Meillä myös. Kaveripiirimme on pitkälti yhteinen (asuimme yhdessä 4 vuotta) ja asumme exäni kanssa lähellä toisiamme, joten kuljemme usein kimppakyydillä esim. töihin. (Työpaikkamme sijaitsevat samassa korttelissa.) Avomiestäni tämä ei häiritse, enkä todellakaan haaveile yhteenpaluusta exäni kanssa. Seurustelumme päättyi yhteisestä toivomuksesta, sillä kaikki romanttinen vain kuihtui väliltämme, seksi loppui ym, mutta pidän hänestä edelleen kovasti ihmisenä ja hän minusta.
Avomieheni on ihan ok väleissä yhden exänsä kanssa - tarkennettakoon, että kyseessä oli hyvin lyhyt, n. kuukauden kestänyt seurustelu, ja he olivat sitä ennen kavereita pitkään. Nyt ko. seurustelusta on pari vuotta ja he ovat yhä kavereita, koska seurustelusta ei tullut mitään. Tapaamme yhdessä ja erikseen. Minäkin olen käynyt kyseisen exän kanssa esimerkiksi juhlimassa (samassa tyttöporukassa), sillä meilläkin on nykyään paljon yhteisiä kavereita ja yhteinen harrastuskin.
Ehkä minun kaveripiirini on outo, mutta myös paras ystäväni on yhä väleissä exänsä kanssa - pitävät yhteyttä, vaihtavat kuulumisia, näkevät joskus bileissä tai harrastusten merkeissä. Exää ei kiinnosta seurustelu kenenkään kanssa, ja paras ystäväni on onnellisessa parisuhteessa eikä todellakaan haikaile menneitä.
Muutenkin kaveripiiriini (ja avomieheni kaveripiiriin) kuuluu sekä miehiä että naisia. Minusta on omituista, että miesten ja naisten ystävyyssuhteisiin vedetään aina seksi mukaan. Minulla on kaksi miespuolista työtoveria, joiden kummankin kanssa olen ollut työmatkalla ulkomailla KAHDESTAAN, hui hirveää. Mahtaa juoruämmiä tympiä kun todellisuudessa olemme ainoastaan käyneet palavereissa, ehkä yhdessä lounaalla, illalla juomassa muutaman drinkin, keskustelleet henkeviä ja menneet sen jälkeen eri huoneisiin nukkumaan ilman että edes kosketimme toisiamme kertaakaan koko matkan aikana!