Miksi vauvalle ei ole tänään päivästä alkaen maistunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
kuitenkaan maito rinnasta, vaikka hän on siihen malliin itkenyt, että olisi kamalakin nälkä?

Normisti mentiin tänään päikkäreille kahden maissa, mutta eipä pieni kuitenkaan kauaa jaksanut imeä, kun alkoi jo temppuilu. Vähän lipaisee nänninstä ja imaisee muutaman imaisun. Sitten nänni phyi pihalle ja taas kiivas hamuilu, että minne se "herkkupala" katosikaan. Taas nänni suuhun ja phyi pihalle jne jne... Eikä nukkunut päikkäreitä lainkaan.

Sama toistui kahdesti alkuillasta ja vielä kolmannen kerran tuossa kahdeksan maissa. Sitten sain tarpeekseni moisesta "temputtelusta" ja laitoin vauvan sitteriin - tietystihän siitä kamala parku pääsi, mutta en halua, että vauva leikkii rinnalla. Aikansa pieni itki kovaan ääneen, kunnes sitten nukahti.

Ikää pienellä on 2kk.

( Ja olen pyrkinyt runsaasti juomaan vettä / mehua, että maidontuotanto pysyisi yllä / hyvänä )

Oiskos sillä joku paikka kipeä ja sen vuoksi esim nieleminen sattuu. Hampaat, korvat? Onkonollu flunssassa?

Tai sitten on vaan normaalia rintaraivoamista, googlella löydät siihen hyviä ohjeita. Jos lapsi nyt nukkuu niin koita ottaa se unisssaan rinnalle ja hieman herätellä josko alkais puoliunisena syömään. Tai sitten heruttele maitoa käsin ja laita tissi suuhun vasta kun maitoa alkaa herua. Rintaraivoajat yleensä syö silti yöllä täysin ongelmitta.

[QUOTE="ihmettelen";28792044]kuitenkaan maito rinnasta, vaikka hän on siihen malliin itkenyt, että olisi kamalakin nälkä?

Normisti mentiin tänään päikkäreille kahden maissa, mutta eipä pieni kuitenkaan kauaa jaksanut imeä, kun alkoi jo temppuilu. Vähän lipaisee nänninstä ja imaisee muutaman imaisun. Sitten nänni phyi pihalle ja taas kiivas hamuilu, että minne se "herkkupala" katosikaan. Taas nänni suuhun ja phyi pihalle jne jne... Eikä nukkunut päikkäreitä lainkaan.

Sama toistui kahdesti alkuillasta ja vielä kolmannen kerran tuossa kahdeksan maissa. Sitten sain tarpeekseni moisesta "temputtelusta" ja laitoin vauvan sitteriin - tietystihän siitä kamala parku pääsi, mutta en halua, että vauva leikkii rinnalla. Aikansa pieni itki kovaan ääneen, kunnes sitten nukahti.

Ikää pienellä on 2kk.

( Ja olen pyrkinyt runsaasti juomaan vettä / mehua, että maidontuotanto pysyisi yllä / hyvänä )[/QUOTE]

Jos sä haluat jatkaa imetystä, niin älä yritäkään mitään 'mun rinnoilla ei leikitä' tyyliä tuon ikäiselle.

Jos vauvalla on rintaraivareita, sun täytyy vaan nöyrästi antaa vauvan syödä just niinkuin vauva haluaa ja suostuu syömään. Voi olla että vauva ei muuten syö kohta ollenkan rintaa.

Jos koet helpommaksi siirtyä pulloon niin ok, mutta mieti mitä haluat todella.

Jos vauva ei yölläkään syö, niin sitten aamulla lääkäriin. Kyse voi olla myös korvatulehduksesta, kurkkukivusta yms yms.

Tuossa iässä meillä tuli ne rintaraivarit (?), eli vauva vaan raivoaa rinnalla eikä syö kunnolla. Työnsin vaan rintaa suuhun niin kauan kunnes otti kunnolla kiinni ja alkoi syömään.

Rintaraivarit oli meilläkin tuolloin.. Huusi sen vartin verran imaisten ja sylkäisten kunnes alkoi taas imemään. Kesti n. 3 viikkoa.. Yöllä söi normaalisti unenpöpperössä. Päivällä tuli vain nuo raivarit. Sitten kun siitä päästiin niin alkoi ympäristö kiinnostamaan :D :D sitten kun päästiin siitä niin alkoi venkoilu ja vääntelehtiminen sylissä imetyksen aikana kun oli haluja päästä liikkeelle. Nyt odottelen sitä kun eka hammas puhkeaa ja sitä pitää kans kokeilla tissiin..... :D vaiheesta vaiheeseen.. :D jos tätä vielä 5 kk jaksaisi niin sitten olisi jo tällä kuopuksellakin normaali lehmänmaito käytössä..

Eli alkuperäiseen viestiin vastaten.. Anna huutaa ja syleksiä kaikessa rauhassa sitä tissiä.. Aikansa kiukkuiltuaan rauhottuu kyllä syömään. Katso vaikka jotain leffaa samalla tai keskity kirjan lukemiseen.

vieras, no ei itsellä pieni huuda silloin, kun sylkee nännin ulos, vaan alkaa uudestaan hamuilemaan nänniä suuhunsa. Jos en sitä heti hälle uudestaan tarjoa, niin sitten alkaa parku. Yöllä hällä on tuota joskus kanssa ollut ja silloin se ei ole hääviä, kun haluaa nukkua ja toinen vain temppuilee rinnalla.

Mulla on sulle yksi kokeneen äidin neuvo.

Hanki kaikin mahdollisin keinoin itsellesi kärsivällisyyttä lisää. Tee ajatusharjoituksia, muuta asennettasi tietoisesti yms yms. Jos sinua oikeasti ärsyttää pienen vauvan tekemiset, niin olet todellisissa ongelmissa uhmiksen kanssa.
Opettele muistamaan kaikissa tilanteissa se, että pieni vauva (alle 1v) ei tee mitään asiaa ärsyttääkseen sinua, ei kiusatakseen, ei tarkoituksella hankalasti, ei mitään mistä olisi syytä ärsyyntyä (niinkuin esim. jos 5v rikkoo tahallaan lasin, on jo syytäkin ärsyyntyä vähän)
Yleensäkään pieni lapsi ei huvikseen itke, ei edes kiukutteluitkua. Lähes aina löytyy joku syy, väsy, nälkä, kipu yms yms.

Tulet tarvitsemaan kärsivällisyyttä seuraavien vuosien aikana melkoisen paljon enemmän, kuin vaatii pienen vauvan kiukuttelu rinnalla, usko pois.

Suhteellisuuden taju kasvaa vuosien myötä. Nykyisin uhmiksen kiukuttelu ei (yleensä) tunnu missään, kun talossa on kolme murkkuikäistä =)

Itse kuvittelin aikoinani omaavani hyvätkin hermot, kun en hermostunut esikoiselle koskaan alle 1v ikäisenä.. no sen jälkeen olen sitten hermostunut kerran jos toisenkin..
Nykyiselle vauvalle hermostuin kuitenkin vasta 1,5v iässä ja silloinkin ihan turhaan ja oman väsymykseni takia. Joten toleranssi kasvaa vuosien myötä... mä olen harjoitellut nyt 9 lapsen kanssa tätä =)

Yhteistyössä