Millä/miten maksoitte häänne?

• Viestiketjun aloittaja "morsio"
  • Ensimmäinen viesti
"morsio"
Ja jos haluaa, niin saa mielellään kertoa, kuinka paljon häänne tulivat maksamaan, minkä verran oli vieraita?

Annetaanko pankista lainaa häitä varten, onko se ihan tavallista kulutusluottoa? :)

"anna"
meil oli noin 50 vierasta. Noin 4000-5000e tuli maksamaan..
ei otettu lainaa. pikkuhiljaa hankkisin kaikkea. Oli 7kk aikaa järkätä omia häitä. ei siis otettu lainaa..

"Kumikameli"
Äitini maksoi osan häistä, me miehen kanssa loput. Olisko maksanut yhteensä kaikkinensa varmaan 8000e.

Pankista saa kulutusluottoa, sitä voi käyttää vaikka häihin. Itse kyllä miettisin onko kiva aloittaa elämää avioparina kun on häistä lainaa... Kannattaa miettiä mitä kaikkea voi tehdä itse ja mistä on valmis luopumaan ettei kovin isoa lainaa tarvitse.

dfdf
Perinteitä kunnioittava äitini halusi maksaa häämme. Vieraita reilu 100. Maksoivat 2000-luvun puolivälissä n. 3000 euroa. Itse maksettiin vain jotain pientä, kuten sulhasen vuokrapuku, morsiamen kengät ja valokuvia.

"vieras"
vieraita 50 kokonais kust. n. 5 000€, sisältää häämekon, sviitin, hääpaikan, ruuan ja tarjoilun.
Säästöillä maksettiin, ei ois tullut mieleenkään ottaa lainaa...

En muista ihan tarkkaa summaa, mutta noin 7000 e. Vieraita oli noin 130. Maksettiin 1/3 itse, 1/3 mun vanhemmat ja 1/3 miehen vanhemmat. Halusivat osallistua kustannuksiin ja se oli ikään kuin häälahja heiltä. Meillä oli talvihäät. Kustannukset koostui mm. tilavuokrasta (n. 500), bändistä (n. 500), kakusta (n. 500), puku (n.500), pitopalvelu (n.2500), valokuvaaja (n. 600e), juomat, kampaus ja meikki, kutsut ja koristelut, jne. Auto lainattiin kaverilta ja sormuksen teki appiukko.

Uskoakseni pankista saa lainaa, jos on vakuuksia. :)

Viimeksi muokattu:
"pieras"
Miten mä oon saanut niin helvetisti menemään rahaa omiini! :D Noin 10 000 meni ja vähän saatiin vanhemmilta tukea, osa säästöillä, osa veronpalautuksilla, osa hankinnoista tehtiin noin 1 ajan ennen häitä joten kustannuksetkin jakautuivat tasaisemmin.

Niin ja vieraita 75

Vaimon isä maksoi niinkuin perinteeseen kuuluu. Satakunta vierasta ja noin 20 000 markkaa tuli käsittääkseni maksamaan.

Semmonen yksityiskohta on jäänyt mieleen että hain Alkosta 14 000 markan lastin. Sain juomat laskulle ja sillä puheella että avaamattomat pullot saa palauttaa. Ei tainnut tosin juuri palautettavaa jäädä :ashamed:

Viimeksi muokattu:
040608
Vuonna 2001 vietettiin häitämme ja vieraita oli n. 170. Kallein menoerä oli juhlapaikan lasku, muistaakseni 23000 markkaa. Sisälsi ruuat, kukat, kaiken siellä, itse ei tarvinnut sinne tehdä mitään. Miehen äiti antoi rahaa, samoin mun vanhemmat ja itse maksettiin myös. Molemmat käytiin töissä tuolloin niin säästettiin ja pystytiin maksamaan ihan itse. Bestman maksoi orkesterin. Mut pukuihin, hääyöhön (hotellissa sviitti) ym muu rekvisiitta ei kauheasti mennyt.

"neiti"
Häät maksoi n. 10 000 euroa. Maksettiin itse n. puolet ja vanhemmat sitten 1/4 molempien puolelta. Rahaa oli kertynyt säästöön, kun molemmat ollaan työelämässä, joten ihan niillä rahoilla häät maksettiin, ei lainalla.

poikkeuksellisesti harmaana
Meillä oli vieraita 200 ja häihin upposi reilu 10 000€. Tarkkaa summaa en osaa edes sanoa. Osan maksoivat vanhempani. He maksoivat minun pukuni, ruoat, kukat ja osan koristeista. Itse maksoimme miehen ja bestanin puvunvuokrat, sormuksen, juomat, bändin, juhlapaikan ja osan koristeista. Häämatka maksoi n. 20 000€, jonka maksoimme kokonaan itse.

Meillä oli vieraita 200 ja häihin upposi reilu 10 000€. Tarkkaa summaa en osaa edes sanoa. Osan maksoivat vanhempani. He maksoivat minun pukuni, ruoat, kukat ja osan koristeista. Itse maksoimme miehen ja bestanin puvunvuokrat, sormuksen, juomat, bändin, juhlapaikan ja osan koristeista. Häämatka maksoi n. 20 000€, jonka maksoimme kokonaan itse.
Oih, nyt mua rupes kiinnostaa, että millainen teidän häämatka oli. Varmasti upea!! :D

säästämään alettiin kun hääpäivä lyötiin lukkoon.. nyt esim mulla säästössä kaikesta huolimatta 0e :D
Häät nyt elokuussa.

Budjetti on 3000e poislukien hääpuku sekä häämatka.

Lainaa ei oteta. Jos ei tuota saada kasaan niin sitten karsitaan ;) Tosin jos paikan vuokra + bändi syö 650euroa niin onhan tuossa jäljellä juomii, ruokiin, kortteihin ja koristeisiin sekä pukuvuokriin

kutsuttava vierasmäärä tulee kieppumaan n 70hengessä joista n 40 on aikuisia

Yhteistyössä