä