No minut on n. 6vuotiaana ympärileikattu lukuisten tulehdusten jälkeen jonka kireä esinahka on aiheuttanut. Ei sekään mitään nannaa ole kun vanhemmat yrittävät "jumpata" esinahkaa vedellen sitä ees-taas ja kipu on melkoinen. Kyllä mä tiedän että peniksestä on varmasti hävinnyt tuntoa kun esinahan kirein kohta poistettiin, mutta lääketieteellisistä syistä suomessa ei todellakaan vedetä penistä "viulunkieleksi" kun sen tekee ammattitaitoinen kidurgi. Itse en ole koskaan kokenut minkäänasteista erektioongelmaa ja tunto on hyvä terskassa. Runkatessa voin tulla käytännössä niin nopeasti tai hitaasti kuin haluan, kyllä se suurin seksuaalinen tunto on aivoissa. Käytän myös runkatessa liukkaria koska se tuntuu jotenkin kivemmältä, vastaa paremmin kosteaa vaginaa. Kyllä minä pystyn kuivatkin vetämään, ei ole mitään ongelmaa, iho kyllä venyy helposti terskan päälle. En tiedä olisiko terskassa tai esinahassa parempi tunto jos ei olisi leikattu, mutta ei nytkään mitään valittamista ole.
En hyväksy uskonnollisista syistä tehtäviä ympärileikkauksia ja lääketieteellisistäkin syistä tehtävissä pitää olla varma tieto siitä että onko ympärileikkaus oikea toimenpide. Mitä sitä kieltämään, kyllä minäkin mielelläni omistaisin esinahan. Mutta olen myös täysin varma siitä että vanhempani ovat aina ajatelleet parastani ja oliko 90 luvun alussa tieto yhtä hyvin saatavilla netistä kuin nyt, ei varmasti ollut. En ole katkera. Pakko kyllä sanoa niinkin että julmia ovat vanhemmat jotka antavat lapsen kokea päivittäin kipua, olipa syy sitten mikä tahansa. Toki ymmärrän senkin että esinahan leikkaus on sinänsä vakavampi asia kuin esim. kitalakien leikkaus. Eli kumpi sitten on järkevämpää se että vanhemmat "runkkaavat" pikkupoikaa päivittäin vai esinahkaleikkaus? En ole varma kummasta jää pahemmat traumat, voisin kuitenkin veikata tuota ensimmäistä. Mutta liian heppoisin perustein ei todellakaan tule suorittaa pojille ympärileikkausta, eli jos se ei tuota tuskallista kipua niin antakaa olla.