Millä korvata sohvapöytä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisustusongelmia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmiset täällä tappelee, että kenellä on ollu kauiten sohvapöytä poissa, hullut ja laiskat ihmisethän vaan haluaa pöydän olohuoneeseensa! huh...

Meillä on tilaa, ja sohvan edessä on pöytä, koska siihen lasketaan lasit ja mies jopa tekee töitä sen päällä joskus. Eikö teillä sohvapöydättömillä koskaan istuskella sohvalla keskustellen vaikka viinilasin kanssa, vai tapahtuuko kaikki aina keittiössä? Vai sitten pidätte lasia kädessä? Mä juon usein kupin teetä sohvalla ja luen/imetän, seuraan lasten leikkiä. Ei revi lapset laseja kun ne ei siihen jää asumaan.
Meillä on pöydällä siisti, matalahko rasia, johon laitan kynsiviilat yms (mies viilaa myös kynsiään aina olkkarissa) ja muun pienen sälän, jopa kaukosäätimet mahtuvat sinne. Kaikki muu on siististi kaapeissa ja poissa silmistä. Lasit viedään tietenkin keittiöön/pesuun sen jälkeen kun niitä on käytetty, aivan älytön päätelmä, että jos mulla on sohvapöytä, jolle lasken lasini, se on aivan täynnä laseja jatkuvasti...

Ankku, oon ihan samaa mieltä. Tosin luulen, että tuo harhaluulo ehkä johtuu siitä että heillä itsellään sohvapöytä on joskus ollut sellainen sikolätti. Meillä kun kaikki mahtuu sohvapöydän sisään, paitsi nyt uuden elämäntilanteen myötä esim kutimet eivät mahdu saatika lehdet jne. Lisäksi se vie tilaa niin paljon. Sanoisin myös itse, että meillä kans opiskelu sujuu kannettavalla ja sohvapöydän päälle tietysti sen lasken. Tämän voin tietysti siirtää johonkin toiseen kohtaan, jos on tarvis. Myös mies tekee töitä kotonaki, ja tässä käytössä myös läppäri sohvapöydällä kun siinä voi samalla katsoa lasta.

Kaisa, kiitos vinkeistä! Tosiaan tuollainen lokerikkotyylinen voisi meille mennäkin hyvin..vie vähän tilaa sekä saa seinustalle vaikka ikkunat. Myös tuo bursta-senkki-tyylinen ratkaisu oli yks, mitä oon harkinnut. Tuollainen sohvapöytä meillä oikeestaan onkin, minkälaisen kuvan laitoit. Paitsi siinä on jo itsessään äsilytystilaa. Eli sellainen ei mahdu tuohon, kun tarvitaan lisää leikkitilaa (tykkää leikkiä nimenomaan olohuoneessa sekä tietysti helppo valvoa siinä, kun ruokaa laittaa tms). Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan kyllä tuollaiset ratkaisut. Noihin voi myös sen teekupin laskea leikin lomassa.

Ei kai se auta kuin saada mies seuravaksi puhuttua pois varsinaisesta sohvapöydästä ;)

Mä kannatan tuota Bjursta tyyöistä ratkaisua siksi, et siinä ei ole vetimiä eli lapsi ei saa avattua nuita alimaisia kaappeja! Tuo lokerikko tyylinen ois siksi hyvä et sinne saa eri lokeroihin säilöttyä eri tarpeisiin olevat tavarat, mut tosin lapsi saa ne näppärästi myös levitettyä.

Mut ite en tykkää juoda teetä/kahvia olkkarissa ihan sen takia et meil lapset ei saa tehdä sitä, ni miks aikuiset sit sais

Yhteistyössä