Millä mielellä teidän ysiluokkalaiset lähtee aamulla kouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on joka aamu kauhea marina, ja mua kyllästyttää ja murehduttaa. Yritän tsempata ja ilahduttaa, mutta ei vaikutusta. Koulussa on kamalaa, vaikkei mikään ole huonosti.

Melko normaalia, että sitä vastuuta kannetaan täysillä vasta vähän myöhemmin. Nyt maristaan jne.
Ysi on opettelua vielä. Mutta kyllä se on tehtävä selväksi, että jokainen osallistuu. Koululaisen työ on opiskella ja tehdä kotitöitä!

Eihän vain ole mitään kiusaamista tms? Oletko aivan varma?

Mä aloin jakamaan ysillä rahaa hyvästä motivaatiosta, eli koenumeroista.😬

Olisko vastapainona koululle joku hyvä harrastus, ehkä urheilu, teille sopiva?

Poika meinasi ysillä joutua huonoille teille, pyöri jossain ihme sakissa. Kehotin miettimään että onko väärti ja seurasin tilannetta silmä kovana - valmiina viheltämään pelin poikki.
Loppujen lopuksi joutui tuossa samaisessa sakissa puolustamaan itseään kerran, ”toimivin tuloksin”, ja hänet erotettiin jengistä.😁 Nykyään poika ihmettelee, että miten ihmeessä viitsi hyöriä sellaisten kanssa samassa porukassa. Hyvä että oppi sai mennä rauhassa perille.👍

On menossa koulukuraattorin haastatteluun siltä varalta että jotain olisi.
Ei kuulemma ole vihamiehiä, mutta ei kivoja kavereitakaan.
Numerot on lähinnä kymppejä, ne tulee helposti. Opiskelu on helppoa.
Kolme harrastusta on, ehdotin jos jonkun lopettaisi niin ei tarvitsisi kolmena päivänä mennä johonkin jos ne esim rasittaa liikaa, mutta ei kuulemma, kun sitten ei kuulemma olisi sitäkään kivaa.
Viikonloppuna hän imuroi huonernsa, keräsi kasvimaalta pavut ja pesi keittiön kaappien ovet, eli kotitöitäkin tekee, itseasiassa niitä ihan mielellään.
Minua harmittaa, kun toisella on arkipäivät kurjia.

Ap.

On menossa koulukuraattorin haastatteluun siltä varalta että jotain olisi.
Ei kuulemma ole vihamiehiä, mutta ei kivoja kavereitakaan.
Numerot on lähinnä kymppejä, ne tulee helposti. Opiskelu on helppoa.
Kolme harrastusta on, ehdotin jos jonkun lopettaisi niin ei tarvitsisi kolmena päivänä mennä johonkin jos ne esim rasittaa liikaa, mutta ei kuulemma, kun sitten ei kuulemma olisi sitäkään kivaa.
Viikonloppuna hän imuroi huonernsa, keräsi kasvimaalta pavut ja pesi keittiön kaappien ovet, eli kotitöitäkin tekee, itseasiassa niitä ihan mielellään.
Minua harmittaa, kun toisella on arkipäivät kurjia.

Ap.
Miten ihmeessä ennättää harrastaa kolmea harrastusta?😦

Tuntuu kyllä pahalta jos ne kaverit puuttuvat jos niitä haluaa! Nuorille se lauma siellä koulussa tuntuu yleensä olevan älyttömän tärkeä jotta sinne on kiva mennä.
Opet voisivat kyllä ryhmäytyksissä vieläkin enemmän panostaa siihen että katsottaisi vähintäänkin edes sopivia pareja!

Onneksi tämä vuosi on kohta lusittu ja käännetään uusi sivu. Meillä tyttö meni lukioon eikä tuntenut ketään. Aluksi oli paniikki kavereista, mutta kuoro, pingis ja jalkapallokerhot toivat paljon uusia ystäviä opsien lisänä. Poika on vähän sellainen lonelyrider eikä hengaa kenen kanssa tahansa, eikä oikein tunnu tarvitsevan possea, ja, vaatisi melko konservatiivisia kavereis - sellaiset kaverit ovat nykyään harvassa.

Miten ihmeessä ennättää harrastaa kolmea harrastusta?

Tuntuu kyllä pahalta jos ne kaverit puuttuvat jos niitä haluaa! Nuorille se lauma siellä koulussa tuntuu yleensä olevan älyttömän tärkeä jotta sinne on kiva mennä.
Opet voisivat kyllä ryhmäytyksissä vieläkin enemmän panostaa siihen että katsottaisi vähintäänkin edes sopivia pareja!

Onneksi tämä vuosi on kohta lusittu ja käännetään uusi sivu. Meillä tyttö meni lukioon eikä tuntenut ketään. Aluksi oli paniikki kavereista, mutta kuoro, pingis ja jalkapallokerhot toivat paljon uusia ystäviä opsien lisänä. Poika on vähän sellainen lonelyrider eikä hengaa kenen kanssa tahansa, eikä oikein tunnu tarvitsevan possea, ja, vaatisi melko konservatiivisia kavereis - sellaiset kaverit ovat nykyään harvassa.
Sä kysyt miten ehtii harrastaa kolmea harrastusta, ja samassa viestissä kerrot että omalla lapsellasi on kuoro, pingis ja jalkapallo 😂

Mistä sen voi tietää onko nuorella masennusta? Nykyään sitä tuntuu olevan yhä enemmän ja yhä nuoremmilla.

Sä kysyt miten ehtii harrastaa kolmea harrastusta, ja samassa viestissä kerrot että omalla lapsellasi on kuoro, pingis ja jalkapallo 😂

Mistä sen voi tietää onko nuorella masennusta? Nykyään sitä tuntuu olevan yhä enemmän ja yhä nuoremmilla.
Ne on vaan koulun kerhoja ei mitään varsinaisia harrastuksia. Näitä pidetään kouluajalla osa.

Kunnon harrastuskin löytyy. 3-4 treenit ja pari peliä/vko.
Siksi kysyin että miten kerkiää harrastaa kolmea, oletin että on esim. 3 lajia mitä harrastaa tavoitteellisesti.

Niin, masennuskin vielä. Hyvä, että ap:n tytär menee kuraattorille niin saa asiaa auki.

Tsemppiä Ap, kaikkea hyvää teidän perheelle.❤️

Kiitos!
Juu ei ole mitään kilpaharrastuksia. Nuo tunti-viikossa on ihan yhtä lailla harrastuksia. Näkee kavereita ja irrottaa velvollisuuksista.

En tiedä masennuksesta, mutta usein on väsynyt. Se lienee kuitenkin tavallista tuossa iässä. Toivotaan että hän piristyisi. Minua kyllä kovasti surettaa.

Mun lapset ei harrasta mitään. Kaikkeen olen yrittänyt niitä työntää, mut ei kiinnosta. Koulu nyt menee ok, mut pelottaa miten pärjää lukiossa kun ei mitään ekstraa jaksa tehdä.

Amikseenkin turha mennä kun ei mikään käytännön homma kiinnosta.

Vaikee elämä tulee näillä lapsilla Oon yrittänyt, mut on vaan sitten epäonnistunut.

Sen verran vielä….
Ruokavalioon kiinnittäisin huomiota myös!

Arvatkaas olinko vähän puulla päähänlyöty kun tyttö kertoi lukion terveystiedon maikan kertoneen, että älkää uskoko hölynpölyä punaisesta lihasta voista ja kananmunista!❤️💪🤩 Voitteko kuvitella, ainoa fiksu maikka kymmeneen vuoteen!

Pojalle opetettiin viime jaksossa että syökää vaan niitä kasviksia.😂

t. pääosin pelkkää eläinperäistä ravintoa syövä perhe.

Kun tyttö aikoinaan alkoi syömään (meistä viimeisenä) enemmän rasvaista punaista lihaa ja kananmunia ja jätti sokerit niin kuukautiskivut loppuivat kokonaan, urheilussa kuntoa ja kestävyyttä tuli lisää. Koulussa jaksaa keskittyä, itsevarmuus on kohdillaan/mieli on enemmän balanssissa - ei ole mielialanvaihteluita, tasainen on.

Yhteistyössä