Neuvoja?? Tyttö ei tahdo kouluun..

Näkymätön Ninni

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
2 560
1
36
Tää nyt on ollu lähes koko lukukauden, joka hiivatin aamu huuto ja parku ja hampaitten kiristys, MÄ EN HALUU KOULUUN! MÄ HALUUN ET JOKU VIE! MÄ ON KIPEE! EN JAKSA KÄVELLÄ!!! TAHDON TAKAS VANHAAN KOULUUN! (josta ei tykännyt, oli kiusaamista, se oli yks syy koulun vaihtoon )

Ja siis tokaluokkalaisesta kyse, aamut aivan kamalia, hirveitä... Mä tahtoisin jättää aamut väliin kokonaan.. |O
Mutta siis kuinka mä parannan tytön tahtoa mennä kouluun? Koulu on tyhmää eikä tahdo mennä, en mene en.. Mitä tuohon voi muuta sanoa ku että jokaisella ihmisellä on oppivelvollisuus ja sinne kouluun on vaan mentävä, niin on äiti ja isikin mennyt vaikkei ois huvittanut..

Ei tää viime vuonna näin kamalaa ollut... Itku... :/

Onko saanut uudesta koulusta kavereita? Jatkuuko kenties kiusaaminen sielläkin? Oletko ollut yhteydessä kouluun?
Tsemppiä, toiovttavasti into käydä koulua vielä löytyy.

Ootko ollut uuteen kouluun yhteydessä? Onko sielläkin kiusaamista? Onko tytöllä koulussa kavereita yhtään vaan onko ihan yksin?

:hug: en miä osaa sulle mitään "neuvoja" antaa muuta kun että yritä kysellä mistä se johtuu

Onko tyttösi saanut uudessa koulussa kavereita? Tai onko alettu sielläkin kiusaamaan? sekin vois olla yksi syy.. Minä ottaisin tuossa tilanteessa yhteyttä luokanvalvojaan ja lähtisin selvittämään sitä kautta, mikä siinä kouluun menossa mättää. Kurjaahan tuommoinen on ja varmasti rasittaa koko perhettä. Aloittaako tuon jo edellisenä iltana ennen kouluun menoa?

Pitäiskös vaan olla kovempi sanainen ja tehdä asia kerralla selväksi.
Ensin tietty selvittää miksi ei halua kouluun?

Meillä tyttö joskus aina saa "tiltin" koulun kanssa ja alkaa se virsi, että hänellä ei ole kavereita, häntä kiusataan, koulussa on tyhmää jne...mutta minä vaadin selitykset kaikkiin väittämiin ja sitten ne asiat käydään läpi jonka jälkeen tyttö meneekin taas kouluun mukisematta.

Kannattaa nyt varmaan kysellä että miksi ei halua kouluun sekä ottaa yhteyttä opettajaan. Ei koulusta nimittäin aina ilmoiteta kotiin, vaikka asiat olisi sielä "kuin pielessä tahansa".

Onko teillä kuin pitkä koulumatka? Meinaan vaan tuota että pyytää viemään kouluun.

Tarvittaessa kannattaisi käydä juttelemassa asiasta ammattihenkilön kanssa. Ala-asteiden käytössä on usein koulupsykologi tai sitten perheneuvola tms. Ei ole oikein hyvältä kuulostava tilanne...

Kuulostaa minusta, että hänellä ei ole koulussa hyvä olla? Kiusaamista koulussa tai koulumatkalla? Pidä yksi päivä kotona ja keskustele lapsen kanssa kunnolla, mikä on huonosti? Ota yhteytt myös opettajaan.

En lähtisi ainakaan sille tielle, että hermostuisin lapselle siitä, että hän ei halua kouluun. Jos on kiusaamista tai muuta, niin voi olla pitkä tie edessä, että saadaan taas lapsi halukkaaksi koulun käyntiin. Pari tuttua lasta ovat olleet lasten psykiatrisella talven ja käyneet siellä koulun, mutta ovat nyt sitten normaalisti koulussa, eli se kannatti.

Joku mättää ja se on saatava selville mikä se on. Itsellä jääny traumat siitä että mut pakotettiin menemään kouluun muitta mutkitta. Mutinoita ei sallittu. Mulla oli muutama kaveri, ei se siitä ollu. Vaan syy oli että pelkäsin kuollakseni lumiauroja ja koulutietä jossa ei ollu valaistusta. Mutta en kertonu koskaan vanhemmilleni, koin että minua ei silti uskota eikä oteta todesta eikä kuunnella. Pelkäsin liikuntatunteja, koska meillä oli opettaja jolle vain suorittaminen merkitsi. Itse olin huono liikunnassa eikä edes se yksi hvyä kaveri ottanut mukaan joukkueeseeen, tai odottanu hiihtoretkellä. Olin aina viimeinen. Mua ei silti kiusattu. Että tee jotain asialle. Mutta älä pakota ennenku tiedät oikean syyn. Asia voi olla pienestä kii kuten mulla. Pelätä nyt lumiauroja =)

Kiusaamista ei pitäisi olla, ainakin tyttö kehui pari viikkoa koulua käytyään että "uudessa koulussa on hyvä sääntö -ei saa kiusata", koulumatkalle ei ole kaveria niin kuin oli edellisessä koulussa, ja koulumatka himpun pidempi mutta alle 1,5km kuitenkin.
Mä soitan tänään opettajalle ja kysyn asiasta, tai että joutaisko joskus jutella, on jotenkin huonoa tuo yheydenpito koulun ja kodin välillä ja täällä kun pitäisi wilma olla käytössä niin en edelleenkään ole saanut tunnuksia sinne, tarttee siitä kysyä samalla..

Kiukuttelu ei ala jo illalla, aamukin saattaa mennä siihen asti hyvin kunnes sanon että nyt on aika lähteä, sillon se alkaa, ja sen vuoksi varmaan myöhstyy aamuisin..

Kiitos kaikille kannan otosta.

Tiedän toimineeni väärin kun hermostun, tänäkin aamuna venytin ja venytin pinnaa ja sit taas kiukustuin kun ei puhe auta... :ashamed:

Ja varmaan tuo muuttokin oli huono, vaikka osaltaan lapsen koulunvaihdonkin takia tahdoin muuttaa jotta pääsis pois edellisestä koulusta, joke ei nyt ollutkaan hyvä juttu.. Todella turhauttavaa, tunnen itseni todella huonoksi aikuiseksi ja äidiksi.. :ashamed:

Et ole ollenkaan huono äiti! Älä sitä sure, etkä ole ainoa joka lapselleen hermostuu vaikka tietääkin että se ei auta. :hug: Mitäs jos tosiaan tekisit jokupäivä niin että tyttö ei mene kouluun ja sitten ihan rauhassa juttelisitte siitä koulusta,koulumatkasta,muutosta ja aivan kaikesta. Kertoisit tytölles että mikätahansa häntä vaivaa missätahansa asiassa niin siitä pitää kertoo sulle ja yhdessä sitten mietitte että mitä asialle vois tehdä. Kerro että uskot ja autat häntä kyllä. Ja sit tosiaan yhteys sinne kouluun.

Jätin opettajalle yhteydenotto pyynnön, jospa soittelis ja sais vähän tietoa tytön koulun käynnistä..

Täytyy varmaan huomenaamuna se viedä kouluun, hankala vaan ois joka aamu saattaa kun kaksi pienempää syötettävää ja puettavaa täällä ja sit koulumatkaan menis vielä enemmän aikaa kun tuo viis vee ei niin reippaasti kävele ja takasin tulo matka tuon kanssa voisi olla tuskaa.. mutta miehellä nyt iltaviikko niin huomenna voin viedä, mutta onko se sitten huono että vien ja sit taas toisena aamuna en... kun ajattelin jos tuo sen huutaminen tuosta kyydistä johtuu just siitä että välillä vein sitä kouluun..

Ajatus katkoo...

Yhteistyössä