MILLÄ PERUSTEELLA voit vaatia pelkosekstiota jo ensimmäisestä? MITEN voi pelätä jotain mitä ei ole edes koskaan kokenut?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Yhtä toista keskustelua sivuten jäi hiukan ihmetyttämään, miten joku mamma oli vaatinut pelkosektiota kaikkien kolmen lapsen kohdalla :o:o:o...

Miten semmoista voi pelätä, jota ei ole edes koskaan kokenut? :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Pelkäämisen takia voi vaatia. Ihminen voi pelätä mitä tahansa. Pelätäänhän kuolemaakin, vaikka harva sen on kokenut...

Pitihän se arvata, että tähän tullaan saivartelemaan :(. Synnytys ja kuolema ovat pikkuisen eri asioita.

 
Onhan se mahdollista ihan psykologisella tasolla ja fyysisellä tasolla pelätä jotakin mitä ei edes ole kokenut. Yleensähän pelko perustuu mielikuviin. Ei niiden tarvitse olla faktoja.
 
Mä ainakin pelkäsin aivan älyttömästi, lähinnä juttujen perusteella, ja sen takia, ettei asiaa voi hallita mitenkään, en pelännyt kipua. Se varjosti koko raskauttani, lopussa en enää pelännyt koska olin niin kypsä jo raskauteen. Kävin pelkopolilla ja sanoivat että voidaan leikata, en siis vaatinut yhtään mitään. Enkä siis suostunut leikkaukseen.
 
Kyllä mä ainakin pelkään. Mua on sattunut tässä elämässä ihan riittävästi sekä henkisesti, että fyysisesti ja pelkään niin kipua kuin kaikkea mitä synnytyksessä voi sattua.

Ja kaikkihan sanoo että se sattuu ihan HIRVEÄSTI. Miks en pelkäis?
 
Joku pelkää hammaslääkäriä, joku synnyttämistä, joku sektioon joutumista ja joku korkeita paikkoja ja joku ei pelkää muka mitään. Jokaisen omat pelot on niitä kaikkein kamalampia. Ei kukaan voi tulla sanomaan että "et sä voi pelätä noin normaalia asiaa".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Pelkäämisen takia voi vaatia. Ihminen voi pelätä mitä tahansa. Pelätäänhän kuolemaakin, vaikka harva sen on kokenut...

Pitihän se arvata, että tähän tullaan saivartelemaan :(. Synnytys ja kuolema ovat pikkuisen eri asioita.

Niin kukas tässä nyt saivartelee, jos ihan tarkkoja ollaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Onpa tyhmä kysymys! Ihmiset pelkäävät paljon asioita joita eivät ole koskaan kokeneet. Kuten sairauksia, onnettomuuksia, lentokoneen putoamisia jne.

Ompa tyhmä vastaus. Jokainen täydellä järjellä varustettu tajuaa, ettei synnytys ole mitään tukan leikkuuta, tottakai se sattuu.
Mutta tuntuu, että nykyään kaikki pitää naisten saada tuntematta pieneitäkään nipistystä.
 
No nimenomaan siksi kun ei ole sitä kokenut.
Jos on kokenut jotais seksuaalisesti traumaattista, jos tuttava on vaikka kokenut rajun synnytyksen tai jollakulla vaikka lapsi kuollut synnytykseen...
Moni asia saattaa laukaista pelon eikä kaikki osaa käsitellä niitä asioita ja asiat kasvaa pään sisällä niin suuriksi ettei enää voi kontrolloida pelkojaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Onhan se mahdollista ihan psykologisella tasolla ja fyysisellä tasolla pelätä jotakin mitä ei edes ole kokenut. Yleensähän pelko perustuu mielikuviin. Ei niiden tarvitse olla faktoja.

Minusta jokaisen turhaan leikkaukseen menijän kuuluisi myös itse maksaa ne, eikä maksattaa yhteiskunnalla leikkauksia ja lekureiden palkkoja, kun kauhistellaan, miten synnytys voi vaikka hiukan nipistää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Onpa tyhmä kysymys! Ihmiset pelkäävät paljon asioita joita eivät ole koskaan kokeneet. Kuten sairauksia, onnettomuuksia, lentokoneen putoamisia jne.

Ompa tyhmä vastaus. Jokainen täydellä järjellä varustettu tajuaa, ettei synnytys ole mitään tukan leikkuuta, tottakai se sattuu.
Mutta tuntuu, että nykyään kaikki pitää naisten saada tuntematta pieneitäkään nipistystä.



Niin? Ja siksikö sitä ei saa pelätä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Onpa tyhmä kysymys! Ihmiset pelkäävät paljon asioita joita eivät ole koskaan kokeneet. Kuten sairauksia, onnettomuuksia, lentokoneen putoamisia jne.

Ompa tyhmä vastaus. Jokainen täydellä järjellä varustettu tajuaa, ettei synnytys ole mitään tukan leikkuuta, tottakai se sattuu.
Mutta tuntuu, että nykyään kaikki pitää naisten saada tuntematta pieneitäkään nipistystä.

Kärsi kärsi, niin kirkkaimman kruunun saat. Mistä näitä marttyyreitä oikein sikiää? Ai niin, niidenkin äidit on kärsineet ja saaneet kirkkaimman kruunun. Ah...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Onhan se mahdollista ihan psykologisella tasolla ja fyysisellä tasolla pelätä jotakin mitä ei edes ole kokenut. Yleensähän pelko perustuu mielikuviin. Ei niiden tarvitse olla faktoja.

Minusta jokaisen turhaan leikkaukseen menijän kuuluisi myös itse maksaa ne, eikä maksattaa yhteiskunnalla leikkauksia ja lekureiden palkkoja, kun kauhistellaan, miten synnytys voi vaikka hiukan nipistää.


Kyllä mä ainakin maksoin ihan sievoisen summan siitä paskasta mitä jouduin kokemaan. Tosin en mennyt leikkaukseen turhaan, mutta silti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kirkkain kruunu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Onpa tyhmä kysymys! Ihmiset pelkäävät paljon asioita joita eivät ole koskaan kokeneet. Kuten sairauksia, onnettomuuksia, lentokoneen putoamisia jne.

Ompa tyhmä vastaus. Jokainen täydellä järjellä varustettu tajuaa, ettei synnytys ole mitään tukan leikkuuta, tottakai se sattuu.
Mutta tuntuu, että nykyään kaikki pitää naisten saada tuntematta pieneitäkään nipistystä.

Kärsi kärsi, niin kirkkaimman kruunun saat. Mistä näitä marttyyreitä oikein sikiää? Ai niin, niidenkin äidit on kärsineet ja saaneet kirkkaimman kruunun. Ah...

Kysymys ei ole siitä vaan siitä että nykyaikana kaikki pitää saada kuin manun illallinen, lapsetkin :(.
 
noh ehkä sen takia ko alatiesynnytyksen on kaiken näkösii repeämis riskei. Voi vaikka revetä persauksiin asti ehkä jopa loppu elämän paskat housuissa, Jotku ei vaan halua ottaa sellasia riskejä..sitä on sit myöhä katua ko on ne paskat housuissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äpoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Onhan se mahdollista ihan psykologisella tasolla ja fyysisellä tasolla pelätä jotakin mitä ei edes ole kokenut. Yleensähän pelko perustuu mielikuviin. Ei niiden tarvitse olla faktoja.

Minusta jokaisen turhaan leikkaukseen menijän kuuluisi myös itse maksaa ne, eikä maksattaa yhteiskunnalla leikkauksia ja lekureiden palkkoja, kun kauhistellaan, miten synnytys voi vaikka hiukan nipistää.


Kyllä mä ainakin maksoin ihan sievoisen summan siitä paskasta mitä jouduin kokemaan. Tosin en mennyt leikkaukseen turhaan, mutta silti.

Mitä sitten kitiset, jollet mennyt turhaan ;)?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellou:
noh ehkä sen takia ko alatiesynnytyksen on kaiken näkösii repeämis riskei. Voi vaikka revetä persauksiin asti ehkä jopa loppu elämän paskat housuissa, Jotku ei vaan halua ottaa sellasia riskejä..sitä on sit myöhä katua ko on ne paskat housuissa.

Varmaan kannattaisi sitten jättää ne lapset tekemättä ja säilyttää persreikä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Onhan se mahdollista ihan psykologisella tasolla ja fyysisellä tasolla pelätä jotakin mitä ei edes ole kokenut. Yleensähän pelko perustuu mielikuviin. Ei niiden tarvitse olla faktoja.

Minusta jokaisen turhaan leikkaukseen menijän kuuluisi myös itse maksaa ne, eikä maksattaa yhteiskunnalla leikkauksia ja lekureiden palkkoja, kun kauhistellaan, miten synnytys voi vaikka hiukan nipistää.

"Synnytys voi vaikka hiukan nipistää". Onkohan ihan PIENTÄ aliarviointia?? Olet sä hyvä äiti joo, tosi hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellou:
noh ehkä sen takia ko alatiesynnytyksen on kaiken näkösii repeämis riskei. Voi vaikka revetä persauksiin asti ehkä jopa loppu elämän paskat housuissa, Jotku ei vaan halua ottaa sellasia riskejä..sitä on sit myöhä katua ko on ne paskat housuissa.

Varmaan kannattaisi sitten jättää ne lapset tekemättä ja säilyttää persreikä.

seuraava vissiin luulet olevasi? Että joko saa lapset vaikka kaiken repeämisen uhalla niinkuin sinä oikeaksi näet tai sitten ei ollenkaan?

Who died and made you God?
 
nii lapsiahan ei kannata tehdä ollenkaan jos pelkää alatiesynnytystä..??? lääkärit ohjelmassa ollut naiskätilö jopa suositteli sektiota koska on nähnyt mitä alatiesynnytys voi joillekkin aiheuttaa, valinnan vapaus!
 

Yhteistyössä