Millä eroon herkuista&iltamässäilyistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkupeppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herkkupeppu

Vieras
Juu,tiedetään jätä vaan ostamatta ne herkut..joo... mutta mikä h*lvetti siinä on että on niin vaikeaa??? :o :kieh: Mä oon niin vihainen itselleni,aina sorrun kaupassa ostamaan jotain herkkuja illaksi,syön ne..ja sitten vasta alkaa v*tutus!! ja seuravaana päivänä oon sen jo unohtanut..kunnes tulee taas ilta..... millä ihmeellä voisin korvata iltaherkut...ehkäpä joku rasvaton jugurtti..kait... sen lisäksi että läskiä löytyy niin kohta ei oo varmaan hampaitakaan!!!!! :headwall:
Mä jopa kuulin jostain että ruotsissa ois sellanen vierotusklinikka missä vierotetaan karkista :o :laugh: kait niihin karkkeihin voi jäädä "koukkuun" mä oon kyllä niin selkärangaton tyyppi että huh huh... :headwall: :headwall:

osta herkkujen tilalle hedelmiä.on yhtä hyviä ellei parempiakin :p itsellä oli varmaan kanssa ns.vieroitusoireita karkista ja ennen kaikkea suklaasta.teki ihan helkutisti mieli ostaa tai illalla lähteä kauppaan mutta onneksi oon pysyny lujana,välillä ostan sokerittomia karkkeja.sokeriton suklaa ei oo kyllä suklaata nähnytkään :x

Meillä syödään miehen kanssa useesti iltaisin porkkana ja selleritikkuja joita hyvään kermaviilidippiin kastetaan( valkosipulidippi on mun herkku!.) omenalohkotkin käy hyvin. Suklaanhimoon käy rasvattomaanmaitoon tehty kaakao. :p

mulla sama ongelma, niin kun varmaan MONELLA muullakin.
eli iltaisin tekee mieli herkkuja, etenkin telkkaria katsellessa.
olen nyt yrittänyt päästä eroon siitä tavasta koska nyt raskauden aikana kiloja tullut paljon enkä halua että tämä jatkuu raskauden jälkeen kun mun on tarkoitus laiharille ;)
eli nyt syön n. 19 aikoihin hedelmiä ja juon teetä. se täyttää mun vatsan todella hyvin vaikka voi kuullostaa vähältä! eikä sen jälkeen enää edes tee mieli makeaa, kun noi hedelmät kuitenkin "makeita".
pakastimesta löytyy aina hädän tullen solero exotic jätski, jos kuitenkin pakko saada jotain hyvää, ja siinä kaloreita vaan 100 niin sen voi hyvin mielin syödä =)

Tämä tietty jollakin sit jurppii, mutta tässäpä kuiten yks kirja-arvostelu:

"Myös Bitten Jonssonin ja Pia Nordströmin Sokeripommi käsittelee aihetta, josta ei juurikaan kuule puhuttavan: sokeririippuvuutta ja sen mahdollisesti avaamaa polkua muihin riippuvuuksiin. Näitä ovat mm. tupakka-, alkoholi- ja huumeriippuvuus.

Sokeripommi on järkyttävä kirja. Siinä esitellään ja käydään yksityiskohtaisesti läpi sokerin vaikutuksia aivoihin ja kehoon sekä sokerin käytöstä mahdollisesti johtuvia seurauksia erilaisten vaivojen ja tautien muodossa. Lista on pitkä ja kattava. Yksi kirjan punaisista langoista onkin, kuinka sokerin käyttö lapsesta saakka altistaa ihmisen kehon muille riippuvuuksille kuten tupakalle. Kirjassa esitellään luonnollisesti myös paljon sokeria sisältävät ravintoaineet, joita ihmisten tulisi välttää tai joita ei pitäisi käyttää ollenkaan. "

Ja tässä toinen linkki
http://koti.mbnet.fi/lowcarb/sokeri1.html#bitten

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 11:44 LUMI kirjoitti:
osta herkkujen tilalle hedelmiä.on yhtä hyviä ellei parempiakin :p itsellä oli varmaan kanssa ns.vieroitusoireita karkista ja ennen kaikkea suklaasta.

Hedelmät sisältävät myös sokeria, eli korvaat sen karkin sokerin nyt vaan fruktoosilla.. Sama asia käytännössä ;)

Mä syön illalla (kun tekee mieli napostella telkkua katsellessa) suolakurkkuja, salmiakki sisuja (sokeriton), herkkusieniä (säilyke), tomaatteja... dippailkaa kevyitä juttuja: kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia tms..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 14:05 äeti85 kirjoitti:
Mä syön illalla (kun tekee mieli napostella telkkua katsellessa) suolakurkkuja, salmiakki sisuja (sokeriton), herkkusieniä (säilyke), tomaatteja... dippailkaa kevyitä juttuja: kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia tms..

Niin hyvä ajatus kun onkin, että dippaillaan kurkkua ja retiisiä ja selleriä ja ties mitä, niin ei se oikeesti ole mikään korvike makealle! Ei ainakaan minusta. Kyllä vaatii jumalattoman aivopesun, että voi sanoa, että ei haluta enää suklaata ku sen tilalla voi syödä porkkanaa. Joo, porkkana on hyvää sitä en kiellä ja toki sitä saapi mutustaa ja onhan se terveellisempi vaihtoehto kuin suklaa. Mutta että vertailis näiden kahden himareita toisiinsa ;) Mun mielestä ne ei ole yhtään sama asia. Jos on kerran sama mitä rouskuttaa iltapuhteiksi, niin miksi ei samalla opettelisi koko tavasta eroon?! Minä ainakin haluaisin päästä leffamutustelutavasta eroon. Enpä vain ole saanut sitä aikaiseksi. Mutta jos saisin valita otanko suklaata vai dippaanko parsaa, niin otan suklaata :D

Yhteistyössä