Millä ainella voi pestä tuttipullot? Minkälainen on mieto pesuaine? pistäkää esimerkit. Kiitos!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kkk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä olen pessyt ihan Fairylla, mutta en laita sitä ainetta suoraan, vaan ensin vettä ja sitten Fairya, Ja sit huuhtelen tosi kuumalla vedellä. Mutta en tiedä, onko tämä oikeaoppista sitten...

No tästä on jo aikaa kun tuttipulloja käytetty.

Mutta ihan pienen kanssa heti käytön jälkeen huuhtelu kylmällä vedellä. Sitten illalla kerralla päivän pullot ihan fairy vedellä. Kunnon huuhtelu kuumalla vedellä ja sen jälkeen keitin.

Isomman, siis yli 6kk kanssa en enää keittänyt. Tai ollut muutenkaan niin tarkka kun liikkuvainen tyttö nuohosi omatoimisesti joka nurkan. Niin jollain pullojen keittämisellä ollut enää niin väliä.

Kaksi nuorinta eivät sitten ole pulloa huolineetkaan niin ei ole tarvinnut miettiä kokoasiaa hetkeen.

[QUOTE="kkk";22153493]eikö kukaan kiehutaa niitä?[/QUOTE]

Ei niitä tarvitse keittää kuin ihan alussa.. varmaan pari ekaa kuukautta keitin pullot joka ilta..sitten aloin keittämään vain kerran viikossa ja sen jälkeen kun vauva alkaa saamaan kiinteää ruokaa, niin pulloja ei tarvitse enään keittää. Toki uudet pullot ja tutit "käyttöönottokeitetään" aina.

Mä huuhtelen kylmällä vedellä ja sit pesen lämpimässä vedessä, jonne olen lurauttanut tilkan fairyä. Kun vettä on paljon ja pesuainetta maltillisesti, on lopputulos nimenomaan tuo "mieto". Pesun jälkeen huuhtelen lämpimällä vedellä ja keitän minuutin, pari.

Koneessa pestään. Sitte huuhtelen kylmällä ja kuivumaan. Kylmällä huuhtelu auttaa pitämään ne pullot kirkkaina, muuten ne samenee. Tutit pesen fairylla ja ne korkkiosat. Keitetty on siihen asti että alko kiinteitä syömään.
Joskus pesen käsin, tippa fairya joka pulloon, vettä päälle, kastan tutit siellä ja pesasen ne ekana, sitte pulloharjalla jynssään pullot ja huuhtelen ensin kuumalla ja lopuksi kylmällä.

Yhteistyössä