V
vvieras.
Vieras
Se on varmaan aika paljon siitä kiinni, miten asiat näkee.
Mun mielestä siinä ei ole mitään kohteliasta tai hyväkäytöksistä, että joku tuntematon kyselee mun kuulumisia ihan vaan "koska se on niin kohteliasta", olematta lainkaan kiinnostunut mun kuulumisista.
Mä pidän jenkkejä aika teennäisenä ja pölönä kansana.
Mun mielestä on ihanaa, että suomessa sä voit istua rauhassa bussissa ja pitää turpansa kiinni.
Riittää, että moikaat naapureille, sun ei tarvi koskaan puhua niille, eikä siinä ole mitään pahaa.
Sun ei tarvi jättää tippiä, eikä kenekään liksa ole niiden varassa.
En siltikään epäile, etteikö jenkeissä olisi jotain hienompaa, kuin suomessa, omalla kohdallani en vaan ole sitä vielä keksinyt...
Entäpä sitten multikulttuuriset työverkostot. Kiinalaiset ei uskalla sanoa mitään, intialaiset ei tee mitään ellei isopomo käske, britit vittuilevat niin sofistikoituneesti että yhdeksän kymmenestä luulee saaneensa isotkin kehut. Ja amerikkalaiset ovat isoja vauvoja, joille ei kukaan ole ikinä sanonut, että et vaan osannut. Menepä pyytämään jotain jo myöhässä olevaa tai *gasp* käske korjaamaan/toimittamaan jotain, niin sitten eskaloidaan koko ketju koko organisaatiolle kun ei saa sanoa että joku ei olekaan maailman paras ja ihanin vaikka on nelkjänkymmenen hampaan hymy. Ja koska ei jaksa eikä voi, sama harhaisuus jatkuu: kyllä me ämjöriccalaiset vaan ollaan hvyiä ja parhaita ja sosiaalisia ja onnellisia.
Huh. Kiitos kyllä helpotti. Ja samaa edessä illan telcoissa taas.