Te joilla on tatuointi - ois kysyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Huomenne menossa ottamaan ekan kerran ja pohdin noita hoito-ohjeita, vaikka ne toki tietysti huomenna sielläkin kuulen.

Miten tuo pesuohje... Mainitaan, että pitäisi pestä monta kertaa päivässä? Joudunko siis menemään muutaman kerra päivässä suihkuun, kun kerran se tulee tuonne yläselkään niin ei sitä oikein muuten voi pestä ellei mene suihkuun?

Lisäksi mainitaan, että pesu ihan vedellä. Entäs sitten, kun pesen hiukseni niin meneehän siihen sitä shampoota huuhdellessa väkisinkin vähän?

Ja ilmeisesti siinä päällä saa kuitenkin pitää ihan jotain paitaa öisinkin?

1: osta bebanteenia useampi tuubi
2: havillisia puseroita koska mustetta tarttuu vaatteisiin. väljä pusero ettei hierrä.
3 pese hiukset ja huuhtelet shamppoon pois pää alaspäin :D

tulleeko iso kuva?

Ei tartte pestä monta kertaa päivässä.

Shampoo tms ei haittaa kunhan sen huuhtoo kunnolla eikä hinkkaa tatskan päälle.

Saa pitää paitaa normaalisti.

Ja yleensä tatskat parantuu hyvin vaikkei ohjeita ihan täysin noudattaisikaan, eli ei mitään paniikkia ;)

no mie kävin ihan suihkussa kun olin ottanut selkään, ja vesipesulla tarkoitetaan sitä ettei siihen mitään aineita tarvii hinkata.. shampoo saattaa vähän kirvellä alussa jos hiuksia pesee siinä samalla

rasvata kannattaa ja ilmakylpyjen antaminen, paranee nopeammin , ei tule rupea (kun on hyvin rasvattu kokoajan) mä oon yöksi laittanut kunnon kerroksen rasvaa ja sitten sidetaitoksen päälle, tosin ihan siitä syystä että en oo halunnut sitä rasva ja väri mömmöä lakanoille taikka yökkäriin

Miä pyyhin omaani sellasella märällä pehmeällä pyyhkeellä, en tosiaan käynyt 5 kertaa päivässä suihkussa :) Alussa se tatska työntää sitä mustetta pihalle ja sitä rasvaa tietysti siinä on, ne pesee pois ja uutta rasvaa tilalle. Ei se suihkussa haittaa jos siihen menee shampoota, muuten sitä ei tarvitse pestä millään pesuaineella. Saa pitää paitaa, löysä paita on mukavampi, ei hankaa..

Ei tartte pestä monta kertaa päivässä.

Shampoo tms ei haittaa kunhan sen huuhtoo kunnolla eikä hinkkaa tatskan päälle.

Saa pitää paitaa normaalisti.

Ja yleensä tatskat parantuu hyvin vaikkei ohjeita ihan täysin noudattaisikaan, eli ei mitään paniikkia ;)

Niin minä mietin, että itse olen hirmuisen tarkka aina kaikesta ja ylihuolehtiva ja pohdin, että varmasti moni muu ei ole. Ja moni muu minua hövelimpi ja stressittömämpikin on selvinnyt tatuointinsa kanssa niin miksen minäkin.

Eniten minua huolettaa asia, koska imetän taaperoa edelleen enkä halua missään nimessä mitään ogelmia. :)

1: osta bebanteenia useampi tuubi
2: havillisia puseroita koska mustetta tarttuu vaatteisiin. väljä pusero ettei hierrä.
3 pese hiukset ja huuhtelet shamppoon pois pää alaspäin :D

tulleeko iso kuva?

Lisäystä ohjeisiin oman kokemuksen pohjalta: Helosan on yhtähyvää kuin Bebantten (oikeastaan tykkäsin Helosaanista enemmän koska sitä oli helpompi levittää eikä joka paikka tuntunut väljältä).

Käytä löysiä vaatteita, eli ei mitään kiristävää/hankaavaa siihen kohtaan. Koita myös välttää rintaliivejä tatuointikohdassa.

Kun tulet kotiin, ota kelmu heti pois, ja anna tatuoinnin hengittää mahdollisimman paljon. Virutat vedellä ja laitat rasvaa. Toista se ekan päivän aikana pari kertaa. Eikä se hiusten shamppoovesi ole haitaksi, mutta tatuointia EI SAA hangata!

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23406092:
Miä pyyhin omaani sellasella märällä pehmeällä pyyhkeellä, en tosiaan käynyt 5 kertaa päivässä suihkussa :) Alussa se tatska työntää sitä mustetta pihalle ja sitä rasvaa tietysti siinä on, ne pesee pois ja uutta rasvaa tilalle. Ei se suihkussa haittaa jos siihen menee shampoota, muuten sitä ei tarvitse pestä millään pesuaineella. Saa pitää paitaa, löysä paita on mukavampi, ei hankaa..

Sisällä ajattelinkin pitää ihan toppia alkuun, mutta en kyllä vielä topissa lähde ulos. :D

Ai niin... ei se mikään kovin iso ole. Sellainen teksti vain. :)

[QUOTE="alkup";23406095]Joo rasvaa ostan. Veljeni tosin suositteli helosania?

Mitä on havilliset puserot?

Eli sitä shampoota ei saa mennä yhtään vai? Tarkistan ton tietty tatuoijalta.[/QUOTE]

usko minua, et halua testata helosania, ainakaan ekoina päivinä :D myöhemmin son hyvä. liian paksu rasva voi estää "tuulettumisen" ja helosan voi kirpasta hieman...

havillinen = huonompi pusero.

shamppoo voi kirpasta kivasti.

[QUOTE="millavanilla";23406101]Lisäystä ohjeisiin oman kokemuksen pohjalta: Helosan on yhtähyvää kuin Bebantten (oikeastaan tykkäsin Helosaanista enemmän koska sitä oli helpompi levittää eikä joka paikka tuntunut väljältä).

Käytä löysiä vaatteita, eli ei mitään kiristävää/hankaavaa siihen kohtaan. Koita myös välttää rintaliivejä tatuointikohdassa.

Kun tulet kotiin, ota kelmu heti pois, ja anna tatuoinnin hengittää mahdollisimman paljon. Virutat vedellä ja laitat rasvaa. Toista se ekan päivän aikana pari kertaa. Eikä se hiusten shamppoovesi ole haitaksi, mutta tatuointia EI SAA hangata![/QUOTE]

Joo ja mun veli sanoi, että helosan on halvempaakin. :)

Rintaliivit ei tule tuohon kohtaan eli siitä ei huolta.

Pitääkö se pestä heti ton kelmun pois ottamisen jälkeen siis?

[QUOTE="alkup";23406103]Sisällä ajattelinkin pitää ihan toppia alkuun, mutta en kyllä vielä topissa lähde ulos. :D

Ai niin... ei se mikään kovin iso ole. Sellainen teksti vain. :)[/QUOTE]

Jos et halua väriä lakanoihin niin pistä yöllä joku huonompi paita joka peittää sen tatskan :D

[QUOTE="alkup";23406107]Joo ja mun veli sanoi, että helosan on halvempaakin. :)

Rintaliivit ei tule tuohon kohtaan eli siitä ei huolta.

Pitääkö se pestä heti ton kelmun pois ottamisen jälkeen siis?[/QUOTE]

Itse pesin vedellä sen tatuoinnin koska siitä oli tullut verta ja ihonesteitä, niin se voide oli mukavampi levittää puhtaalle iholle (kuivaa se ennen voitelua painelemalla pyyhkeellä pari kertaa ensin jotta iho on kuiva).

Voidetta on muuten hyvä käyttää myös paranemisen jälkeen silloin tällöin että tatuointi pysyy hyvänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23406111:
Jos et halua väriä lakanoihin niin pistä yöllä joku huonompi paita joka peittää sen tatskan :D

Selvä homma.

Toivottavasti muuten toi meidän napero ei yöllä huitase siihen. Pitääkin muuten ottaa toi huomioon kans.

mulla kirveli ihan tuskaksi asti! kahesti olen testannu ja kummallaki kertaa sama homma. hyvä ettei itku tullu :( miehellä on just tehty kuva käessä, hilseilee kivasti ja kutisee :D mulla on meno kuvan ottoon 3 viikon päästä. bebantheniä menee hyvät määrät :D

Ai jaa, ei mulla ole koskaan kirvellyt, ja onkin ainoa rasva mitä oon käyttänyt tatskoissa :D Mutta tietysti ihmisten iho reagoi eri lailla.

[QUOTE="alkup";23406096]Niin minä mietin, että itse olen hirmuisen tarkka aina kaikesta ja ylihuolehtiva ja pohdin, että varmasti moni muu ei ole. Ja moni muu minua hövelimpi ja stressittömämpikin on selvinnyt tatuointinsa kanssa niin miksen minäkin.

Eniten minua huolettaa asia, koska imetän taaperoa edelleen enkä halua missään nimessä mitään ogelmia. :)[/QUOTE]

Tatuointia ei saa ottaa jos imettää!

[QUOTE="alkup";23406119]Selvä homma.

Toivottavasti muuten toi meidän napero ei yöllä huitase siihen. Pitääkin muuten ottaa toi huomioon kans.[/QUOTE]

Jos huitasee niin varmasti heräät ainakin :D Eläkä ressaa liikaa, putsaat sitä kunnolla mutta älä hankaa. Ja rasvaat ahkerasti..

[QUOTE="vieras";23406126]Tatuointia ei saa ottaa jos imettää![/QUOTE]

Kyllä saa ottaa. Olen tutkinut asian erittäin erittäin perusteellisesti eikä sen ottamiselle ole mitään estettä. Toiset ottaa jopa raskausaikana mitä en itse tekisi. Enkä myöskään ottaisi, jos imettäisin pientä vauvaa, mutta tuo meikäläisen imetettävä on pian 3v. ;)

[QUOTE="alkup";23406141]Kyllä saa ottaa. Olen tutkinut asian erittäin erittäin perusteellisesti eikä sen ottamiselle ole mitään estettä. Toiset ottaa jopa raskausaikana mitä en itse tekisi. Enkä myöskään ottaisi, jos imettäisin pientä vauvaa, mutta tuo meikäläisen imetettävä on pian 3v. ;)[/QUOTE]

Nyt tulee offtopiccia, mutta miksi imetät vielä 3 vuotiasta? Eikö olisi jo aika siirtyä ihan kiinteään ruokaan...

[QUOTE="vieras";23406146]Nyt tulee offtopiccia, mutta miksi imetät vielä 3 vuotiasta? Eikö olisi jo aika siirtyä ihan kiinteään ruokaan...[/QUOTE]

Missäs minä väitin, että tyttö ei syö kiinteää ruokaa?