millä porkkana tahrat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvan vaatteista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen kuullut että sappisaippua olisi hyvää, apteekissa ja luontaistuotekaupassa kuulemma myydään. ajattelin itse ostaa samaa. apteekissa on kuulemma joku toinenkin aine vastaavaan ongelmaan, en tiedä nimee, mutta kysy.

Meillä porkkanatahrat on lähteneet ihan hyvin pois vaatteista kunnon liotuksella, parin päivän liotus pesuainevedessä ja sitten koneeseen ja pesu 60 asteessa. Olen myös kuullut, että kun porkkanatahraiset vaatteet kuivattaa hyvässä auringonvalossa, niin se auringonvalo poistaa porkkanatahrat vaatteista. Tuosta nyt ei näin talvella tietty ole mitään iloa...

Millä pesuaineella olette saaneet liottamalla porkkanatahrat pois. Ajattelin vain että ostan heti sitä samaa :D

En ole onnistunut sitten millään pesuainella, eikä parinkaan päivän liotuksella, eikä 60 pesukaan vaikuttanut. Ainut mikä on auttanut ovat nuo kunnon myrkyt, eli suihkutettava tahranpoistoaine.

Mutta ne voi poistaa kyllä myös väritkin siinä samalla missä tahratkin :), tosin väri lähti ainoastaan yksistä kesä shortsibodysta. Mutta pesuaine olisi helpompaa ja halvempaa, kun nuo tarhanpostoaineet maksaa ainakin 7 euroa.

en tiedä varmaksi porkkanatahroista mutta oma äitini käytti aina laimennettua tolua vauvan vaate tahroihin. valkoisissa pitää antaa hetken seisoa ja värilliset taas heti pestä koneessa ettei värit lähde. itse olen suihkupulloon laimentanut ja ainakin kaikki kakkatahrat ovat lähteneet vaikka en heti olisikaan pessyt tai likoamaan saannut:)

Sappisaippualla olen pitänyt tahrat loitolla, mutta tehoaa parhaiten tuoreeseen tahraan, vanhat tahrat ei ole oikein lähteneet. Olen hieronut saippuaa tahraan ja nakannut pyykkikoriin pesua odottamaan joten on saanut pari päivääkin joskus vaikuttaa.

Juu, auringosta hyviä kokemuksia. Eli maksimaalinen teho on silloin, kun saa ulos kuivumaan auringonpaisteeseen silloin kun on vielä lunta maasta, niin että lumi heijastaa auringonvaloa pyykkeihin. Tuota konstiahan se ""vanha kansakin"" käytti lakanoiden valkaisuun ennen muinoin.

Yhteistyössä