Millä hoidetaan atopian runtelemia SILMIÄ?

  • Viestiketjun aloittaja Silmäpuoli
  • Ensimmäinen viesti
Silmäpuoli
Kun hydrokortisonejahan ei voi laittaa silmän alueen iholle, mutta nyt mun silmän ympärykset on ihan kaameessa kunnossa. Bebantenia oon käyttänyt, se hillitsee kutinaa, mutta ei paranna ihottumaa. :(
 
atoopikko
mua kiinnostais kanssa, ihan hirveän näköinen olen :( tää kuivailma tekee ilmeisesti sen.. mä hankin ilmankostuttajan kotiin ja kokeilen sitä seuraavaksi..

t.vanhan luuskan näköinen :(
 
vieras
Siis mä olen ainaki joutunu käyttään hydrokortisonia myös silmäluomiin yms... Kutina on ihan hirveä ja töissä pitäs koittaa käydä vaikka naama on ku petolinnus pe**e! Silmien ympärys liilahtavan punanen ja turvoksissa... het ku vanhalla juopolla jota vähä mätkitty naamaan :(
 
ap
Hei, mulla on ollut sekä elideliä että protopicia joskus vuosia sitten, sitähän tosiaan sai laittaa silmienkin ympärille. Vikoina siinä on se ihon kuumotus pitkäänkin jälkikäteen ja suolainen hinta... Vai tietääkö kukaan, joko kuuluu Kelan korvattavien lääkkeiden piiriin? Ja se tuubi on tosi iso, mutta säilyy avattuna vain 3 viikkoa, joten sitä ei mitenkään ehdi käyttämään siinä ajassa, yksi kymmenes osa riittäisi... Mulla on mielikuva, että yksi tuubi maksaa jotain 50 euroa?
 
minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
kokeile locobasen repairia. Meille ihotautilääkäri suositteli tuota.
Kiitos, pitää käydä apteekissa. Eikö tää ole ihan reseptivapaa perusvoide? Tosi rasvanen?
reseptivapaa on ja tosi rasvainen, myöskin suht hintava, mutta ainakin meillä toiminut hyvin. Kannattaa varmaan illalla laittaa ja kokeilla
 
Jellonainen harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hei, mulla on ollut sekä elideliä että protopicia joskus vuosia sitten, sitähän tosiaan sai laittaa silmienkin ympärille. Vikoina siinä on se ihon kuumotus pitkäänkin jälkikäteen ja suolainen hinta... Vai tietääkö kukaan, joko kuuluu Kelan korvattavien lääkkeiden piiriin? Ja se tuubi on tosi iso, mutta säilyy avattuna vain 3 viikkoa, joten sitä ei mitenkään ehdi käyttämään siinä ajassa, yksi kymmenes osa riittäisi... Mulla on mielikuva, että yksi tuubi maksaa jotain 50 euroa?
Viimeksi ostin lapselle Elideliä, 15 g tuubi maksoi n. 25 ?. Minäkin aloin nyt muistella että ennen se ei säilynyt pitkään, mutta ei tuossa paketissa nyt mitään lue.

Protopic kyllä kuumottaa kun sitä laittaa, mutta en ole kokenut sitä kovin pahaksi sivuoireeksi. Kesällä sen käyttö on ongelmallista, koska auringonvalo ei tee sen käytön yhteydessä hyvää. Minulla ei mikään kosteuttava voide ole tehonnut (edes tuo Locobase Repair), koska iho on hyvä ehkä viisi minuuttia, sitten alkaa taas kutista. Sitten hinkkaan luomea ihan huomaamattani ja kohta siinä on taas hilseilevä ihottuma. Eli on ollut pakko käyttää lääkerasvoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
kokeile locobasen repairia. Meille ihotautilääkäri suositteli tuota.
Mulla ei toimi, vaikka lääkäri sitä mullekin suositteli. Aamulla silmät oli niin turvonneet, että en saanut silmiä auki, ja tuhat kertaa punaisemmat ja kamalmmat luomet kun aiemmin.
 
ensisijaisesti nämä
Alkuperäinen kirjoittaja atoopikko:
mua kiinnostais kanssa, ihan hirveän näköinen olen :( tää kuivailma tekee ilmeisesti sen.. mä hankin ilmankostuttajan kotiin ja kokeilen sitä seuraavaksi..
Miksi et ole aikaisemmin sellaista käyttänyt? Pyykkien kuivaaminen sisällä (ilman hajusteita tietysti et ei tuu lisää vaivoja!) päivittäin, antaa hyvän merkin siitä, milloin ilma on liian kuiva: jos kuivuu pian, heti lisää pyykkiä telineeseen tai kastele lakanoita ym ja levitä ne sinnetänne ohuesti. Mut meillä on aloitettava ilmankostuttajalla joka talvi silloin, kun ekat pakkaset tulee: sangollinen menee KYLMÄÄ (kuumahanasta tulee vahvoja pöpöjäkin, ei siksi siitä) vettä kostuttajasta läpi vuorokaudessa, joten monta kertaa täytyy lisätä. mut täytyy kyllä lisät rasvaakin reilusti ruokiin, ei se kostutinkaan muuten vaikuta! HTH - hajusteeton - on hyvä voide, mut saattaa kirvellä alkuun... Kookosöljyä iholle, mut ei silmiin kun siitä jää sellainen kalvo, mikä sumentaa näköä, muta iholla se estää haihtumist. Siuis ensin HTH, sitten se öljy.

 
No mulle ainaskin ihotautilääkäri sanoi, että jos on oikein pahana ihottuma silmäluomissa, niin voi laittaa hydrocortisonia (1%), kunhan laittaa sen verran varovasti, ettei sitä joudu silmiin asti. Eli varovasti ohut kerros luomiin, mutta EI missään tapauksessa muuta kuin sitä 1 % hydrocortisonia!
 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos keskustelusta! Taidan pyytää Elideliä, en muistanutkaan, ettei se kuumota ihoa kuten protopic ja jos se vielä säilyy kauemmin...
"Vaikuttava aine on pimekrolimuusi.

1 g Elidel emulsiovoidetta sisältää 10 mg pimekrolimuusia.
. Muut aineet ovat: keskipitkäketjuiset tyydyttyneet triglyseridit,
oleyylialkoholi,
propyleeniglykoli,
stearyylialkoholi,
setyylialkoholi,
mono- ja diglyseridit,
natriumsetostearyylisulfaatti,
bentsyylialkoholi,
vedetön sitruunahappo,
natriumhydroksidi,
puhdistettu vesi"

En ainakaan sitruunahappoa laittaisi ikinä lähellekään silmiä:-D


 

Yhteistyössä