millä korvata voikreemi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri tohelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri tohelo

Vieras
kakun päälle tulee paljon pursotettua voikreemiä ja se kuullostaakin jo ällöttävältä, raskaan rasvaiselta. MIllä voin korvata sen? pelkkä kermavaahto litistyy heti. Mitä luulette, kävisikö kermavaahto+maitorahka seos? Vai litistyykö se myös? Entäs kermavaahto+vaniljakreemiä jos hiukan lisää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
EI aitoa voikreemiä voi k orvata millään!

isossa bake&party kakussa, niin eikö se voikreemi maistu pahalta? sellaista tönkköä

Oli se kakku kuinka iso tahansa, ei sitä tarvii syödä älyttömiä määriä :D

(sori, mä vaan itse RAKASTAN voikreemiä ja puolustan henkeen ja vereen kaikkia herkkuja joissa sitä on :p )

laita kermavaahtoon liivatetta :)

toimiiko tuo? miten ? ensin vispaan ja sitten sulatan liivatteet vaikka vähään maitoon/veteen ? vai millä tavalla kiitos ideastasi=)

siitä en osaa sanoa miten toimii kun itse en kokeillut. saman asian kanssa tuskailin viime viikon loppuna ja alan ammattilaisesta sain neuvon (jonka siis jätin käyttämättä). Eli ensin liotat liivatetta kylmässä vedessä jonka jälkeen laitat tilkan kiehuvaa vettä. Liueneen liivatteen lisäät puoliksi vatkatun kerman sekaan.

toimiiko tuo? miten ? ensin vispaan ja sitten sulatan liivatteet vaikka vähään maitoon/veteen ? vai millä tavalla kiitos ideastasi=)

siitä en osaa sanoa miten toimii kun itse en kokeillut. saman asian kanssa tuskailin viime viikon loppuna ja alan ammattilaisesta sain neuvon (jonka siis jätin käyttämättä). Eli ensin liotat liivatetta kylmässä vedessä jonka jälkeen laitat tilkan kiehuvaa vettä. Liueneen liivatteen lisäät puoliksi vatkatun kerman sekaan.

Itse en neuvoa päässyt kokeilemaan kun liivatetta ei siihen hätään ollut joten tavallisella kermavaahdolla yritin. kovin kaunista tekelettä ei siitä tullut...

aion tehdä siis bake&party kakkuvuokaan kakun ja siihen päälle tulee se kuvio voikreemistä. mutta tosiaan, täytyy kokeilla tuota liivate+kermavaahtoa, jospa vielä lisäisi vähän rahkaa jotta tulis oikein kova vaahto. taidan ensin tehdä pienen harjoituskakun!=)ap

Alkuperäinen kirjoittaja Super-Loora:
tymäkkää tulee myös(ja hyvän makuista) kun sekoittaa kermavaahtoon vaniljakastiketta, mikä on tehty puoleen ohjeen nestemäärästä(blåbandin vaniljakastikeainekset)

tuo on hyvä idea! pysyykö pursotus muodossa vai kaatuuko pursotukset?

1,5dl maitoa
1dl kermaa
1 muna
1,5rkl maissijauhoa
1rkl kaakaojauhetta
0,5dl sokeria
1-2tl vanilliinisokeria

170g suklaata

150g voita
3/4dl tomusokeria

sekoita kattilassa maito, kerma, muna, maissijauhot, kaakao sekä sokeri tasaiseksi seokseksi. kuumenna sekoittaen kunnes kiisseli sakenee, nosta kattila liedeltä. jäähdytä kiisseli ja lisää vanilliinisokeri.

sulata suklaa

vaahdota voi ja tomusokeri. lisää jäähtynyt kiisseli vaahtoon pienissä erissä, voimakkaasti vatkaten. lisää lopuksi suklaa (ei tulikuumana).

tästä tulee sellaista "kreemiä" joka ei maistu voille, toki on täyteläistä tämäkin.. oon tehny ihan rasvattomaan maitoon ja ruoka kermaan tuon kiisselin. pursottaa voi, tai levittää paletilla kakun pintaan. sellainen herkku mitä kun kerran on kokeillut, tulee tehtyä toisenkin kerran =)

Alkuperäinen kirjoittaja happy:
1,5dl maitoa
1dl kermaa
1 muna
1,5rkl maissijauhoa
1rkl kaakaojauhetta
0,5dl sokeria
1-2tl vanilliinisokeria

170g suklaata

150g voita
3/4dl tomusokeria

sekoita kattilassa maito, kerma, muna, maissijauhot, kaakao sekä sokeri tasaiseksi seokseksi. kuumenna sekoittaen kunnes kiisseli sakenee, nosta kattila liedeltä. jäähdytä kiisseli ja lisää vanilliinisokeri.

sulata suklaa

vaahdota voi ja tomusokeri. lisää jäähtynyt kiisseli vaahtoon pienissä erissä, voimakkaasti vatkaten. lisää lopuksi suklaa (ei tulikuumana).

tästä tulee sellaista "kreemiä" joka ei maistu voille, toki on täyteläistä tämäkin.. oon tehny ihan rasvattomaan maitoon ja ruoka kermaan tuon kiisselin. pursottaa voi, tai levittää paletilla kakun pintaan. sellainen herkku mitä kun kerran on kokeillut, tulee tehtyä toisenkin kerran =)

olin jo hätäinen! Kiitos !
teen kakun pintaan kukkapursotuksia, kai tämä kestää ettei heti läsähdä?

Alkuperäinen kirjoittaja happy:
1,5dl maitoa
1dl kermaa
1 muna
1,5rkl maissijauhoa
1rkl kaakaojauhetta
0,5dl sokeria
1-2tl vanilliinisokeria

170g suklaata

150g voita
3/4dl tomusokeria

sulata suklaa

olin jo hätäinen! Kiitos !
teen kakun pintaan kukkapursotuksia, kai tämä kestää ettei heti läsähdä?

kestää, kun panee jääkaappiin, niin jämähtää! jää kuitenkin vielä hyvin leikattavaksi.

Yhteistyössä