Miksi ystävä ei pyydä kaasoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Anteeksi valitus, mutta ärsyttää jumalattomasti se, että paras ystäväni (oma kaasoni ja tyttöni kummi) ei ole pyytänyt minua kaasokseen vaikka jotenkin oletin tämän olevan vastavuoroinen tehtävä. Olemmehan olleet 20 vuotta ystäviä, ketään pitempiaikaista ystävää hänellä ei ole.

Häistään kertoi jo puoli vuotta sitten, mutta kutsua kaasoksi ei ole tullut. En kehtaa hänelle asiasta puhua, sillä en halua hänen pyytävän minua kaasoksi vain sen takia, että loukkaannun, jos hän ei pyydä. :/
Tilanne harmittaa siksikin, että on varmaan ainut ystäväni (joka ei ole jo naimisissa), jonka voisi ajatella minut pyytävän kaasokseen. Kovasti haluaisin edes kerran elämässäni kokea tuon kunnian.

Koska te olette pyytäneet kaasoksi/kertoneet häistänne ystävillenne?

Minulla ei ollut kassoa eikä miehelläni bestmania. Ja hyvin pärjättiin, vieraita noin 150. Ajattelin antaa ystävien juhlia juhlat rauhassa ilman edustustehtäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Minulla ei ollut kassoa eikä miehelläni bestmania. Ja hyvin pärjättiin, vieraita noin 150. Ajattelin antaa ystävien juhlia juhlat rauhassa ilman edustustehtäviä.

Olen kyllä aika varma, ettei ystäväni järjestä juhliaan ilman kaasoa. Tuntuu pahalta huomata, ettei ole itse yhtä tärkeä ihmiselle, jota pitää parhaana ystävänään. :(

pyysin heti kaasoksi kun hääpaikka ja kirkko saatiin varattua. Häiden jälkeen ystäävästäni (kaasosta) ei sitten ole mitään kuulunutkaan, joten älä mene kaasoksi. pilaa hyvän ystävyyssuhteen!

No onko morsiammella sisko?
Mullakin on yksi ystävä, joka on ollut mulle läheinen koko ikäni, mutta en häntä kyllä kaasoksi pyytänyt, vaan siskoani.
Ystävä saa kutsun häihin ja saa juhlia rauhassa ilman velvoitteita.

Ja kaasoksi pyysin siskoani vuotta ennen häitä, kun suunnittelu aloitettiin.

siis ootko tosissas? ehkä sen takia ei oo pyytäny sua kun ei halua. eikö se nyt ole ihan noin yksinkertaista? itse pyysin lähes samaan aikaan kun kerroin häistäkin. ja pari viikkoa sitten sain yllätyspyynnön kaasoksi.

jos haluaa et saat juhlia hänen kanssaan kunnolla, ilman paineita ja ajatellut jakaa tehtäviä hieman etäisemmille ihmisille...
kurja tilanne... tai jos he vaan päättivät että häät ei esim. ole ohjelmalliset eikä kaasoa tarvita siihen osuuteen ja kutsuu ystävät koristelutalkoisiin myöhemmin, toki itse kaasona olin mukana jo hääpuvun etsimisessä ja viimeisenä siivoamassa juhlapaikkaa että kyllähän kaasolle hommia riittää, tai sitten pyytää vaan myöhemmin

Mun kaasoina oli sisko ja yksi parhaimmista ystävistä, mutta kyllä tähän valintaan vaikutti se, miten arvelin heidän hoitavan tehtävänsä ja aivan loistavia olivatkin! vetivät siis koko juhlan läpi ja molemmat sellaisia rempseitä ihmisiä, en ketään hiljaisempaa olisi halunnutkaan pyytää. Varmaan n. 10kk aiemmin pyysin molempia.

Loukkaantuminen on joka tapauksessa typerää. Jokainen pyytä kaasoksi tasan sen, kenet siihen virkaan mieluiten haluaa - eli kaiketi sen, jonka katsoo sekä itselleen läheiseksi että kykeneväiseksi pestin hoitamaan kunnialla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
pyysin heti kaasoksi kun hääpaikka ja kirkko saatiin varattua. Häiden jälkeen ystäävästäni (kaasosta) ei sitten ole mitään kuulunutkaan, joten älä mene kaasoksi. pilaa hyvän ystävyyssuhteen!

Mitäh ? Oliko sulla niin hirveät häät ? :laugh:

Morsiammella ei ole siskoa. Eikä varmasti pyydä ketää best manin tyttöystävää, kun ei käsittääkseni ole mitenkään erityisen lämpimissä väleissä sulhasen ystävien kanssa. Siis ei läheisiä ystävyyssuhteita sinne päin.

Tietenkin pyytää kenet haluaa, en siksi halua ottaa asiaa puheeksi. Jottei kokisi, että minut on pyydettävä tai loukkaannun.

Olen pettynyt kun kutsua ei ole tullut. Itse oli niin haltioissaan omasta kutsustani ja meidät häät sujui ihan hyvin. Lisäksi olen erittäin ulospäinsuuntautunut ihminen, joten hoitaisin homman varmasti ilolla ja kunnialla kotiin.

Itseä harmittaa tässä nyt eniten se, että hän ei näköjään pidä minua yhtä tärkeänä ystävänä kun minä pidän häntä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Morsiammella ei ole siskoa. Eikä varmasti pyydä ketää best manin tyttöystävää, kun ei käsittääkseni ole mitenkään erityisen lämpimissä väleissä sulhasen ystävien kanssa. Siis ei läheisiä ystävyyssuhteita sinne päin.

Tietenkin pyytää kenet haluaa, en siksi halua ottaa asiaa puheeksi. Jottei kokisi, että minut on pyydettävä tai loukkaannun.

Olen pettynyt kun kutsua ei ole tullut. Itse oli niin haltioissaan omasta kutsustani ja meidät häät sujui ihan hyvin. Lisäksi olen erittäin ulospäinsuuntautunut ihminen, joten hoitaisin homman varmasti ilolla ja kunnialla kotiin.

Itseä harmittaa tässä nyt eniten se, että hän ei näköjään pidä minua yhtä tärkeänä ystävänä kun minä pidän häntä. :/

Ei kaikissa häissä ole kaasoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Mitäh ? Oliko sulla niin hirveät häät ? :laugh:

sen kun tietäisi mikä mättää. Luulen, että ongelma on lapseni ei mikään muu. Sai tietää häiden jälkeen, että odotan toista lasta ja sen jälkeen loppui yhteyden pito täysin. Luultavasti kärsii lapsettomuudesta ja minä en sitä todellakaan silloin tiennyt enkä voinut siihen varautua mitenkään. Kurjaa ja ahdistavaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vielä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei kaikissa häissä ole kaasoa...

Ei ole ei, mutta tunnen ystäväni sen verran hyvin, että tiedän ettei hän menisi naimisiin ilman kaasoa.

Onko sun ystävällä lapsia? Jos ei oo, ni se on voinu pyytää tehtävään jonkun toisen lapsettoman. Monet ajattelee, että ei voi pyytää kaasoksi pienen lapsen äitiä, kun niillä on niin paljon muutakin.

Mä pyysin ystävääni kaasokseni (heti ku päätettiin suurinpiirtein ajankohta, jolloin mennää naimisii) ja samalla sai sit tietää, et häät tulossa ja millo häät pidetään :heart: Ja kyllä kaasoksi tulee mun mielestä pyytää se, jonka uskoo selviytyvän hyvin tehtävästään ja joka on läheinen. Mulla on kaksi erittäin hyvää ystävää ja toisen pyysin heistä, vaikka kumpikin yhtä tärkeä onkin. Ajoittain toinen on tärkeämpi, ajoittain sitten toinen.

Yhteistyössä