Millä vatulla lähtee mustapäät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kylläkään millään, jos sulla on isot ihohuokoset. :) Kosmetologi voi poistaa ne hetkeksi, mutta jos ihohuokonen on suuri et käytännössä kyllä pysty pitämään sitä mustapäätä uusiutumasta. :) Valitan... Mutta saathan käydä poistattamassa ne hetkeksi (tosin todennäköisesti kaikkia ei saa pois).

Joillekin tomaatti aiheuttaa mustapäitä, en tiedä tarkemmin miksi. Kosmetologilta ja joiltakin ihotautilääkäreiltä saa ohjeita ruokavaliosta, joskus ns. terveellinen ruoka-ainekin saattaa aiheuttaa finnejä ja mustapäitä.

Itse valmistan tomaatin ruuaksi, en pysty syömään raakana. Myös omenaa syön harvoin, vaikka se terveellistä olisikin. Nautin rasvaista kalaa (lohta)ja juon vettä. Vältän maitotuotteita ja hiivaa. Juustoa syön, mutta mustapäitä ilmestyy, jos syön jokapäivä. Kalkki pitää hankkia tableteista ja kasviksista.

Olen huomannut kalan rasvan auttavan ihoon. Vesi on hyvä jano-ja ruokajuoma.

Mulla on mustapäitä vain jos lipsun syömään liikaa juustoa. Saunon mielelläni myös paljon, puhdistan ihoa, liikun ja ulkoilen. Saunan jälkeen käytän kasvojen pesuun kylmää vettä. Japanilaisten ihon kauneuteen on syynä kalan syöminen, kasvien flavonoidit ja kylmän veden käyttö pesuissa---joten en ehkä kirjoita ihan puppua, ehkä. Mun kohdalla toiminut, kosmetologi sanoo, että on sievä iho. Ryppyjä tosin alkaa olla, ilme sellaisia silmien lähellä.

Piti lisäämäni---calendula voiteesta oli apua murrosikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Millainen on mustapäärauta ja mistä niitä saa?

Terv. nimim. 37-vuotias teini :xmas:

Nii millane härveli tuo on? *uteliaisuus heräs*
Mistä niitä saa ja kalliskinko?!?

Mä ostin bodyshopista omani, ei ollu kallis.
Se on sellanen virkkuukoukun näkönen jossa on koukun tilalla kuppi ja kupissa on reikä

Kyllähän se on ikävä kyllä ihotyypistä kiinni! Eli itse olen aamuin illoin puhdistanut kasvot jo 15 vuoden ajan ja kuorin 1-2 kertaa/viikko, ja käytän mustapäärautaa ja kosmetologia, mutta eipä nuo mustapäät mihinkään lähde! Kosmetologi ei todellakaan pysty poistamaan kaikkia kerralla, ja ainahan ne tosiaan tulee takaisin. Mutta ehkä niitä olisi enemmän ilman näitä kaikkia toimenpiteitä! Niin silloin kun söin pillereitä oli iho kyllä puhdas, ongelmat alkoi muutama vuosi sitten kn lopetin pillerit.

Yhteistyössä