Millä nimellä kutsutte lastanne/lapsianne?

Eli siis kutsutteko oikealla nimellä vai onko kenties lempinimi enemmänkin käytössä?
Eli laittakaa useimmin käytetty nimi. (ja oikea nimi)

Meillä Mikael ja melkein aina kutsutaan lempinimellä Miksu.
 
Lauria on kutsuttu lähinnä vain Lauriksi, mutta Artturista vääntyi jossain vaiheessa Raaka-Arska. (poika on tosi pieni ja siro, vaaleatukkainen sinisilmä. tosi raaka siis :D ) Mutta eiköhän häntäkin enemmän ihan oikealla nimellään kutsuta.
 
EX-SAVONLINNA
Esikoinen on Tuomas. Kaverit puhuvat Tumpista ja myös itsekkin sitä usin käytetään. Liäksi on hellyttely nimi Eemeli (Tulee pojan toisesta nimestä, Eemi) ja sitä käytetään tosi paljon vieläkin.

Kakkonen on Aapo. Sisarrukset puhuvat Apista, me vanhemmat puhutaan Aaposta tai Aapo Santerista (toinen nimi Santeri)

Perhemme ainut tyttö. Venla. Lempiniminä on Venni ja Venkku ja niitä käytetään enemmän kun oikeaa nimeä.

Kuopus, Lauri. Kutsumme usein Lariksi tai ihan oikella nimellä.
 
poika nimeltän leevi ja kutsun joko nimeltä tai sitten sanon "käppänäksi" kun puhun hänestä jollekkin...kaikki ei sitä aina ymmärrä pitääkauheena mutta selllanen äiti pikku käppänä se vaan on :whistle:
 

Jos emme kutsu poikaa oikealla nimellään, niin silloin useimmiten suusta lipsahtaa: Weetos tai pikku-ukko.

mulla, äitinä, on myös tapana puhutella poikaa kullaksi, mussukaksi tai ihan miksikä tahansa mikä osoittaa kuinka ihana ja rakas hän on. :p
 
Esikoinen on Eemil. Kutsumme häntä Empuksi, Eemeliksi.

Tyttö on Lotta ja hellyttely nimenä Peppi Lotta Sikuriina. Sisarrukset kutsuvat yleensä Inkkuksi ja se on tarttunu vanhempiinkin.

Eliasta kutsumme Epuksi tai Eliksi.

Iidaa kutumme Iitaksi tai Iituksi.

Leoa kutsumme oikealla nimellä, joskus tulee käytetty Leksaa tai Leopold

Pyrimme kutsumaan oikealla nimellä. Eniten tulee käyttettyä lempinimiä Emppu (Eemil), Eppu (Elias) ja Iita (Iida). Ja lisäksi rakas, kulta, prinsessa...
 
Isojen poikien äiti
Minä yleensä käytän oikeita nimi, mies taas enemmän lempinimiä, paitsi jos kometaa niin silloin oikeat nimet.

Mikael on Miksu
Samuel on Samppa
Elmeri on Epeli ja Emppu
 
Jamin äiti


Eli pojan nimi on Jami mutta lempparinimiä on monia..Kirppu(oli syntyessään pieni 2070g), Jampsu, Jamppu, Nappula(työnimi).. =) ..
Suurimaksi osaksi kutsumme poikaa kuitenkin omalla nimellä..
 
Meidän Netta on ollut jo ennen syntymäänsä miehelleni "Pirppis tai Pirpana".
Itse usein kutsun oikealla nimellä, ja sitten on tietysti nää kulta, mussu ym.
Rakkaaksi myös usein sanon, mutta yleensä kun huudan kotona että "Rakas, missä oot?", niin sekä mies että tyttö vasta =)
 
Mulla on nuista nimistä traumoja,,,
tai oikeastaan se johtuu siitä kun itteni toinen nimi on Susanna jaka on niin sanottu kuhtuma nimi, mutta aina mua on sussuksi kutsuttu ja eniten itteeni sussuna pidän.
Senpä takia halusin omille muksuille sellaset nimet et kuhtumanimi on ekana ja si nimi on sit sellanen mitä käytetään..
Pojat ovat Roope ja Aatu ja niitä käytämme,, paitsin joskus tuulee kyllä sanottua ropsuksi ja aapeliksi

(etten ihan päätöksessäni pysynyt,, mut ees melkein) :headwall:
 

Yhteistyössä