Millä korvata maitoallergisen margariini?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusijuttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, Keiju tummansinisessä pakkauksessa on maidoton. Lukee myös pakkauksen selosteessa ja sitä voi käyttää leivälle sekä myös paistamiseen, ruoanlaittoon ja leivontaan.

http://www.raisiogroup.com/asp/system/empty.asp?P=690&VID=default&SID=316389568117451&A=open:keiju2:tuotteet:12:527&S=1&C=31420

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 17:21 niina kirjoitti:
Jep, Keiju tummansinisessä pakkauksessa on maidoton. Lukee myös pakkauksen selosteessa ja sitä voi käyttää leivälle sekä myös paistamiseen, ruoanlaittoon ja leivontaan.

http://www.raisiogroup.com/asp/system/empty.asp?P=690&VID=default&SID=316389568117451&A=open:keiju2:tuotteet:12:527&S=1&C=31420

Ahaa,kiitos tiedoista!
on vielä aivan uusi juttu meille tämä lapsella todettu allergia. täytyy siis tutustua sopiviin tuotteisiin.

sininen keiju ja sitten leivontaan laktoositon/maidoton sunnuntai (siihen on nyt viimein tullut se maininta maidottomuudesta, kun pelkkä laktoosittomuus pistää aina epäilemään ja hakemaan suurennuslasilla jotakin maitoon viittaavaa kuitenkin)

Kevyt Becel 35% on myös maidoton vaihtoehto leivän päälle, ja kevyt vaihtoehto koko perheelle. Leivonnassa voi sunnuntai (hopeanvärinen paketti) margariinin lisäksi käyttää myös öljyä tai juoksevaa margariinia pullosta (tarkista onko maidon ainesosia).

Jos epäilette soija-allergiaa, olkaa senkin kanssa tarkkana, kun syynäilette margariinivaihtoehtoja, joissakin nimittäin on soijaa mukana!

Meillä on käytössä sininen Keiju ja juokseva Sunnuntai (eli se maidoton) - kuulemma jotkut epäilevät sinisen Keijunkin aiheuttavan oireita, jos on vielä siitepölyillekin allerginen. Noh, en tiedä mikä on totuus, tsemppiä vaan kokeiluille.

www.allergia.com - sivuilta löytyy apuja (mm. ruokaohjeita ja keskustelupalsta)
www.allermiina.fi on allergiakauppa, voi tilata kotiinkin
kirjastosta löytyy hyviä allergiaruokaoppaita

Mitenkäs Floran sininen eli laktoositon? Itse olemme käyttäneet sinistä keijua, mutta isovanhemmilla oli mennyt merkit sekaisin. Itse en keksinyt syytä kieltää flooraa...mutta mitä mieltä olette?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 09:07 vieras kirjoitti:
Mitenkäs Floran sininen eli laktoositon? Itse olemme käyttäneet sinistä keijua, mutta isovanhemmilla oli mennyt merkit sekaisin. Itse en keksinyt syytä kieltää flooraa...mutta mitä mieltä olette?
Tuota Flooraa on mullakin loota kaapissa, enkä ole kyllä keksinyt, että mikä siinä voisi sisältää maidon ainesosia. Moni laktoositon tuote on myös maidoton, mutten tiedä, miksi eivät suoraan sitä maidotonta pakettien kylkeen laita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 09:45 Pömppis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 09:07 vieras kirjoitti:
Tuota Flooraa on mullakin loota kaapissa, enkä ole kyllä keksinyt, että mikä siinä voisi sisältää maidon ainesosia. Moni laktoositon tuote on myös maidoton, mutten tiedä, miksi eivät suoraan sitä maidotonta pakettien kylkeen laita.

Sininen Florakin on maidotonta, ainakin kun lukee valmistusaineluetteloa, sitä mä itse käytän.

Ainakin vielä puoli vuotta sitten, kun soitin tuottajalle ja kysyin sinisestä florasta, se oli maidoton, mutta tehty samalla linjalla maitotuotteiden kanssa. Elikkä jotkut kovin herkät voivat reagoida siihenkin. Tämän vuoksi eivät saa laittaa rasiaan merkintää "maidoton". Varmuuden vuoksi olisin siis käyttämättä, jos vain pystyy ottamaan varmemman vaihtoehdon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 22:21 sinen floora kirjoitti:
Ainakin vielä puoli vuotta sitten, kun soitin tuottajalle ja kysyin sinisestä florasta, se oli maidoton, mutta tehty samalla linjalla maitotuotteiden kanssa. Elikkä jotkut kovin herkät voivat reagoida siihenkin. Tämän vuoksi eivät saa laittaa rasiaan merkintää "maidoton". Varmuuden vuoksi olisin siis käyttämättä, jos vain pystyy ottamaan varmemman vaihtoehdon.

Harva on kuitenkaan ihan niin herkkä ettei pystyisi sinistä floraa käyttämään. Kyllä pystytään meilläkin käyttämään sinistä flooraa vaikka todella paha maitoallergia tytöllä onkin. Järki peliin näissäkin hommissa!!!

Yhteistyössä