Meikkivoide ei pysy naamassa, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Meikkivoide lähtee usein jo muutamassa tunnissa kulumaan kasvoilta pois ja naama alkaa kiiltelemään. Meikkivoide myös kerrostuu herkästi silmänalusiin. Ja kyseessä on siis sekaiho.

Olen kokeillut eri meikkivoiteita, eri valmistajilta. Olen myös testannut muutamia pohjustusvoiteita, mattapinnan jättäviä puhdistustuotteita sekä erilaisia kasvovoiteita, olen myös kokeillut laittaa pelkkää meikkivoidettakin. Puuteristakaan ei ole apua tässä ongelmassa ja ilman sitä naama kiiltelee.

Meikkivoiteista olen kokeillut mm;
-MAYBELLINE Fit me, Superstay 24 h & Dream Matte Mousse
- RIMMEL Stay matte
- MAX FACTOR Lasting Performance
- LUMENE Double stay mineraalimeikkivoide
- LOREAL Infallible
.....

Pohjustusvoiteista;
- LOREAL Studio secrets resurfacing primer
- LUMENE Beauty base

Puutereista;
- LUMENE natural gode
- MAYBELLINE Fit me
- RIMMEL Stay matte
.....

Hyviä tuotteita saa ehdotella ja vinkkejä antaa, tuntuu että mikään ei ole sopiva tuote kasvoilleni.

Ei mikään meikki pysy hehkeänä monta tuntia (vaikka ne niin lupaavat)
Pakostihan sitä rapisee iholta kun ihosolut uusiutuvat kokoajan sekä liikut.
Mut parhain on itsellä max factor. Joe Blascoa kannattaa kokeilla myös.

Mulla on toiminut Max Factor ja Lorealin Studio secrets pohjustus - yhdistelmä. Aamunihkeelle iholle, eli ei mitään rasvoja tai pesuja alle. Kannattaa kysyä kosmetologilta mikä omalle iholle olis paras. Laita tarpeeksi ohuelti meikkivoidetta, kriittisiin paikkoihin ihan erillinen peiteaine mieluummin kuin paksulti meikkivoidetta. Ja ainakin mulla pitää puuterilla korjailla meikkiä muutaman perran päivässä. Mulla kuiva sekaiho.

Blascon puolesta liputan myös. Pese naama + kasvovesi + kosteusvoide, anna kuivua hetki ja levitä voide kostutetulla meikkisienellä. Myös voidemainen poskipuna kannattaa levittää nyt samalla. Anna kuivua ja kiinnitä tarvittaessa hipaisulla puuteria. Tosin jos ikää on, niin kuin minulla, jää se puuterikin :)

Mulla on ollut sama ongelma aiemmin, mutta nyt olen saanut ihon aika hyvin kuriin. Käytän sekaiholle sopivia puhdistustuotteita (Clarins, Clinique) ja kosteusvoiteena Cliniquen kosteuttavaa geeliä. Se kosteuttaa, mutta ei ole rasvainen. Pohjustukseen käytän Cliniquen pore minimizer t-zone control. Meikkivoide Revlonin Color Stay ja puuteri Lancomen joku. Tärkeintä mun mielestä on ihon kosteutus. Ennen en kosteuttanut ollenkaan tai sitten jollain rasvaisella voiteella niin tulos oli kamala kun iho vaan puski rasvaa läpi että se kosteutui.

Ethän vaan käytä yö-voiteena liian rasvaista voidetta? Kärsin aiemmin ihan samasta ongelmasta. Yö-voiteen vaihtainen kevyempään hillitsi naaman kiiltoa selvästi. Sitä taistelua ei mattameikkivoiteilla tms. voitettu.

Kuulostaa tutulta. Mulla on myös sekaiho. Käytin pitkään Blascon meikkivoidetta, mutta se oli liian naamiomainen mun makuun. Mä löysin lopulta Jane Iredalen mineraalimeikit, enkä niistä enää luovu. Sävyttävä päivävoide alle (vai mikä onkaan nimeltään) ja meikkipuuteri päälle (itse sipaisen vähän valokynääkin siinä välissä pahimpiin ryppyihin jne). Pysyy koko päivän hyvännäköisenä korjailematta, ei ala kiiltää, ei kasaannu.

Pesen aina aamuisin kasvot ennen kasvovoiteen levittämistä ja annan voiteen vaikuttaa n. puolisen tuntia ennen meikkivoiteen levittämistä.

Ikää löytyy 20-vuotta, jos sillä nyt isoa merkitystä meikkivoiteen pysymisen kannalta on.

Meikkivoiteesta en mielelläni yli 20 e maksa, joten ihan kaupan perushintaisia meikkivoiteita etsiskelen. Ja pistäkää hintakin mielellään ylös, jos ehdotatte jotain tuotetta! : )

Katso kasvo voiteeksi tuoet jossa ei ole öljyä. Minulla sekaiho, vaihdoin aikoinaan voiteeni öljyttömään, sen jälkeen on meikit pysyneet kasvoissa. Katsoin että ainakin tuossa LUMENE Beauty base on öljyä, toisesta en löytänyt tuoteselostetta.

Se nyt vain on niinm että halvalla ei saa hyvää tässäkään asiassa. Nuo markettivoiteet ei sovi yhtään erikoisemmalle holle, eikä kyllä suurimmalle osalle normaali-ihoisistakaan anna kovin hyvää lopputulosta. Minulla on Lancomen meikkivoide, joka tosin ei sinun ihotyypillesi sovi, mutta uskoisin, että heiltä löytyy sinullekin sopiva. Pointti on kuitenkin siinä, että kun ostat 40 euron meikkivoiteen, se kyllä myös kestää tuplasti pidempään kuin se 20 euron meikkivoide, plus että saat joka päivä todella hyvän lopputuloksen. Mene kemikalio-osastolle ja pyydä myyjää avuksi etsimään oikea.

[QUOTE="vieras";26046065]Mikäs neuvo tämä nyt on? Jos nimenomaan haluaa käyttää meikkivoidetta.[/QUOTE]

No moni näyttäisi raikkaamalta ja kauniimmalta ilman sitä halpaa, naamalta valuvaa meikkivoidettaan. Ihan tosi!

Mutta jos tuntuu että mikään ei sovi, niin kannattaa kokeilla apteekin rasvoja pohjustukseen, valitsee sellaisen mikä imeytyy ihoon hyvin jne.

Sulla on ongelmaa enemmänkin siinä mitä siellä alla on eikä välttämättä noissa meikkivoiteissa. Eli kuten jo sanottiin: kosteusvoide pitää olla kosteuttava, eikä rasvainen. Myös puhdistuaine ja kasvovesi kannattaa olla kunnolliset, omalle ihotyypille sopivat. Ei liian voimakkaat, koska iho voi reagoida juurikin tuottamalla rasvaa.

No moni näyttäisi raikkaamalta ja kauniimmalta ilman sitä halpaa, naamalta valuvaa meikkivoidettaan. Ihan tosi!

Mutta jos tuntuu että mikään ei sovi, niin kannattaa kokeilla apteekin rasvoja pohjustukseen, valitsee sellaisen mikä imeytyy ihoon hyvin jne.

No esimerkiksi minä en näytä. Sen verran laikukas iho ja tummat silmänympärykset, että on melkein pakko käyttää meikkivoidetta. Mutta joo, meikkivoide ei saa valua naamalta, se on kamalan näköistä.

Itselläni oli samanlainen ongelma rasvaisella iholla, meikkivoide ei pysynyt hetkeäkään naamassa vaan liukui pois.

Kokeile ihmeessä jauhemaista mineraalimeikkivoidetta, se pelasti minun ihoni.
Pyöritellään sudilla naamaan ( on koostumukseltaan kuin paksua irtopuuteria), kostealla siveltimellä saa peittävämpää jälkeä ja meikkivoidetta on helppo kerrostaa halutun paksuuden mukaan.

Itse olen käyttänyt Lily Lolo-merkkiä jonkin aikaa ja jouduin vaihtamaan Everyday Minerals-merkkiin koska ihoni kaipasi peittävämpää ainetta.

Lily Lolo maksaa jotain 14-15e ja Everyday Minerals varmaan 12-13e. Tilattava netistä ja sieltä saa tilattua ilmaiseksi näytepakkauksia oikean sävyn löytämiseksi.

Suosittelen kaikille, mineraalimeikit ei näytä samalla tavalla pakkelilta kuin jotkut voiteet.

Itseasiassa meikkivoide ohuelti levitettynä suojaa ihoa ja ikään kuin kosteuttaa samalla. Jos iho ei saa riittävästi kosteutusta, se alkaa kosteuttaa itse itseään -tali alkaa puskea läpi.

Eli ap, nyt kannattaa kokeilla erilaisia kosteusvoiteita. Yllättäen minulla toimii Ella Bachen, melko öljyiseltä ja rasvaiselta TUNTUVA voide.

Tilaa ORIFLAMEN esittelijä kottis ja saat kokeilla niit voiteita . Hinnat 20-40 mutta tuo kalleinkin on aina vähän väliä alta kahenkympin.
PARASTA että voit palauttaa tuotteen myyjälle sillä hällä ei tule kustannuksia siitä! Voit kokeilla vaikka kaikki meikkivoiteet läpi koton ja jos joku sopiva löytyy niin osatat!

Meikkivoiteen lisänä käyttämäni tuotteet (voiteet yms.) olen kyllä valinnut omalle iholleni sopivaksi, eli ei pitäisi olla liian rasvaisia ja mielestäni kosteuttavat juuri sopivasti. Itse näen ongelmana nimenomaan meikkivoiteen.

Selvennetään nyt vielä vähän.
Meikkivoidetta käytän lähinnä peittämään tummia silmänalusia (mitkään voiteet eivät niihin ole tehonneet tms.) ja muutenkin tasoittamaan vähän ihon sävyä jne.
Ja haluan meikkivoidetta myös käyttää, koska sävyttävät päivävoiteet (esim. Garnierin BB Gream) ei ole tarpeeksi peittävää. Sävyttävät päivävoiteet eivät myöskään pysy kasvoillani koko päivää, joten lopputulos ei ole oikeastaan yhtään parempi kuin meikkivoiteellakaan.

Eikö kenelläkään ole hyviä kokemuksia halvemmista meikkivoiteista tai muuten vain hyviä vinkkejä? Vähän harmittaisi mennä ostamaan 40 euron meikkivoide, jos se ei kuitenkaan vastaisi odotuksiani.

Yhteistyössä