Miliumien (luufinnien) poisto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tein steriilillä leikkausveitsellä pienen viillon patin päälle ja puristin palleron sisältä pois, neulalla ois joutunu tekemään hirveesti töitä... ;) Mutta takasin juu eivät tulleet! Ja muistakaa desinfioida iho enne lävistämistä...

Ihon sterilointi, steriloidulla partaterällä miliumin kohdan iho rikki. Annoin arpeutua 2 päivää ja jälleen partaterä käyttöön..

miliumit minulla niin tiukassa, etteivät lähde ilman arpeutumista irti..
Arpi siis kiinnittyy miliumiin ja poistettaessa lähtee helposti. Olen poistanut nyt kaksi suurinta miliumia, eikä ihoon jäänyt jälkeäkään jos joku sitä epäili.

Paranemisaika tällä menetelmällä oli itsellä vajaa kaksi viikkoa.

En sano, että kaikilla toimii, mutta minulla toimi ja aion poistaa loputkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
kertokaa millaisia ne luufinnit oikein on ?

Niitä semmoisia valkoisia näppylöitä, ei finejä, vaan semmosia kuivia. Niitä tulee usein silmien alle poskipäihin. Pienillä vauvoillakin voi olla sen tapaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Niitä semmoisia valkoisia näppylöitä, ei finejä, vaan semmosia kuivia. Niitä tulee usein silmien alle poskipäihin. Pienillä vauvoillakin voi olla sen tapaisia.

Ai, onko ne niitä, mitä tulee, jos iho kuivuu liikaa?

Mulle tuli EKA joskus syksyllä, kosmetologi poisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Foortti harmaana:

Mä oon poistanut itte. Ihan jotain pieniä vaan on ehtinyt tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Foortti harmaana:

Mä oon poistanut itte. Ihan jotain pieniä vaan on ehtinyt tulla.

Joo, mut mun eka ja en ees tienny mikä se on :)

Desifuoidulla terävällä, viiltävä päisellä neulalla (mm. terveyskeskuksessa ja sairaalassa ja migreenipiikeissä käytettäviä onttoja, teräviä neuloja joita saa apteekista tms.) tulee tehdä pieni viilto desifuoidun valkoisen pallon päälle. Neulan kärjellä voi tarvittaessa hieman sitä kovaa, rasvanäpyksi kutsumaani, palloa irrottaa muusta kudoksesta ja nostaa ylöspäin. Pyyhkäisen verta (jota tulee vain ihan vähän näpyn päälle) ja pestyillä ja desinfioiduilla etusormien kynsillä puristan pallon pois. Ne reiät menee heti umpeen eikä verta valu. Illalla kun ottaa ne pois niin aamulla vain pieni punertava piste paikalla. Ei arpia, ei lainkaan kipua ja lapset eivät edes herää, jos ne ottaa yöllä varovasti pois.

Lapset yleensä raapii niitä (isoja, aivan ihon alla olevia rasvaplloja) unissaan tai muutoin likaisillakin kynsillä (tietenkin ilman desinfiointia) ja verta tulee silloin vähän ja he saavat useimmiten näpyt pois, mutta paraneminen hitaampaa ja isompi jälki. Tulehdusta tai arpia en ole siitäkään nähnyt ikinä jääneen lapselle. Eikä sen raapiminen ja jälkikäteen kohta ole kuulema edes kipeä.
Sen vuoksi otan isot, aivan ihon alla olevat rasvanäpyt pois. Samoin, jos rasvanäpyn ympärys muuttuu punaiseksi ja ärtyväksi.

Desifuoidulla terävällä, viiltävä päisellä neulalla (mm. terveyskeskuksessa ja sairaalassa ja migreenipiikeissä käytettäviä onttoja, teräviä neuloja joita saa apteekista tms.) tulee tehdä pieni viilto desifuoidun valkoisen pallon päälle. Neulan kärjellä voi tarvittaessa hieman sitä kovaa, rasvanäpyksi kutsumaani, palloa irrottaa muusta kudoksesta ja nostaa ylöspäin. Pyyhkäisen verta (jota tulee vain ihan vähän näpyn päälle) ja pestyillä ja desinfioiduilla etusormien kynsillä puristan pallon pois. Ne reiät menee heti umpeen eikä verta valu. Illalla kun ottaa ne pois niin aamulla vain pieni punertava piste paikalla. Ei arpia, ei lainkaan kipua ja lapset eivät edes herää, jos ne ottaa yöllä varovasti pois.

Lapset yleensä raapii niitä (isoja, aivan ihon alla olevia rasvaplloja) unissaan tai muutoin likaisillakin kynsillä (tietenkin ilman desinfiointia) ja verta tulee silloin vähän ja he saavat useimmiten näpyt pois, mutta paraneminen hitaampaa ja isompi jälki. Tulehdusta tai arpia en ole siitäkään nähnyt ikinä jääneen lapselle. Eikä sen raapiminen ja jälkikäteen kohta ole kuulema edes kipeä.
Sen vuoksi otan isot, aivan ihon alla olevat rasvanäpyt pois. Samoin, jos rasvanäpyn ympärys muuttuu punaiseksi ja ärtyväksi.

Yhteistyössä