Millä helvetillä saa tukkoisen nenä auki??? KAikki vinkit kehiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "APUA"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pari ohjetta: - Osta jotain nenälääkkeitä, tai niitä miten saa tukkoisia neniä auki :DD (Telkkarissakin on luultaavaati mainoksia) -------------------------------- - Vedä syvään henkeä ja pidä nenästä kiinni ja käännä päätä ylös taivaaseen ja päätä alas maahan. :) (Äskönen ei ehkä toimi, mut kannattaa silti kokeilla) -------------------------------- En tiedä enempää keinoja, tuun sit kirjottamaan tänne uudestaan jos tiiän. ;))

Alkuperäinen kirjoittaja Röörit aukes;29406367:
Kokeilkaa venäläisten lääkäreiden kehittämään buteyko- tekniikkaa, toimii !!!!

Kkäytin otrivinia vuoden, mut löysin ton buteyko-tekniikan. Edelleen menee nenä tukkoon, mutta sen saa ILMAN SUMUTETTA tai mitään huuhteluita auki minuutissa. Elämäni helpotus!

Löytyy googlaamalla, ja todella kannattaa!

Itel ollu nenäongelmia jo varmaa kymmen vuotta armeija ajoista(poskiontelo tulehdus) asti kaikki vitun nenäkannut,suolliuokset testattu,höyryhengitykset,otrivinii käyttäny varmaa puol vuotta et saa klyyvarin edes jotenki auki sitä sais käyttää ku viiko et kymmenen päivää.Nyt nokka niin ruvella ja paskana niistäessä valuu kummastaki sieraimesta verta,sieraimet menee nykyään niin tukkoon et kumpiki sierain on täysin tukossa ei neulan mentävää reikääkää mistä sais ilmaa.Parhaimpina päivinä toinen sierain auki ja sekin puolitelloin uupuu jo kävelystä paskahuussii niin et meinaa pyörtyy,pitää nukkuu niin et hengittää suun kautta ja herää vähä väliä siihen ku kurkku kuivaa ja rupee yskittää.Päässä saatanallinen painon tunne ja huippaa ainasesta poskiontelo paskasta,varmaa vittu tapan kohta itteni epätoivoseks tullu.Meet lääkäriin ne ei tee millekkään asialle yhtään mitään ainakin täällä raaseporissa terveydenhuolto on aivan täysin paskaa,saat jotain kefeksiniä bioottia josta tuut kuurin jälkeen entistä kipeemmäks vaikka kuinka käyttäs maitohappobakteereja suolet solmus vatsahaava nautiskelee.Paska maa paskoja lääkkeitä mikään auta mihinkään ja jos auttaa niin tuhottoman kalliita et ei ole varaa ostaa allergia ontelo lääkkeitä ku ne kestää vaan kolmesta päivästä viikkoon ja maksaa 10estä 30ehen pieni putkilo jotain suihketta,suolaliusta,tippoja limaklvoja kosteuttavia ja kaikkee,vitun paska maa kylmä ja kaikkee kosteeta persettä. :) kokeilen viel tota uutta sinoclearia mites se vaikuttaa ennenku meen sinne puoskarille taas käymää.

Käytän antihistamiinia päivittäin pölyallergian vuoksi. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei kannata niitä nenäsuihkeita käyttää pitkään. Käy just niin kuin edelliselle kirjoittajalle. Itse laitan iltaisin tiikerisalvaa nenän alle. Saman asian ajaa Vicks VapoRub -voide. Nenä pysyy auki ja saa nukutuksi.

Vinkki niille, jotka ovat Otrivin-koukussa: itse pääsin suihkeesta eroon tekemällä niin, että aina kun en enää kestänyt olla ilman suihketta, laitoin sitä, mutta vain toiseen sieraimeen. Sitten sinnittelin taas seuraavaan "pakkorakoon" ja suihkautin eri sieraimeen kuin edellisellä kerralla. Tällä lailla välit tulivat mahdollisimman pitkiksi per suihkaus ja per sierain, ja lopulta pääsi kokonaan eroon suihkeista. Tosin edelleen otan niitä flunssakausina, mutten koskaan kauempaa kuin 5 päivää, sitten alkaa tuo sierain/kerta -suhauttelu.

Mulla siitepölyallergia turvottaa limakalvot ihan umpeen. Lääkäri määräs nasonexia. Toimii! Lisänä heinix. Wicks-voide, tai mikä se nyt onkaan, sillä nokka aukee myös.

Ongelma on siis mulla, nenä jotenkin "turpoo" umpeen, siis ne limakalvot siellä. Ja mun Otrivin loppui tänään eikä apteekki ole enää auki. Miten mä selviän yön yli?? Mulla kun se nenä menee ihan umpeen, ettei yhtään ilmaa kulje sen kautta. NYt ollu jo pari tuntia ja pahenee vaan koko ajan. Kun kauan on tukossa niin alkaa suun kauttakin hengittäminen oleen jo vaikeeta. Eli vinkkejä miten selviä yön yli, et saan aamulla taas sit Otrivinia.

Ja mulla siis tää tukkoisuus ei johdu flunssasta vaan aluksi oli allergiaa ja nyt kait on sit jo riippuvuuttaa noista suihkeista. Ja muut suihkeet kuin Otrivin Methol ei auta. :(

Hei.
Olisi parikin ideaa sulle jos nenä menee tukkoon.... 1.torkkää dildo nekun sisään... no. Leikki leikkinä.. ;)
Siis... Kun sä sanoit ettei sulla ole sitä "sarvikuonoa" niin apteekista saa niitä semmosia pieniä pulloja joissa on suolavettä sieltä pysty bruuttailemaan sitä suolavettä nenään se on joku 500-600mg.. En niinkään tosta höyryttelystä tiedä.. mutta mikä mulle on ollut positiivinen yllätys kuuma ruoka saattaa myös avata nenän.. sumutteet on huonoja parista syystä.. ne kuivattaa nenää entisestään ja se aukaisee nenän vain hetkeksi. Mulla on itse aiempaa kokemusta veljeni käytti kovasti sumutteet nenän tukkoisuuteen ja loppujen lopuksi hän joutui lääkäriin koska nenä oli kuiva ja arka. :) tässä nyt jotain vinkkejä toivottavasti saatte irti jotain ;)

Hei duacktia ei saa niin vaan että pyydä ja pyydä pyydä samalla vähän heppiä harppu ja te muut lakatkaa puhumasta mistään sumutteet niistä on vaan harmia :/ tuossa äskeisessä on jotain itua ;)

Tiedät kai, että pitkäaikaisessa käytössä Otrivin aiheuttaa tukkoisuutta jo itsessään, sitä ei saisi käyttää kuin n. viikon yhteen putkeen. Käy ihan lääkärissä hakemaan kortisoninenäsumute, esim. Avamys tai Nasonex, jos tarvitset pitkäaikaiseen käyttöön.

Akuuttina hoitona mulla ei tule muuta mieleen kuin että laita raakaa sipulia sängyn alle. Se vähän avaa röörejä.

Tiikerinsalvaa poskionteloiden kohdalle joka iltaa kun menee nukkumaan ja miksi ei päivälläkään jos pysyt kotona sängyn pohjalla :) Nenäkannu on hyvä lisää. Lähti krooninen poskiontelotulehdus, jota ei kahdella antibioottikurilla onnistuttu voittamaan. Lima valui nieluun puolivuotta ja aina yskä palasi sen takia ja oli kurkku kipeänä. Ei vain ole enää. Pari viikkoa laitoin joka iltaa sitä salvaa poskionteloiden kohdalle. Lähtisi varmaan nopeampikin jos voisin käytä päivisin.

Allerginen jollekin ruoka-aineelle. Mulla siitepöly ja huonepöly allergiataustaa. Kuvitellut vusikausia sen, että nenä aivan tukossa enkä haista mitään, johtuvan pölyistä. Mut testattiin maitoallergia, johon kyllä maha reagoinutvuosia. Luulin laktoosi-intoleranssiksi. Aina kun syön maitoa nyt, tuntuu kuin joku puristaisi kovasti nenästä. Tukossa monta päivää. Hajusisti ei vieläkän hyvä, mutta jo parempi tilanne kunhan en juo maitoa.

Yhteistyössä