miksi tuo mutsison bloggaaja poistaa kaikki kommentit blogista mihin laittaa vaikka että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niiih

Vieras
en pidä nimestä
itse laitoin että minusta nimi ei ole kaunis eikä hyvä valinta,mutta että se on minun mielipiteeni.miksi en saisi julkaista tälläistä mielipidettä,heti poistetaan? blogiin jätetään vaan ihanaihanaihanakauniskauniskaunis -kommentit!

Koska jokainen itse päättää mitä blogissaan haluaa julkaista. Kommentteja myöden. En mäkään julkaisis sun paskakommenttia, kun ei mun blogiin tarvita sunlaisia ihmisiä ollenkaan.

Miksi sä koet tarvetta kertoa jollekkin ettei lapsensa nimi ole kaunis ja on huono valinta?
Eikö tälläiset asiat voi pitää päänsä sisässä?
Tuollainen kommentti kuitenkin korkeintaan pahoittaa mielen, mitään järkevää se ei saa aikaan.
Ja miksi nimi olisi huono valinta, jos sinä et pidä siitä?
Jospa se on hyvä valinta koska he pitävät nimestä?

• Tykkää
Reactions: miltsu76
jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin voi pitää suunsa kiinni. miksihän tää netissä aina unohdetaan? vai mylvitkö aina kaikille tutuille ja tuntemattomille että onpa sulla ruma lapsi, oot ruma, ootpas sä lihava, kauheen nimen annoit lapselles jne. ja sit kuitenki hymyilet tosi kivasti perään ja sanot et täähän on vaan mun mielipide :)

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Joku haluaa kuulla vain kehuja. Jättäisin moisen blogin kokonaan rauhaan jos kerran asialliseen sävyyn jätetyt kommentit poistetaan. Miksi ihmeessä ottaa vastaan kommentteja jos kerran on tilaa vain omalle mielipiteelle? Kommentoinninhan voi estää asetuksista.

Taidat olla vähän yksinkertainen. Lapsen nimi on usein vanhemmille hyvin henkilökohtainen asia ja sä vänkäät, kun et saa mollata lapsen nimeä julkisesti? Miksi sun pitäis saada mollata sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;29026538:
jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin voi pitää suunsa kiinni. miksihän tää netissä aina unohdetaan? vai mylvitkö aina kaikille tutuille ja tuntemattomille että onpa sulla ruma lapsi, oot ruma, ootpas sä lihava, kauheen nimen annoit lapselles jne. ja sit kuitenki hymyilet tosi kivasti perään ja sanot et täähän on vaan mun mielipide :)

Juuri näin !
Minulle opetettiin jo pienenä että jos ei ole mitään kaunista sanottavaa niin parempi on olla sitten hiljaa. Nykyään netin ihmeellisessä maailmassa saa unohtaa hyvät käytöstavat ja se on ikävää heille/meille jotka tahtoisivat enemmänkin saada/antaa kannustusta.

Hauskaa kun aina nää jotka haluaa sanoa negatiivista, sit niin loukkaantuu jos niiden mielipide poistetaan. Kyse ei kumminkaan oo mistään sellaisesta asiasta, jossa kritisoinnista olis joku hyöty.

En ymmärrä niitä jotka menee suoraan jollekin vauvan äidille kirjoittamaan ettei tykkää vauvan nimestä. Kertoisiko tämä henkilö saman kasvotusten tälle äidille?

Sit jos mulla olisi blogi niin en varmaan mitään kamalaa sensuuria ylläpitäisi joten joukkoon ottaisin negatiivisemmatkin viestit, mutta niidenkin määrässä olisi rajansa. Jos viesteistä joka toinen olisi negatiivisia niin niihin kommentointi vie aikaa, olisi stressaavaa ja sitovaa.
Kaikista sensuuri-blogeistakaan ei aina tiedä että miten rajua ja runsasta se haukkuminen on ollut ennen sitä sensuroimista.

Viimeksi muokattu:
Erikoista on käydä blogissa keskustelua asiasta jossa on sallittu vain yksi mielipide. Minä en koskaan kirjoita julkisesti asiasta joka on niin henkilökohtainen etten kärsisi ottaa siitä kritiikkiä. Jos jotain kirjoittaa julkisesti niin pitää olla valmis hyväksymään myös vastakkaiset mielipiteet jos ne on esitetty asialliseen sävyyn. Mielestäni lapsen nimeä kehuvia kommentteja ei myöskään pitäisi julkaista tällaisessa tapauksessa. Jokainen bloginpitäjä saa toki päättää mitä kirjoitata ja julkaisee ja jokainen lukija päättää mitä blogeja seuraa. Ei niitä ole pakko lukea.

Lueskelin tämän innoittamana vähän blogia ja itseasiassa vastaus ihmettelemääsi asiaan löytyy ihan sieltä blogista. Kirjoittajalla ei ole mieli ollut korkealla ja oli jo aiemmin pahoittanut mieltänsä nimiasiassa. Siinä tilanteessa ei ole ehkä kovin hyvä vastaanottomaan mitään kritiikkiä. Nimi on kuitenkin tosi henkilökohtainen ja sen arvostelu ei ole ihan sama kuin sanoisi, että minusta tuo haalari tai paita ei ole kaunis. Miksi nimeä pitäisi edes arvostella, kun se on jo annettu? Sitä ei voi enää muuttaa ja arvostelu saa aikaan vain pahaa mieltä.

Mun mielestä negatiivisen mielipiteen paikka ei ole jonkun yksityisen henkilön blogissa, hänelle itselleen osoitettuna, vaan yleisemmällä tasolla jossain keskustelupalstoilla.

En mä mene laukomaan kellekään tutulle tai tuntemattomalle jos hänellä on ihan kaamea kampaus mutta saatan semmoista kampausta päivitellä vaikkapa täällä, nimiä mainitsematta.

On outoa että joku saa jotain tyydytystä siitä, että menee tekemään tuollaisia kommentteja blogeihin. Kai nyt on sanomattakin selvää, että kaikki eivät tykkää samoista asioista, silti luulisi että aikuisella ihmisellä on jonkinlaiset käytöstavat.

Mun anoppini sanoi lapseni nimestä, että miksi tuollaisen annoitte, se on kamala.

Mielelläni ottaisin oikeaankin elämään sellaisen apinasuodattimen, joka toimisi silloin kun sanojalla ei itsellään se suodatin toimi.

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
[QUOTE="vieraana";29026963]Mun anoppini sanoi lapseni nimestä, että miksi tuollaisen annoitte, se on kamala.

Mielelläni ottaisin oikeaankin elämään sellaisen apinasuodattimen, joka toimisi silloin kun sanojalla ei itsellään se suodatin toimi.[/QUOTE]

:D Minäkin tarvitsisin tuollaisen apinasuodattimen oman anoppini kanssa.

Mua ottaa kaikkein eniten päähän ne tyypit jotka ei sano mulle suoraan mitä ajattelevat vaan sanovat sen jossain selän takana. Naamatusten tai blogissa ollaan sitten niin "kaveria" ja kannustavaista.

[QUOTE="vieras";29026980]Mua ottaa kaikkein eniten päähän ne tyypit jotka ei sano mulle suoraan mitä ajattelevat vaan sanovat sen jossain selän takana. Naamatusten tai blogissa ollaan sitten niin "kaveria" ja kannustavaista.[/QUOTE]

Sanotaan että tällä tavoin on monta maailmansotaa vältetty. Kun kyseessä kuitenkin on aika harmiton makuasia, eikä joku esim. työpaikalla pakosti muutoksen tarpeessa oleva käytäntö jonka yhteydessä pitää puhua kasvokkain myös niistä negatiivisista asioista.

[QUOTE="vieras";29026980]Mua ottaa kaikkein eniten päähän ne tyypit jotka ei sano mulle suoraan mitä ajattelevat vaan sanovat sen jossain selän takana. Naamatusten tai blogissa ollaan sitten niin "kaveria" ja kannustavaista.[/QUOTE]

Mun mielestä taas todellinen ystävä on sellainen joka ei sano päin naamaa että "sun lapsen nimi on ihan hirveä" vaan nielee mielipiteensä koska tietää asian olevan minulle todella tärkeä, ja kannustaa sitten muuten. Valehdella ei pidä mutta ei tarvitse aina olla liian suorakaan.

Sanotaan että tällä tavoin on monta maailmansotaa vältetty. Kun kyseessä kuitenkin on aika harmiton makuasia, eikä joku esim. työpaikalla pakosti muutoksen tarpeessa oleva käytäntö jonka yhteydessä pitää puhua kasvokkain myös niistä negatiivisista asioista.

Se on totta tietyssä määrin kyllä. Tässä asiassa on syytä kuitenkin olla varovainen. Jos paljastuu ja leimautuu "selkäänpuukottajaksi" niin saa niskoilleen tuplavihat. Jos asia on kovin vähäpätöinen niin kannattaako sitä nostaa esille lainkaan? Jos vaikka kaverilla on mielestäni ruman värinen pusero niin en mene sitä arvostelemaan myöskään toiselle kaverille. Enkä kyllä kirjoita yleisonosastoonkaan;)

Mitä hyötyä on kertoa, ettei pidä jo annetusta nimestä / nimestä ojka on jo päätetty antaa? Pahoittaa vain toisen mielen. Eri asia jos toinen kertoo, millaisia nimiä on suunnitellut, ja kaipaa muiden mielipiteitä päätöksentekoon tmv. niin voi sanoakin, ettei oikein pidä jostakin vaihtoehdosta.

Yhteistyössä