Miksi ystäväni pahoitti mielensä kun kysyin hänen ultrastaan...? Ehdotuksia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teenkö jotain väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teenkö jotain väärin

Vieras
Ystäväni on raskaana. Olen huisin innoissani hänen puolestaan, ja iloinnut asiasta sekä tukenut häntä. Hän soitti pari viikkoa sitten ja kertoi innoissaan, että pian pääsee ultraan, jossa selviää lapsen sukupuoli. Tänään sit tarkensin, et mikä päivä se ultra olikaan, että jännittääkö jo ja että mä ainakin odotan innolla, et kumpi sieltä tulee jos sukupuoli näkyis.

Ystävän ilme muuttui tylyksi, ja tokas vain, että mistä sitä tietää näkyykö sukupuoli ollenkaan. Ihmetyttää tuo reaktio, kun itse hehkuttanut, et haluaa ottaa sukupuolen selville jne.

En mielestäni ole muutoinkaan liian tungetteleva, mutta toki innoissani ystävän mukana kun hän kertoo "raskauden uusista käänteistä." Mistä voi johtua hänen yhtäkkinen töykeytensä?

Ehkä ystävääsi on nyt alkanut jännittämään tuo ultra, kun se on ajankohtasempi, ja ei ole ekana mielessä enää sukupuolne selvittäminen vaan että onko vauvalla kaikki hyvin.
Itse ainakin kun sain rakenneultra-ajan, niin mietin et kiva saada tietoon sukupuoli, mutta nyt kun ultra-aika lähenee, niin jännittää paremminkin se et onhan kaikki hyvin...

No itselle tulee mieleen, että on käynyt ultrassa, mutta kaikki ei olekaan hyvin ja ei halua puhua siitä kenellekään ja on vähän pois tolaltaan.

tai sitten on tulossa väärää sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
jos pelkäsi että vauvalla joku vikana eikä uskalla sen takia ajatella sellaista "turhaa" asiaa kuin sukupuoli?

Tätä mäkin mietin, mutta kun itse nimenomaan on sitä ihan viime päiviin saakka hehkuttanut, että kohta saa selville sukupuolen jne. On halunnut alusta saakka tietää, että kumpi tulee, joten toki olen ollut sit mukana hänen jännityksessään. Sit tollanen töykeys ja tiuskiminen. :(

Siis hänellä ei vielä ole ollut sitä ultraa? Varmaan hän vaan jännittää ja siksi vastasi noin. Ja jos hän toisaalta mietti jo sitä, että sinne ultraan ei oikeastaan minkään sukupuolen selvittämisen takia mennä vaan katsomaan, että onko kaikki OK. Aina ei ole. :/

Jos haluaa kuitenkin pitää sitten omana tietonaan. Itseä ainakin ärsytti, kun heti kun sanoit olevasi raskaana, udeltiin että kumpi on tulossa. Niinkuin sillä sitten kuitenkaan olisi merkitystä.

Tuskin se mitään henkilökohtasta on. Ehkäpä ystävältäsi on jo kymmenet ihmiset tiedustelleet samaa asiaa ja on kyllästynyt vastailemaan niihin.. Nyt vaan sitten hatutus purkautui suhun. Jossain vaiheessa odottajalle saattaa tulla myös sellainen hetki että haluaakin pitää asiat yksityisempänä, eikä se mitään pahaa meinaa. Anna ystävällesi tilaa, hän kyllä kertoo sitten kun haluaa. Voihan myös olla että miehensä ei jostain syystä halua että sukupuolta kerrotaan?

Tai sit sellainen tuli mieleen että jos on tosiaan halunnut selvittää sen sukupuolen ja sitten onkin kuullut että sitä ei monestikaan kunnallisessa ultrassa suostuta kertomaan vaikka haluaisikin tietää (näin on ainakin täällä tampereella tietyillä ultraajilla) niin se voi ketuttaa (etenkin jos on hehkuttanut jo kavereille että haluaa selvittää sukupuolen)

Veikkaan että jännittää sitä ultraa. Itse raskaushormoneissani oli pinna monta kertaa lyhyenä kun itsellä huolet pyöri päässä ja tuntui että kaikki muut ympärillä seuraa kuin sirkusnäytelmää, siis ottaen jotenkin itsestäänselvyytenä että kaikki menee hyvin ja sulavasti. Kuten menikin, mutta oli välillä vähän orpo olo. Ehkä sun ystävän ajatukset oli juuri sillä hetkellä menneet sitä latua että mitäs jos vaikka *täydennä joku kauhuskenaario*. Sama muuten päti siihen synnytykseen, otti pataan se hehkuttaminen että "joko joko" kun itse oli vähän hermona koko asiasta.

Ja sen sanottuani myönnän hetioikoiseen että reiluahan se ei missään nimessä ollut, moisesta närkästyminen, mutta siinä tilassa nyt välillä vähän viiraa :D. Onneksi mun paras ystävä, joka nämä nurinat päälleen sai, oli ihan loputtoman ymmärtäväinen :ashamed:. Aina suoraan puhuttiinkin kaikki läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Alkuperäinen kirjoittaja no siis:
Mulle tuli vaan mieleen, et ei ehkä haluis kertoa muille sitä veikattua sukupuolta ja on hermot menny 150. utelusta. :D

Tätä mäkin heti ajattelin.

Meiltä myös kyseltiin sukupuolta etukäteen ja sanoimme ettemme tiedä sitä, vaikka tiesimmekin :D

Mielestäni se on perheen yksityiasia, jos itse sen haluaa kertoa niin ok, mutta kyselyjä pidin tunkeiluna yksityisalueelle.

Yhteistyössä