Millä "maitopussi" kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milky way"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milky way"

Vieras
Nyt kekseliäitä vinkkejä millä saisin kertakäyttöpussin kiinni, jossa siis pumpattua rintamaitoa. Tarkoitus olisi siis pakastaa maito ja Ainun säilytyspusseja maidolle kyllä löytyy, mutta talosta ei löysy ainoatakaan kuminauhaa tms, jolla saisin pussin suljettua. Vinkkejä? :)

Mä käytin ihan ompelulankaa siis sitä ohutta joka työnnetään neulansilmästä. Mulla oli silloin arkkupakastin jonka koriin sidoin pussin samaisella langalla roikkumaan. Sitten kun oli jäätynyt niin otin irti ja pistin pinoon muitten pussien päälle.

Mä laitoin pieneen Minigrip-pussiin. Siihen sai kirjoitettua päivämääränkin kätevästi. Eikä falskannut kertaakaan.

Sama. Paitsi, että olen käyttänyt niitä 0,5l pusseja (olen laittanut aina about desin maitoa sinne pussiin).. en ole koskaan muistanut/jaksanut ostaa niitä pienempiä.. Mutta minigrippussit on ihan pop tuohon tarkoitukseen..

No ensihätään käy vaikka tiukka pinni, hiuspompula tai teippi.

Maidonsäilytykseen parhaita ovat Minigrip-pussit. Älä laita liian täyteen, jäähdytä jääkaapissa niin että laitat pussin korkealaitaiseen muovikippaan ja pussin ylälaidan pyykkipojalla kuppiin kiinni, niin ei ainakaan falskaa. Pakkasessakin mulla oli muovikippa, jonne laitoin noita pusseja.

Jääpalapussin olen myös kuullut vinkkinä. Siitä voi sitten aikanaan vauvalle soseita tehdessä napsautella paloja nesteeksi esim. perunamuusia tehdessä. Tuttu makukin.

Yhteistyössä