Millä helvetillä saa tukkoisen nenä auki??? KAikki vinkit kehiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "APUA"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"APUA"

Vieras
Ongelma on siis mulla, nenä jotenkin "turpoo" umpeen, siis ne limakalvot siellä. Ja mun Otrivin loppui tänään eikä apteekki ole enää auki. Miten mä selviän yön yli?? Mulla kun se nenä menee ihan umpeen, ettei yhtään ilmaa kulje sen kautta. NYt ollu jo pari tuntia ja pahenee vaan koko ajan. Kun kauan on tukossa niin alkaa suun kauttakin hengittäminen oleen jo vaikeeta. Eli vinkkejä miten selviä yön yli, et saan aamulla taas sit Otrivinia.

Ja mulla siis tää tukkoisuus ei johdu flunssasta vaan aluksi oli allergiaa ja nyt kait on sit jo riippuvuuttaa noista suihkeista. Ja muut suihkeet kuin Otrivin Methol ei auta. :(

Onko sulla anisviinaa? Haistele sitä pullon suusta!

ps. kun huomenna menet apoteekkiin, kysy Coolix-tabletteja. Ne on kurkkukipuun mut auttavat ainakin mulla hyvin myös tukkoseen nenään. Kantsii kokeilla myös sitä Snifferiä!

Tiedät kai, että pitkäaikaisessa käytössä Otrivin aiheuttaa tukkoisuutta jo itsessään, sitä ei saisi käyttää kuin n. viikon yhteen putkeen. Käy ihan lääkärissä hakemaan kortisoninenäsumute, esim. Avamys tai Nasonex, jos tarvitset pitkäaikaiseen käyttöön.

Akuuttina hoitona mulla ei tule muuta mieleen kuin että laita raakaa sipulia sängyn alle. Se vähän avaa röörejä.

Onko sulla jotain menthol kurkkupastilleja tai vastaavaa? sulata niitä vedessä ja höyryhengitä sitä..tai onko sulla saunaa? sauna + eukalyptus saunatuoksua kiukaalle. tunnen tilanteesi, itsekään en pysty yhtään olemaan jos nenä on tukossa eikä mullakaan auta mikään muu kuin otrivin menthol ja se on kauhun hetki ku sitä yrittää suihkauttaa eikä mitään tulekaan, sitä vaan napsuttelee sitä purkkia miljoona kertaa jos vaikka edes yks pieni tippa vielä irtois.. ei sielä olis lähellä jotain päivystävää apteekkia? päivystävät on yleensä auki klo 22 asti.

Itse suosin höyryhengittelyä tea tree öljyn kanssa. Se täytyy tehdä hyvin varovaisesti, ettei mene liikaa ainetta nenään. Itseaiheutettuun tukkoisuuteen lääkkeillä siitä tuskin on apua.

Joo, tiedän tuon ettei saisi käyttää. Pitäisi yrittää siitä eroon, mutta kun tukehtuu muuten. :/ Täytyy huomenna soitella lääkärille, jos saisi reseptin johonkin millä pääsisi siitä otrivinista eroon.

Mulla ei oo täällä valkosipulia ainakaan, sipulia tais hieman olla, pitää sitä kokeilla. Ja tuota suolavettä vissihinkin myös. Höyryhengittelen tässä samalla liinan kanssa, se avasi jo toisen sieraimen. JEi! :D

[QUOTE="APUA";22435521]Millä? Mulla ei oo sellaista sarvikuonoo..[/QUOTE]

laitat kulhoon vettä ja pään kulhoon, painat toisen sieraimen sormella kiinni sieraimen
ja vedät toisella sieraimella suolavettä nekkuun,
ja toiseen sieraimeen sama

Pistä piparminttuöljyä kuumaan veteen ja höyryhengitä sitä. Hanki nenäkannu ja huuhtele sillä muutama kertaa päivässä. Nuku selkä koholla, puoli-istuvassa asennossa.

Yhteistyössä