millä nimellä kutsutte "sitä" lapsillenne?

  • Viestiketjun aloittaja martta
  • Ensimmäinen viesti
Tiiteni
Kutsutteko myös omia "vehkeitänne" pimpiksi ja pippeliksi jos lapset kysyvät, että mikä tuo on? Minun mieheni sanoi mulle, että pikkupojilla on pippeli kun aprikoin, että millä nimellä pitäsi puhua siitä sitten kun tyttö (nyt 1v1kk) alkaa kysellä. Välillä saunassa jo osoittelee meidän jalkovälejä ja pimpiksi ja pippeliksi sitten tituleeraamme kalleuksiamme.
 
vastalause
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Pimpsa, Lintu, pojilla pippeli. Sitten on pylly, perse, hanuri, pehva, pylsteri jne. Joo, ja kyllä, meillä saa sanoa perse jos on aihetta.
Eiks se ole vähän niinku pervoa pitää lintua pöksyissä? Tai no, jokainen tyylillään, kuten täällä palstalla niin usein sanotaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vastalause:
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Pimpsa, Lintu, pojilla pippeli. Sitten on pylly, perse, hanuri, pehva, pylsteri jne. Joo, ja kyllä, meillä saa sanoa perse jos on aihetta.
Eiks se ole vähän niinku pervoa pitää lintua pöksyissä? Tai no, jokainen tyylillään, kuten täällä palstalla niin usein sanotaan.
Mä en tiiä mistä ihmeestä tuo lintu on ihan alunperin tullut, mutta mummoni 90v on sitä käyttänyt ja sieltä lähtien kaikki muutkin meidän suvussa. Ei myö outoja olla mutta vähän vinksahtaneita... :whistle: ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja evelie:
Meillä sanotaan hynttyrä,pippeli ja pylly. Älkää kysykö mistä toi hynttyrä-sana on tullut.Taitaa olla peruja niiltä ajoilta kun mun äiti oli lapsi, tai aiempaa.
Mitäs sitten kun lapsi menee kouluun ja puhuu jollekin kaverilleen HYNTTYRÄSTÄ? Eikö joku ihan normaali nimitys olisi paikallaan. Koulukaverit muistavat vielä vuosienkin päästä kuin tuo kutsui alapäätänsä hynttyräksi.
 
vieras
mäoon sitä mieltä et lapselle täytyy puhua oikella nimillä siis näillä lapsen korvaan sopivilta. Eli pimppa,pimppi,pippeli, kikkeli, pylly joka on se peppu. Toi etupylly ja takapylly tekee sen että niistä tehdään tapuja joista sit syntyy ongelmia! Kun ne on häpeän aiheita!
 
Tekis mieli kiroilla täällä, mutta en nyt oikein viitsi.
Mikä hiiskatti on alakainalo, ihan täys ***** nimitys.
Se on ihan pimppi, pimppa tai joskus pimpsa.
Ei tarvitse mitään etupyllyä keksiä,
kun kuitenkin jokainen aikuinen tietää, että
"sen" oikea nimi on pimppi.
Meillä vaan tykkää lapset enemmän tosta pimpasta,
joskus tulee myös pimpsaa käytettyä.
Kaikilla on pylly, mutta pojilla myös pippeli.
Jos on kaksi pyllyä, puuttuu jotain.
Tytöillä on pimppi. Se on tytön oma juttu,
jollaista pojilla ei ole. Nyt lopettakaa
noi järjettömät alakainalot, kun
lapsi kasvaa hän ehkä
kysyy mitä tarkottaa kainalo.
Tosi noloo kuulkaa sitte vastata.
 

Yhteistyössä