millä ehkäistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avovaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avovaimo

Vieras
Kondomiin en luota. Yhdistelmäpillereissä liian suuret riskit.
Minipillerit ei sovi. Hormonikierukan kanssa vuotaa jatkuvasti ku seula.
Kuparikierukka aiheuttaa kovia kipuja ja järkkyjä menkkoja.
Mitä jää jäljelle?
Muutamia epäluotettavia keinoja. Kapseli joka liian kallis ja steri ei ajankohtaine
kymmeneen vuoteen. Selibaatti? :)

en halua juuri nyt raskautua ja mies ei vissiin pittaa käyttää kumia?
Kerroin lopettaneeni pillerit eika ole ehkäisyä voimassa.. Mies ei laittanut kumia..
No hätää ei ole koska syön vielä pillereitä salaa, testasin voiko mieheen luottaa ehkäisyn
suhteen. Ei voi.

Ottaisin kapselin sinuna. Itselle ei minipillerit sopinut joten päätin kokeilla 180e kapselia. Nyt on vuoden ollut, vielä 4 vuotta aikaa. Laskettiin silloisen kumppanin kanssa että kumpi on järkevämpi, kapseli vai kumi. No todettiin että mieluummin maksetaan 90e / hlö kapseliata kuin n. 1000e viiden vuoden kumeista :D Ei ole menkkoja tullut ja gyne sanoit että tuskin tuleekaan. Kätevää minusta...

Kokeilitko kaikki minipillerit ennen kapselia? Itse kokeilin kaikki kolme. Mini-pill on ainoa joka pitää vuodon kurissa, mutta sen kanssa on muita ongelmaa. Onko sinulla jadelle kapseli?

Spermisidit eli siittiöitä tappavat aineet
Suomessa on saatavana vain spermisidiä sisältäviä emätinpuikkoja. Spermisidillä on yksin käytettynä huono teho, mutta*yhdistettynä kondomin käyttöön se on hyvä.*

Kokeilin Mini-pill ja Cerazettea. Cerazetesta kauheet mielialavaihtelut ja Mini-pill petti, eli tulin raskaaksi vaikka söin 10min tarkkuudella... :( Kuitenkin uskalsin ottaa Jadellet. :)

[QUOTE="jebouu";28171768]Spermisidit eli siittiöitä tappavat aineet
Suomessa on saatavana vain spermisidiä sisältäviä emätinpuikkoja. Spermisidillä on yksin käytettynä huono teho, mutta*yhdistettynä kondomin käyttöön se on hyvä.*[/QUOTE]

Puikot ovat sotkuisia. Helpompaa antaa miehen laueta rinnoillle.

ok, itse kokeilin läpi kaikki microluton, cerazette ja mini-pill. Vähän jännittää tuo kapseli jadelle siinä on sama hormoni kuin microlutonissa josta sain aknen ja oli kokoajan kuukautiset. Tiedä sit mikä on kapselin vrk eritys.

Olen käyttänyt tätä jo kuukauden ja v oin todeta että toimii! Ostin kukkakaupasta lihansyöjäkasvin, sellainen pieni ja sisään sopiva. Se kuulemma nappaa pienimmätkin kärpäset joten ajattelin sen olevan hyvä keino :)

Alkuperäinen kirjoittaja uusi keksintö;28171967:
Olen käyttänyt tätä jo kuukauden ja v oin todeta että toimii! Ostin kukkakaupasta lihansyöjäkasvin, sellainen pieni ja sisään sopiva. Se kuulemma nappaa pienimmätkin kärpäset joten ajattelin sen olevan hyvä keino :)

niinku minkä se nappaa? Miehen peniksen? :D

Mä olen valinnut kuparikierukan, koska haitat on vähäisimpiä. Kivuliaat ja runsaat menkat oli jo ennen kierukkaa, joten olen tottunut. Hormooniehkäisyt ei enää sopineet raskauden jälkeen.

Uusimmat

Yhteistyössä