Miksi yh-äidit on niin vihattuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis ja älykäs yh;23902352:
Ja hyvin usein tämä kateus onkin ihan perusteetonta, esimerkiksi minulla ei 3.5 vuoden aikana ole ollut yhtään lapsivapaata viikonloppua. Lapsivapaat yötkin on helppo laskea, niitä on yksi. :)

Mistäs mä olen kateellinen? :D Kummastelin vaan, mutta hän korjasikin jo. ;)

En tunne yhtään "sängystä sänkyyn hyppiviä" yh:ita. Tavallisia, vastuuntuntoisia, ihania, ahkeria vain:) Hatunnosto kaikille yh:ille, jotka jaksavat vuodesta toiseen pitää huolta perheestään lähes yksin (-pari viikonloppua/kk).

Ai... Me hoidetaan 24/7 meidän lapset. Ei ole mitään hoitopaikkoja ikinä viikonloppuisin. Kyllä me ihan itse haluammekin heidät hoitaa... Tai siis minä teen lähes kaiken, kun mies painaa niin paljon duunia.

[QUOTE="sss";23902347]kyllä yyhoot on mun silmissäni juurikin niitä työttömiä, saamattomia, patalaiskoja... Vaikka kuinka olis rahallisesti tiukkaa niin "töihin en kyllä mene!" kun ei haluta lapsia laittaa hoitoon. Kituutetaan kotona useita vuosia sossun tuilla eikä laiteta tikkua ristiin kun on huomattu että se elämä on helppoa niinkin... Juu, tosi helppoa varmaan. On lapsilla mukavaa. Tää on se kuva minkä olen kyseisistä ihmisistä saanut.[/QUOTE]

Mulla on oma asunto, työpaikka ja opiskelen yliopistossa. Ja elämä on ah, niin ihanan helppoa. Mä rakastan meidän miniperhettä :heart:

[QUOTE="Vieras";23902261]Taitaa olla niin, että jos on jäänyt yksinhuoltajaksi, niin tällainen henkilö on tehnyt aika suuria vääriä ratkaisuja elämässään (vaikka moni ei sitä itselleen kykenekään myöntämään). Tällainen varmaan antaa muille jonkinlaisen kuvan kyseisen henkilön valinnoista.[/QUOTE]

Oletko tosiaan tuota mieltä? Tuntematta tapausta, niin mitä "väärää" Häkkisen Erja on tehnyt että tuli jätetyksi? Onko Mika tuossa se sankari? Sama tulee mieleen Sievisen Susannasta. Heitä en siis tunne, mutta omassa tuttavapiirissä on kyllä tullut sellaisia eroja, joissa esim. miehestä on tullut alkoholisti, ja nainen on järkevästi eronnut (olivat yhdessä lähes 20-vuotta) . Esimerkkejä on vaikka kuinka ja paljon, mutta ei kai kukaan oikeasti voi väittää, että yh:ksi joutuessaan syy on yh:n tekemät väärät päätökset elämässään?

En vihaa enkä hauku, mutta ihmettelen niitä yksinhuoltajia, jotka hankkivat lapsia parin kuukauden tuntemisen jälkeen. Eli toisin sanoen, tekevät lapsia harkitsematta, ja erohan siinä sitten tulee, kun yritetään perhettä perustaa, vaikkei puolisoakaan vielä tunneta kunnolla.

Toinen mitä ihmettelen, ovat ne, jotka eivät osaa käyttää ehkäisyä.

[QUOTE="Vieras";23902364]Ai... Me hoidetaan 24/7 meidän lapset. Ei ole mitään hoitopaikkoja ikinä viikonloppuisin. Kyllä me ihan itse haluammekin heidät hoitaa... Tai siis minä teen lähes kaiken, kun mies painaa niin paljon duunia.[/QUOTE]

And?

Mä en tiedä miten se mun menneitä vääriä ratkaisuja korjais, jos lakkaisin olemasta yh? Joo, olin nuorena hieman ailahtelevainen ja impulsiivinen. Minulla oli pari neurologista tilaa, joille sain diagnoosin vasta tässä vanhemmiten. On turha alkaa jossitella, että jos minulla olisi ollut tieto näistä ja oikea lääkitys, olisi moni asia jäänyt tekemättä. Minä kuitenkin kannan vastuuni äitinä ja kansalaisena.

Virheistä voi oppia, ja on arvostettavaa, että joku kokee oivalluksen, ja saa elämän oikeille raiteille. :) Ollaan me kaikki varmasti tehty jotain virheitä, tiedostamme ne tai emme. Se on hienoa, kun ne tiedostaa, ja asennoituu uudella tavalla tulevaisuuteen.

no en mä ainakaan ihaile yksinhuoltajia :) Mutta en nyt vihaakaan. Mutta tosiaan, kunnollisten lisäksi löytyy heitäkin jotka eivät käytä ehkäisyä ja lapsia sikiää tuon tuosta. Äitini on hyvä esimerkki. Jäi kolmen lapsen yksinhuoltajaksi ja sit hups vaan tulikin kolme lasta lisää neljän vuoden sisällä. Kaksi samalle ukolle, yksi yhden illan jutulle heidän eronsa jälkeen. Ei ollut kovin kehuttava lapsuutemme... Köyhyyttä tuskin tarvitsee edes manita. Äiti ei käynyt töissä yli kymmeneen vuoteen...

Sitten näitä "kavereitakin" on muutama joilla sama elämäntapa.

Yyhoot jotka on töissä tai opiskelevat ovat mun mielestä niitä tavallisia tallaajia muiden joukossa eivätkä haukkuja ainakaan ansaitse.

[quote="just";23902303]niin meille muillehan ei tarvitse hattua nostaa vai? Vaikka kunniallisesti olemme koko perheen hoitanut ja avioliittoa arvostaneet. Eikä meillä muilla ole joka toinen vkloppu vapaata toisin kuin yh-äidillä. :d[/quote]

iiiso peesi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kaunis ja älykäs yh;23902337:
Kateuden takia tietenkin :) Huonossa parisuhteessa roikkuminen lasten takia on mielestäni eräs lasten kannalta tuhoisimmista ratkaisuista.

Kaikki on sun silmissä vai huonossa parisuhteessa?
Minä näen asian niin, että jotkut yh:t ei ole kyenneet oman tärkeän navan takia yhteiseloon.

Pitääkö siitä saada joku palkinto, ettei ole menestyneesti onnistunut muodostamaan perhettä?

Sinustakin voi tulla yh minä päivänä tahansa. Miehesi ilmoittaa rakastuneensa johonkin muuhun, tai on vain kyllästynyt sinuun muuten. Hän voi myös kuolla. Tai hänestä paljastuu puolia, joiden kanssa et yksinkertaisesti voi elää hukkaamatta minuuttasi.

Siis jengille pitäisi nostaa hattua siitä, että he huolehtivat lapsistaan? Jumalauta.. Se vähän niinkuin kuuluu huolehtia omista lapsistaan! Pitäisikö porukalle kenties jakaa mitaleita siitä hyvästä, että menevät aamulla töihin eivätkä jää sänkyyn makaamaan?

Höpöhöpö, älä hätäile. Oikean elämän ihmisiä ja netissä riehuvia sekoboltseja ei voi verrata keskenään. Olen itse yh ja koskaan ei ole tullut vastaan ihmistä, joka vihaisi tai katsoisi kieroon yksinhuoltajuuttani. Ihan normaalisti on suhtauduttu ja ilman ennakkokäsityksiä.

Siis jengille pitäisi nostaa hattua siitä, että he huolehtivat lapsistaan? Jumalauta.. Se vähän niinkuin kuuluu huolehtia omista lapsistaan! Pitäisikö porukalle kenties jakaa mitaleita siitä hyvästä, että menevät aamulla töihin eivätkä jää sänkyyn makaamaan?

Ja niitä mitaleita jakoikaan kuka?

Hatun notso nyt vaan on yksi sanonta, ja jos se niin ottaa koville, niin vaihdan sen: olen sitä mieltä, että monet yh:t (kuten useat valitettavasti parisuhteessakin) joutuvat tekemään yksin sen työn, mihin alun perin kaksi sitoutui, eli huolehtimaan lapsista ja perheestä. Ja kun tuon työn ja vastuun joutuu hoitamaan kokonaan, tai lähes kokonaan yksin, niin arvostan niitä äitejä (ja joskus isiä) jotka kantavat tuon vastuun mukisematta ja ahkerasti.

Niin siis tässä on kai nostettu hattua niille, jotka huolehtivat lapsistaan arjessa YKSIN, kun sitten eräänä vaihtoehtona olisi olla huolehtimatta lapsista ollenkaan.

Miten tuo hatunnostokin käsitetään jonakin palkintona ja huomionosoituksena, kun minun mielestäni se on vain tietynlaista kunnioitusta ja arvostusta tilanteesta, jossa en itse haluaisi olla. Siis vastakohta haukkumiselle.

Joo mutta dechs, kyllä minä voin sinullekin hattua nostaa, jos siitä tulee sinulle parempi mieli *hatunnostohymiö*

itse en ole yh; olen sellaisen lapsi. Äiti kävi töissä, opiskeli uuden ammatin, osti asunnon ja "etsi" meille "uuden isän". kun oma isäni oli lakannut olemata totaali mulkku ja muuttui osittais-mulkuksi olimme jokatoinen viikonloppu hänen luonaan. oma äitini teki minkä pystyyi, ja otti apua vastaan. mielestäni hän oli hyvä äiti. ei marttyyri, aina ei jaksanut ja silloin me pääsimme yökylään muualle, mutta hän teki parhaansa ja rakasti meitä.

tunnen myös sellaisen yh:n joka repii yhteiskunnasta kaiken minkä irti saa, ja on nyt hädissään, koska nuorimmainen lapsi on jo yli 2v, eikä uutta ole aluilla. valehdellut ehkäisystä saadakseen lapsia, jotta saisi elatuksia ja tukia ja oman asunnon menetettyään kaiken koska työnteko ei huvittanut ja velat keränntyivät, ja saatuaan asunnon hakenut aiemmat lapset "takaisin kotiin". hänen tapansa toimia ei johdu siitä että on yh, vaan siitä että hän ei ole mieleltään terve. hänestä on kiva hankkia lapsia mutta vastuun kantaminen, lapsista huolehtiminen tai kodin hoito ei ole hänen työtään. on lasten isien sukulaisten VELVOLLISUUS hoitaa hänen lapsiaan ja ostaa näille tarvittavia vaatteita ja turvallisuus välineitä tms,. jotka hän myy kalliilla eteenpäin ja ostaa tilalle kirpputorilta paskaa (ja tarkoitan paskaa, liian isoa, kulahtanutta ja mahdollisismman halpaa jotta saisi "välirahaa" omiin vaatteisiin ja kenkiin tms.) ja on isien sukulaisten vika että hän juo itsensä putkaan asti kun mahdollisuuden saa.

yh ei tee ihmisestä paskaa, paskat ihmiset tekevät yh-kuvasta paskaa

Voi hyvää päivää, mitä yleistystä! Miten aikuiset NAISET(????) voi olla noin pönttöjä? :D Meikäläinenkään ei todellakaan sovi mihinkään stereotypiaan, joten jos meikäläistä vihaa, niin sillon on aika pahasti asiat sen VIHAAJAN päässä, ei minun. Mutta miksi meitä vihataan, en voi tietää. Liekö haukkujilla / vihaajilla jotakin pelättävää oman parisuhteensa suhteen tai muuten vaan itsetunto niin alhaalla, että pönkittää sitä muita haukkumalla / vihaamalla? Itse olen tieni valinnut ja ihan aiheesta, eikä sen pitäis olla muilta pois, koska sossun tukia en nosta. Ainoat yhteiskunnalta tulevat tuet on yh-korotus lapsilisään ja osa elatusavusta. Mutta niidenkin eteen olen "ikäni" töitä tehenyt ja veroja maksanut, joten ei pitäs olla niistäkään narisemista...

Eli ketjun lukemisen jälkeen minun pitäisi ymmärtää mennä ex:n luokse takaisin kahden pienen kanssa? Koska olen pilannut heidän elämänsä olemalla yh huora? Enpä voinut arvata mitä tapaamastani ihmisestä kehkeytyisi, silmitöntä henkistä ja fyysistä väkivaltaa harjoittava ihminen. Että olisiko siis parempi kasvaa nyt heinää hautausmaalla ja lapset ties missä hoidettavana? Kuin että joko hakattaisiin tai olisi hakattu jo hengiltä, useamman kerran oli lähtö lähellä. Ja niin, pari vuotta erosta enkä ole ollut kertaakaan miehen kanssa. Ja ei, sossu ei maksa minulle mitään. Ihan käyn töissä ja hoidan lapseni. Mutta tämä kaikkihan on minun omaa vikaani, oman virhe arviointini syytä.

Yhteistyössä