Millä korvata leipä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stayeyasye
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuosta toisesta keskustelusta inspiroituneena kyselen, että millä korvata leipä?
Haluaisin syödä reilusti vähemmän leipää, sitä menee aamu/iltapalaksi päivittäin. Tavoite olisi kerta-pari viikkoon. Olen joskus karpannutkin ja eniten tuli leipää ikävä.

Tässä jo hylättyjä vaihtoehtoja:

- puuro: siitä tulee vaan nopeasti nälkä, en tykkää, eikä vatsakaan tykkää
- jogurtit ja vastaavat: ne on niin nestemäisiä että eivät selätä kaikkea nälkää, leivän täyttävä fiilis jää puuttumaan
- smoothiet, mehut ja vastaavat: katso edellinen
- myslit, murot: jos löytyy sokeritonta niin ihan hyvä vaihtoehto, mutta on leipä silti parempi
- karjalanpiirakka: no täähän on leipä
- munakas: no tästä tulee kyllä täyttävä olo, mutta kun ei ehtisi joka aamu munakasta tekemään, ja keitetyistä munista taas ei tule yhtä täyttävä fiilis - ja tämän lisäksi olen hieman allerginen kananmunalle

Ajatuksia?

Olen itse myös ollut muutaman viikon leivättä. Pyrin olemaan syömättä myös perunaa, makaroonia ja riisiä.

Korvasin runsashiilihydraattiset ruoka-aineet lihalla. Liha pitää nälän poissa pitkään. Sen kaverina pitää olla paljon raakoja kasviksia. Niillä täytetään maha. Niitä voi syödä paljon eikä niissä ole kaloreita juurikaan. Kasvikset pitää olla raakoja, koska niissä on mm. vitamiinit paremmin tallella kuin kypsennetyissä.
Kasviksia ja lihaa, siinä minun omaan kokemukseen perustuva vastaus.

Jotain sinnepäin
tuohon omia marjoja päälle

Höh, no ei tietenkään tarvitse mahan olla aina täynnä. Teen fyysisesti ja henkisesti raskasta duunia ja on tosia tärkeää, että aamiaisella jaksaa pitkälle, koska monesti lounas on vasta klo 14-15 välillä. Ja illalla taas on kurja etsiä unta nälkäisenä.
Aamulla munakas niin pärjäät hyvin tuonne saakka. Päiväkahvilla vaikka banaani, niin on jotakin kulutettavaa.

Yhteistyössä