Miksi ylipainoinen haluaa olla ylipainoinen?

  • Viestiketjun aloittaja Eikö painavana ole epämukava olla?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Mä haluan olla lievästi ylipainoinen, koska olen silloin mielestäni kauneimmillani. :D Mun mielestä muodokas ja rehevä nainen on viehättävämpi ja seksikkäämpi kuin hoikkelikoikkelit.
Mua ei ihan oikeesti haittaa pitääkö joku mua läskinä, kun itse olen ulkonäkööni tyytyväinen. Rehellisesti voin sanoa, että tykkään katsoa itseäni peilistä.
Sitä paitsi mä olisin 80-kiloisena aika hoikka tän pitusena ja näillä lihaksilla. Multa siis löytyy sekä läskiä ja lihasta. Kuntoilen säännöllisesti ja syön muuten terveellisesti, paitsi että tykkään mässäillä karkilla melko usein.

Ja jotta ei tuu väärinkäsityksiä, niin en mä oo sitä mieltä, että kaikkien pitäs olla pulleita. Tuskin kovin monella on samanlaista kauneuskäsitystä kuin mulla. :xmas:
Mun miehellä on :D
Etkö sä olekaan yh?
etkö sä uskalla kirjautua sisään :kieh:
 
jupi
Mä olen tällä hetkellä ylipainoinen, mutta suurimman osan elämästäni olen ollut hoikanpuoleinen. Eikä tämä nykyinen ylipaino ole mulle mikään ihanneolotila eli kyllä tässä laihdutus on menossa, elämän ensimmäistä ja viimeistä kertaa.

Se, mitä mä olen huomannut näin ylipainoisena, on se, että kaikenlainen liikkuminen on mulla jäänyt vähemmälle. Ihan hyötyliikunta ja myös tarkoituksellinen urheilu. Ja mulla tuo liikunnan puute vaikuttaa myös henkiseen hyvinvointiin. Jotenkin on lähes jatkuvasti sellainen pikkuisen apea ja huvittamaton olo. Myös seksielämä on aika harvanlaista näin ylipainoisena, mä kun inhoan itteäni (omaa ulkonäköäni) niin paljon, että ei vaan huvita kovin usein.

Varmasti on monia ylipainoisia, jotka ovat paljon onnellisia sellaisina kuin ovat, mutta minä en kuulu heihin. Ehkä mulla asiaan vaikuttaa sekin, etten ole läheskään aina ollut ylipainoinen.
 
tyttöjen äiti
Anteeksi vain, mutta en tajua äitejä, jotka sanoo, ettei pääse lasten takia liikkumaan. Just kävin tossa tyttöjen kanssa hiihtolenkillä ja aikaisemmin raahasin eskarin puolkalla päiväkodista. Miks ei voi liikkua lasten kanssa? Ja jos on vielä isäkin maisemissa, niin eikö se pysty hoitamaan illalla hetken aikaa, että pääsee lenkille. Jos ei ole isää, niin eiks ole ketään sukulaisia?? Ja edelleen tähdennän, että lastenkin kanssa saa liikuntaa, joskus jopa enemmän kuin ilman heitä.
 
vieras
Mä luulin vuosi sitten etten ikinä laihduta. Ylipainoinen olin, mutta eipä häirinnyt mua. Herkut maistui, liikunta ei -ja minähän elin niinkuin minusta mukavaa oli ;) Sitten tupakanpolton lopetuksen myötä lihoin 10 kiloa ja siinä vaiheessa kun ei tosiaan kaapista löytynyt päälle puettavaa tajusin että kenties olisi pakko tehdä jotain, siis jotain muutakin kuin ostaa puolijoukkuetelttoja...

Välillä uskallan olla varovaisesti vähän ylpeäkin itsestäni kun löysin itsekurin ja lopetin herkkujen mättämisen. Nyt on 15 kiloa vähemmän kannettavana, ja vielä kuusi kiloa kun saan pois kesään mennessä, olen onnistunut suunnitellusti.

Pointti? Minuntyyliselleni herkuilla lihoneelle -ei siis sairaalle, syömishäiriöiselle tms.- ainoa este laihtumiseen on omien korvien välissä. Ei se ole niin vaikeaa kun vaan päättää :)
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Anteeksi vain, mutta en tajua äitejä, jotka sanoo, ettei pääse lasten takia liikkumaan. Just kävin tossa tyttöjen kanssa hiihtolenkillä ja aikaisemmin raahasin eskarin puolkalla päiväkodista. Miks ei voi liikkua lasten kanssa?
No ei tuo nyt mitään kovin rankkaa liikuntaa ole, en mä pidä liikuntana sitä että oon lasten kanssa hiihtämässä, kun en pääse sivakoimaan kunnolla, enkä pidä liikuntaharrastuksena sitäkään, että vedän lapsia pulkassa tai työnnän rattaissa. Mulle se liikuntaharrastus on sitä että menen oikein kunnon "rääkkiin" eli varmaan vähän termieroa vaan jos mä sanon, että ei voi edes liikuntaa harrastaa :) En osaa pitää tota arkiliikuntaa liikuntana.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pointti? Minuntyyliselleni herkuilla lihoneelle -ei siis sairaalle, syömishäiriöiselle tms.- ainoa este laihtumiseen on omien korvien välissä. Ei se ole niin vaikeaa kun vaan päättää :)
Eikä se syömishäiriöisellekään ole niin ylipääsemättömän vaikeaa, jos vaan saa haettua oikeanlaista apua, eikä yritä vaan itsekseen jotain epätoivoista laiharia :)

 
**
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Miksi narkkari ei vain päätä, että lopettaa aineiden käytön? Miksi alkoholisti juo, ei kai kukaan halua olla alkoholisti? Miksi peliriippuvainen pelaa, vaikka tietää että pistää vaakalaudalle koko talouden?
mä en tunne ainootakaan narkkaria tai alkoholistia joka ei sitä haluais olla ja ois valinnu ite. Yhden peliriippuvaisen tunnen joka kans tekee sitä ihan vapaaehtoisesti.
 
kiki
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Anteeksi vain, mutta en tajua äitejä, jotka sanoo, ettei pääse lasten takia liikkumaan. Just kävin tossa tyttöjen kanssa hiihtolenkillä ja aikaisemmin raahasin eskarin puolkalla päiväkodista. Miks ei voi liikkua lasten kanssa?
No ei tuo nyt mitään kovin rankkaa liikuntaa ole, en mä pidä liikuntana sitä että oon lasten kanssa hiihtämässä, kun en pääse sivakoimaan kunnolla, enkä pidä liikuntaharrastuksena sitäkään, että vedän lapsia pulkassa tai työnnän rattaissa. Mulle se liikuntaharrastus on sitä että menen oikein kunnon "rääkkiin" eli varmaan vähän termieroa vaan jos mä sanon, että ei voi edes liikuntaa harrastaa :) En osaa pitää tota arkiliikuntaa liikuntana.
No mut onhan toi nyt parempi, kun ei liikkuis ollenkaan. ja jos sitä vapaa aikaa ilman lapsia ei ole, niin sillon toi arkiliikunta on just tärkeetä. ja kyllä mulle ainakin hiki tulee kun vedän pulkassa tota meidän 3 vuotiasta, mäkeä kun ollaan laskemassa niin se mäen päälle kiipeäminen käy kyllä ihan liikunnasta.
 
....
Minkäs kokoinen ap olet? Sellanen riisikeppi jota päin vähän puhaltaa niin kaadut ja rikot luusi?????? Mä SÄÄLIN tollasia jotka ei osaa painia kokoistensa kanssa! Kannattais etsiä kokoistaa seuraa jos me pullukat ällötetään!

Olen pullukka ja HELEVETIN YLYPEE SIITÄ!
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Minkäs kokoinen ap olet? Sellanen riisikeppi jota päin vähän puhaltaa niin kaadut ja rikot luusi?????? Mä SÄÄLIN tollasia jotka ei osaa painia kokoistensa kanssa! Kannattais etsiä kokoistaa seuraa jos me pullukat ällötetään!

Olen pullukka ja HELEVETIN YLYPEE SIITÄ!
ootko myös ylpee törkeestä ja loukkaavasta kielenkäytöstäs?
 
....
" ** " Olen ylypee siitä mitä ja kuka ja millainen luonteeltani ole! Ja mitäs loukkaavaa tossa nyt oli? Jos joku on riisikeppi nii on riisikeppi! Ei sekään oikeuta ketään arvostelemaan toista ulkonäön perusteella! Niin metsä vastaa kun sinne huutaa!
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
" ** " Olen ylypee siitä mitä ja kuka ja millainen luonteeltani ole! Ja mitäs loukkaavaa tossa nyt oli? Jos joku on riisikeppi nii on riisikeppi! Ei sekään oikeuta ketään arvostelemaan toista ulkonäön perusteella! Niin metsä vastaa kun sinne huutaa!
nimenomaan, miksi arvostelet muita ulkonäön perusteella? Mua ainakin loukkaa jos mua sanotaan riisikepiks. Miks lihavat saa aina haukkua laihoja?!
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Anteeksi vain, mutta en tajua äitejä, jotka sanoo, ettei pääse lasten takia liikkumaan. Just kävin tossa tyttöjen kanssa hiihtolenkillä ja aikaisemmin raahasin eskarin puolkalla päiväkodista. Miks ei voi liikkua lasten kanssa?
No ei tuo nyt mitään kovin rankkaa liikuntaa ole, en mä pidä liikuntana sitä että oon lasten kanssa hiihtämässä, kun en pääse sivakoimaan kunnolla, enkä pidä liikuntaharrastuksena sitäkään, että vedän lapsia pulkassa tai työnnän rattaissa. Mulle se liikuntaharrastus on sitä että menen oikein kunnon "rääkkiin" eli varmaan vähän termieroa vaan jos mä sanon, että ei voi edes liikuntaa harrastaa :) En osaa pitää tota arkiliikuntaa liikuntana.
No mut onhan toi nyt parempi, kun ei liikkuis ollenkaan. ja jos sitä vapaa aikaa ilman lapsia ei ole, niin sillon toi arkiliikunta on just tärkeetä. ja kyllä mulle ainakin hiki tulee kun vedän pulkassa tota meidän 3 vuotiasta, mäkeä kun ollaan laskemassa niin se mäen päälle kiipeäminen käy kyllä ihan liikunnasta.
Jos vedän 40 kilon lastia reippaasti tunnin, niin eikö muka ole liikuntaa?? AInakin mulle raskausaikana ihan sopivaa on. Jos ei ole muuhun mahdollisuutta, niin kyllä se arkiliikuntakin pitää kunnossa. Ja kyllä työtkin sen verran jo kovaa hiihtää, että vähä lämmin tulee, jos ei hiki.
 
....
Voi voi kun et nyt taas näe koko kuvaa! Katsopas tuota aloitusta! JOKU on aloittanut haukkumaan meitä pullukoita! En jaksa toistaa itseäni enempää! Menen lihomaan vähän lisää niin saa sit seuraavaan tällaiseen aloitukseen laittaa läskit loiskumaan!
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Voi voi kun et nyt taas näe koko kuvaa! Katsopas tuota aloitusta! JOKU on aloittanut haukkumaan meitä pullukoita! En jaksa toistaa itseäni enempää! Menen lihomaan vähän lisää niin saa sit seuraavaan tällaiseen aloitukseen laittaa läskit loiskumaan!
höpöhöpö, aloituksessa kysytään ihan asiallisesti miksi ylipainoinen haluaa olla ylipainoinen, ja sanotaan oma mielipide kyseiseen olotilaan (ei ulkonäköön). Niin miksi sun pitää sitten tulla haukkumaan laihoja riisikepeiksi?

Ja mun mielestä sä puhut myös itsestäs loukkaavaan sävyyn, et taida olla niin ylpee kuin esität :( Harmi, ei painon tarviis niin kovasti itsetuntoon vaikuttaa.
 
tiia
minä olen ylipainoinen. minulla on maailman ihanin mies ja lapsi. minulla on maailman ihanimmat ystävät ja koti. en koe olevani huonompi kuin muutkaan. olen todella onnelline mutta juuri ap:n laisten ihmisien kanssa en mielelläni käy uimahalleissa ja kylpylöissä.. minkä takia laihat ei voi hyväksyä että ylipainoisellakin on oikeus olla onnellinen?
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja tiia:
minä olen ylipainoinen. minulla on maailman ihanin mies ja lapsi. minulla on maailman ihanimmat ystävät ja koti. en koe olevani huonompi kuin muutkaan. olen todella onnelline mutta juuri ap:n laisten ihmisien kanssa en mielelläni käy uimahalleissa ja kylpylöissä.. minkä takia laihat ei voi hyväksyä että ylipainoisellakin on oikeus olla onnellinen?
missä hemmetin välissä ap ei oo hyväksynyt ylipainoisten oikeutta onnellisuuteen? Mä en ymmärrä miten jotkut lukee niin ihmeellisesti väärin kaiken.

Jos et kehtaa mennä uimahalliin niin se on oma vikas, ei siitä voi laihoja syyttää. Jos olet lihava ja onnellinen ja tahdot mennä uimaan niin miks ihmeessä annat jonkun tuntemattoman estää sen?
 
vieras
En mä ylipainoinen halua olla. Laihduttelen tässä pikku hiljaa kohti normaalipainoa. Tai mulle riittää että bmi on alle 25, nyt se on 34. Mutta kyllä mä silti onnellinen olen :) Minulle onnellisuus ei ole yhtä kuin paino.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja tiia:
minä olen ylipainoinen. minulla on maailman ihanin mies ja lapsi. minulla on maailman ihanimmat ystävät ja koti. en koe olevani huonompi kuin muutkaan. olen todella onnelline mutta juuri ap:n laisten ihmisien kanssa en mielelläni käy uimahalleissa ja kylpylöissä.. minkä takia laihat ei voi hyväksyä että ylipainoisellakin on oikeus olla onnellinen?
missä hemmetin välissä ap ei oo hyväksynyt ylipainoisten oikeutta onnellisuuteen? Mä en ymmärrä miten jotkut lukee niin ihmeellisesti väärin kaiken.

Jos et kehtaa mennä uimahalliin niin se on oma vikas, ei siitä voi laihoja syyttää. Jos olet lihava ja onnellinen ja tahdot mennä uimaan niin miks ihmeessä annat jonkun tuntemattoman estää sen?
Pakko peesata. Jos olet sinut vartalosi kanssa et välitä muitten katseista (joita ei edes ole; epävarmana sitä vaan kuvittele niin)
 
tiia
kyllä minä uimahalliin menen mutta ens mielellään. itse et tainnu lukea koko ketjua läpi kun puolustelet ap:tä. totuus on se että laihat saa hyvin nopeasti ylipainoiselle pahan mielen kun pitää aina ollä nälvimässä
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä ylipainoinen halua olla. Laihduttelen tässä pikku hiljaa kohti normaalipainoa. Tai mulle riittää että bmi on alle 25, nyt se on 34. Mutta kyllä mä silti onnellinen olen :) Minulle onnellisuus ei ole yhtä kuin paino.
miks tähän ja yleensä tämmösiin ketjuihin vedetään tuo onnellisuusjuttu mukaan. Ei ap oo väittäny ettei vois olla onnellinen lihavana. Mitään puhetta mistään muusta kuin painosta ei ollut.
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja tiia:
kyllä minä uimahalliin menen mutta ens mielellään. itse et tainnu lukea koko ketjua läpi kun puolustelet ap:tä. totuus on se että laihat saa hyvin nopeasti ylipainoiselle pahan mielen kun pitää aina ollä nälvimässä
no sitten sä et ole tyytyväinen omana itsenäsi. Jos olisit, ei sulle tulisi pahaa mieltä. Ja mä olen huomannut, että kyllä laihoja haukutaan ja nälvitään paljon enemmän, niin naisten kuin miesten puolelta. Jostain syystä se on yleisesti sallittua, mitä mä en jaksa ymmärtää.
 

Yhteistyössä