Miksi toinen lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heti perään?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nirppu se taisi suuttua minuun(kin?) :). En todellakaan tarkoittanut millään pahalla, enkä nenäkkäästi niitä ruusunpunaisia laseja, kuten alkuperäinenkin ymmärsi. Enkä ole täällä ketään arvostellut, päin vastoin toivottelin onnea valitsemallenne tielle. Itse olisin halunnut myös lyhyen ikäeron lapsilleni, mutta se ei onnistu. Minulla on pco ja lukuisia keskenmenoja, imetyksen takia menkkojakaan ei kuulunut lähes 10 kuukauteen. En siis pysty saamaan vauvoja vuoden välein, vaikka haluaisin.

Pahoittelut Lyylille enkelivauvasta.

Voi Lyyli, jaksamista sinulle!

Älä nyt kuitenkaan pelkkää ikää syytä keskenmenosta, niitä sattuu nuorillekin. On teillä varmasti ollut raskasta esikoisen allergioiden ja tämän toukan kanssa.

Virtuaalihalaus..:(

Meillä on lasten ikäero 2v4kk mikä on just meille sopiva. Toinen ei tullut ""liian"" pian. Vaikka esikoinen olikin todella helppo vauva niin en toista ihan heti perään olisi halunnut. Jaksamisen kannalta kolmen vuoden ikäero olis hyvinkin passeli, huomaan sen nyt kun esikko on omien sanojensa mukaan NIIN iso tyttö =) 3-vuotias siis. Hänelle sattui pahin uhmakausi vähän pikkusiskon syntymän jälkeen joten siinä suhteessa ajankohta oli melko huono mutta ne uhmien ajankohdathan vaihtelee paljonkin. Nyt on kova tyttö auttamaan ja hoitamaan. Hakee vaippoja ja rättejä jne. Ja mikä tärkeintä viihtyy välillä yksinkin lelujensa kanssa kun äidillä on kiireitä vauvan kanssa. Aikaisemmin vielä oli kova vahtiminen mitä seuraavaksi laittaa suuhunsa jne.

Mulla on läheiset välit sekä siskoon että veljeen. Molempiin ikäeroa 1,5 vuotta. Olen siis se keskimmäinen... Meidän tapauksessa pieni ikäero oli tosi hyvä koskapa asuimme koko lapsuutemme keskellä korpea eikä muita kavereita ennen kouluikää ollut kuin toisemme..

Eli taidan olla vähän molempien puolta.. kivahan se on kun sisaruksilla on pieni ikäero, varsinkin kun ikää on vähän enemmän jo. Helposti vaan toiselta saattaa osa vauva-ajasta mennä vähän niinkuin ohi kun syntyy jo toinen vauva. Vaikka eihän 1-vuotias enää periaatteessa ole vauva mutta meidän neiti ainakin oli sellanen sylivaavi ja tosi mustasukkainen ;)

Taitaa tulla sekavaa juttua jo.. paras mennä nukkumaan!! Tsemppiä kaikille odottaville!

Meillä on lapset syntyneet 2v8kk,1v8kk,3v8kk,1v1kk,ja 7v6kk.Tässä kahden nuorimman välillä tuli pitempi tauko,kun ajattelimme että viisi lasta riittää meille,mutta sitten tulimme toisiin ajatuksiin ja nyt olisi vielä haaveena saada nuorimmalle kaveri. Ihan hyvin meni lasten kanssa jopa noilla vuoden välein syntyneillä pojilla. Nyt jo kaikki muut koulussa,paitsi nuorin.

Yhteistyössä