Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Miten elämän pitäisi minua opettaa? Pitäisikö minun lihoa jostain käsittämättömästä syystä, saada päähäni että se johtuu geeneistä ja sitten keksiä tekosyitä miksi en laihdu? Sittenkö ymmärtäisin lihavuuden syvimmän (hah) olemuksen?
Lihavuus ei ole mikään ihailtava piirre ihmisessä, päinvastoin. Se kertoo ihmisestä paljon: tämä ei välitä itsestään eikä siten voi kyllä välittää muistakaan ihmisisistä. Lihavuus on laiskuuden merkki, lihavuus maksaa yhteiskunnalle aivan liikaa.
Väitätkö siis, että kaikki laihat elävät terveellisesti ja välittävät muista? Minusta päinvastoin SINUN asenteesi ja kommenttisi kertovat paljon sinusta ihmisenä. Ja muuten: lievä ylipaino ei ole välttämättä kaikilla edes terveysriski. Puhutko sairaalloisesta lihavuudesta vai kaikesta ylipainosta? http://yliopistolehti.helsinki.fi/1996_16/ylart1.htm
Sinun mukaasi valtaosa ihmisistä ei siis välitä toisista? Suomessa enemmistö on nykyään ylipainoisia. Itse asiassa vain hyvin harva ihminen elää kaikilta osin terveellisesti, painosta riippumatta. Olet hyvin pinnallinen ihminen ja melko vähän elämää nähnyt, jos todella näet lihavuuden suurimpien huolenaiheiden joukossa. Ensiksi voisit miettiä, mitä voisit tehdä vaikkapa köyhyydelle, lapsityövoiman käytölle, ympäristön tuhoutumiselle jne.