Karkkiaddiktit!!


Mä oon niin pahasti koukussa karkkeihin, ettei tosikaan.. :ashamed:
Jos olisi vieroitushoitola tähän, niin olisin siellä!!

Mä en tajua miten ihminen voi syödä ja syödä karkkia kyllästymättä niihin..
Nyt jo huomaan, että tää ei ole normaalia!

Onko muita?
Millä keinoilla olette päässeet eroon tai edes jonkunmoisen helpotuksen asiaan?

Nyt tosiaan vaikuttaa tulevat menkat, mutta ei ne aina ole!! :D

Pakko jo myöntää tää asia..
Ehkä mulla joku puutos.. :snotty:
Ei, ei, EI.. :headwall:
 
"vieras"
Ei mitään hajua. Tahtoisin kans päästä eroon, mutta kun ei niin ei. Välillä on jaksoja, kun saan sinniteltyä ja lopetettua mutta sitten taas repeen. Syön päivittäin pussillisen. Joskus voi olla poikkeus.

Onneksi olen hoikka. Mutta hampaat kärsii. :/
 
joskus aikoinani söin paljon karkkia,joka päivä siis. nykyään olen enemmän suolaisen perään,mikä sekään ei ole hyvä :headwall: kun ei vaan osaa terveellisesti syödä ja itsekuri on olemaron :(
mutta tosiaan sillon kun lopetin karkin syönnin mulla oli varmaan viikon semmonen päänsärky ettei siihen auttanu lääkekkään :/ ei auttanu ku kärsiä..
 
Onhan se kokeiltu olla ilman, mutta täytyy koettaa vaan paremmin.. :whistle:
Helpommin sanottu, kuin tehty! ;)

Onneksi en ole siis ainut ja minun päänsärkynikin on varmasti johtunut silloin juuri siitä, että koitin olla ilman karkkia..
Kauhea migreeni, joka laukeaa vissiin juuri siis silloin, kun koitan "lopetella"! :headwall:

Karppausta ..
Kokeiltu pitkäänkin, mutta verensokerit ei kestänyt sitä..
Vaikka söin mitä! :|
Jatkuvasti 2.4 ja olo olikin sitten sen mukainen(ja ei en ole diabeetikko..tietääkseni) :D
 
Minullakin karkkiriippuvuuteen syynä on huono itsekuri tämän asian suhteen. Muiden päihteiden kanssa ei ole samanlaista, en juo kahvia, en polta tupakkaa tai juo alkoholia, mutta karkkiriippuvuus on ollut lapsesta asti. Tänään olin ilman karkkia ja nyt olisi tarkoitus olla niin kauan kuin vaan pystyy. Minä en myöskään pysty syömään karkkia vain vähän kerrallaan vaan koko pussi (oli miten iso tahansa) menee kerralla. Olen epäillyt, että minulla voisi olla BED-syömishäiriö.

Binge eating disorder - Wikipedia, the free encyclopedia

Toisaalta taas en kuitenkaan ahmi koko ajan vaan lähinnä herkkuja (jos niitä on). Jos on keksipaketti niin syön kerralla, karkit kerralla jne.

Ylipainoinen en vielä ole (tosin normaalipainon ylärajoilla), sama painoluokka on ollut 7. luokalta asti. Haaveilen aina siitä, että paino alkaisi 5:lla. Vaikeaa on ollut päästä sinne asti, kerran vaaka kävi jo 61,9 kg:ssa. Laihdutuskuurit ovat pyörineet mielessä 9-vuotiaasta asti. Aina on ollut tarkoitus laihduttaa sitten joskus ja monta kuuria on aloitettu. Harmittaa, kun 2009 olin laihimmillani (paino oli noin 62 kg) sitten lapsuusvuosien niin sitten taas jotenkin repsahdin ja paino on noussut nyt noin 67-68 kiloon. :kieh: Joskus vaaka näyttää 66 kg, mutta 65 kiloa ei enää vaa'assa näe, kun se taas oli aiemmin yleisin vaa'an korkein lukema.

Nyt toivoisin, että laihdutus onnistuisi. Haluan viitosella alkavan painon.
 
Viimeksi muokattu:
Toi karkkikuva aiheutti sydämentykytyksiä :D

Mä oon ihan armoton suklaa-addikti. Tänäänkin, taas kerran löysin miehen piilottaman levyn etsimättä kummemmin. Vois luulla että mulla on joku superhajuaisti ellei nokka ois aina tukossa. Huomenna saa kiikuttaa sen muualle tai iltaan mennes siitä on vain paperit jäljellä.
Mun karkkifanitus on sitä luokkaa, että keräilen pieneen laatikkoon lempparien kääreitä, kun ei voi tietää kauanko niitä on tuotannossa. Ja sit muistelen ja himoitsen niitä herkkuja mitä ei voi saada.

Nyt on täyskarkkilakko päällä ja tää on vaikeampaa ku tupakoinnin lopettaminen :ashamed:
 
Toi karkkikuva aiheutti sydämentykytyksiä :D

Mä oon ihan armoton suklaa-addikti. Tänäänkin, taas kerran löysin miehen piilottaman levyn etsimättä kummemmin. Vois luulla että mulla on joku superhajuaisti ellei nokka ois aina tukossa. Huomenna saa kiikuttaa sen muualle tai iltaan mennes siitä on vain paperit jäljellä.
Mun karkkifanitus on sitä luokkaa, että keräilen pieneen laatikkoon lempparien kääreitä, kun ei voi tietää kauanko niitä on tuotannossa. Ja sit muistelen ja himoitsen niitä herkkuja mitä ei voi saada.

Nyt on täyskarkkilakko päällä ja tää on vaikeampaa ku tupakoinnin lopettaminen :ashamed:
Mua ei yhtään houkuta irtokarkit tai muut värikkäät...

Mutta suklaa. Voi apua... Tarvisin vissiin jotai hypnoosia.

Jos mä olisin löytäny suklaalevyn, se olis tunnissa kadonnu...ja joku levyn verran lihonut.
 
kyllästetty :D
Mä syön karkkia joka päivä, mutten ikinä syö kokonaista pussia kerralla vaan aika pieniä määriä. Ennen tein aina niin että olin viikot ilman karkkia himoiten sitä joka päivä, ja viikonloppuna söin hirveän määrän karkkia kerralla. Totesin ettei se oo varmaan oikein normaalia, ja aloin syömään sitä joka päivä. Aluksi meni aika paljon karkkia päivittäin, mutta se väheni sitten koko ajan ja nykyään riittää päivässä aika pieni määrä, ei tee mieli enempää. Oon ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen nyt, pienestä määrästä tuskin on haittaa, joten en edes pyri siitä eroon enkä tunne huonoa omaatuntoa, varsinkin kun mun hampaat on hyvässä kunnossa ja paino normaali. En itsekään tiedä miten pääsin tähän, en myöskään tiedä kannattaako tätä suositella muille, ehkä tämä toimii vain mulla. Mä oon jotenkin nimittäin hoksannut ettei tuo mun karkin syöminen välttämättä liity mitenkään sokerinhimoon, vaan se on sellainen mun lempiherkku joka tuo mielihyvää, ja oon oppinut saamaan sen mielihyvän siitä pienestä määrästä. En siis ikinä esim. söis sokeripaloja karkin tilalta, yäks. Mulle ei oo siis nykyään ollenkaan vaikeaa ottaa vain yhtä karkkia ja jättää syöminen siihen, ennen oli niin että kun otti yhden karkin niin piti syödä sitten koko pussi.
 
Mua ei yhtään houkuta irtokarkit tai muut värikkäät...

Mutta suklaa. Voi apua... Tarvisin vissiin jotai hypnoosia.

Jos mä olisin löytäny suklaalevyn, se olis tunnissa kadonnu...ja joku levyn verran lihonut.
Mulla on jokunen muu-karkki-kuin-suklaa mitä popsisin mielelläni, samat mieltymykset ollu pienestä asti. Koen että mussa on jotain sairasta tän osalta, mikään muu ei voi saada niin kiukkuiseksi, ahdistuneeksi ja negatiiviseks kuin suklaa mitä en saa syödä. Ja asiaa ei auta terveysuutiset tumman suklaan eduista :eek:
 

Yhteistyössä