Miksi teistä ympärileikatun kanssa on huono harrastaa seksiä? Kun moni täällä tuntuu olevan sitä mieltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ljwh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin naimisissa ympärileikatun kanssa. Mies oli kömpelö sängyssä eikä kauhean kiinnostunut seksistä (verrattuna nykyiseen ainakin). En tiedä, johtuiko ympärileikkauksesta vai ei. Nykyisellä on myös isompi, joten voi johtua siitäkin. Joka tapauksessa tykkään leikkaamattomasta enemmän.

[QUOTE="vieras";27748949]Älä viitsi, olet naurettava.
Edelleen kannatat lasten silpomista. Paskaa joulua, pelle.[/QUOTE]

Pelle pelle pelle.. voi miten laaja sun sanavarasto onkaan! OOH!

Ei lapsia pidä silpoa, ei tyttöjä eikä poikia. Mutta turha tulla selittämään, että joku ei voisi tykätä omasta peniksestään joka on leikattu esim aikuisena ja vertailukohdetta siis on. Joten hyväksy se oma lerputtimesi sellaisena kuin se on (on se sitten sun tai miehesi) ja mene viettämään sitä joulua. Ota se sininen pilleri kans. ;)

Eksällä oli lapsena lääketieteellisistä syistä poistettu esinahka. En tiedä, oliko seksi kaikin puolin huonoa, mutta sitä jyystöä kesti ja kesti. Suuseksin antaminen oli kans tukalaa, kun sai imeä leukansa jumiin ja sellaisilla hienovaraisemmilla tempuilla ei ollut mitään väliä (ei tuntuneethänestä miltään).

Leikkaamattomien kanssa on ollut leppoisampaa. Ei loputonta jyystöä tai puuduttavaa hinkkaamista. Ja tietenkään leikkaamattomat eivät ole sen epäsiistimpiä: riittävä peseminen siihen puhtauteen vaikuttaa, ei esinahka tai sen puute. Eikä se esinahka nyt mitenkään haitolla ole esim. suuseksissä: sehän vetäytyy seisokissa kuitenkin pois terskan päältä.

Muuten asiaan ottamatta kantaan, ainoastaan tyttöjen "ympärileikkaus" joka on sairasta silvontaa on laitonta, mutta poikien ympärileikkaus ei lääketieteellisin perustein ei ole edelleenään laitonta. Lakia on kyllä joka vuosi yritetty saada aikaan, mutta vielä ei ole tullut.

muoks. pureskellen
Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat tarkottaako toi nyt sit sitten et se onkin tullut? siitä kun ei ole tarkemmin ollut uutisissa tai muuallakaan.
Tuo on vasta lakialoite. Tällä hetkellä se on Valiokunnan käsittelyssä ja siellä se on lojunut jo 3 kuukautta.

Eduskunta - valtiopäiväasiat

Tämä nyt on taas tää tyyppi joka aloittaa näitä ympärileikkauskeskusteluja jostain alemmuuskompleksinsa uumenista. Kokee ympärileikatut vissiin uhkana omalle pililleen.

Kokemusta molemmista, ympärileikattu (terveydellisistä syistä huom!) on miellyttävämpi suussa ja kivemman näköinen sekä tuntuu että kestävyys on parempi. Viimeisin tosin saattaa olla ihan miehestäkin kiinni.

En ole koskaan kuullutkaan noin päin, että olisi HUONOMPI sängyssä vaan päinvastoin.

Juu näin on. Huuleton ja klitorishuputon vaimoni on paljon siistimpi ja kestävämpi kuin suominaaraat. Ei ainakaan huonompi kuin leikkaamattomat! Kivan näköinen se pelkkä aukko, ei mitään lerputtimia sivuilla. Tykkään kovasti ja nainenkin nauttii. :)

Pelle pelle pelle.. voi miten laaja sun sanavarasto onkaan! OOH!

Ei lapsia pidä silpoa, ei tyttöjä eikä poikia. Mutta turha tulla selittämään, että joku ei voisi tykätä omasta peniksestään joka on leikattu esim aikuisena ja vertailukohdetta siis on. Joten hyväksy se oma lerputtimesi sellaisena kuin se on (on se sitten sun tai miehesi) ja mene viettämään sitä joulua. Ota se sininen pilleri kans. ;)

No jos naurattaa, niin pelle.

No minut on n. 6vuotiaana ympärileikattu lukuisten tulehdusten jälkeen jonka kireä esinahka on aiheuttanut. Ei sekään mitään nannaa ole kun vanhemmat yrittävät "jumpata" esinahkaa vedellen sitä ees-taas ja kipu on melkoinen. Kyllä mä tiedän että peniksestä on varmasti hävinnyt tuntoa kun esinahan kirein kohta poistettiin, mutta lääketieteellisistä syistä suomessa ei todellakaan vedetä penistä "viulunkieleksi" kun sen tekee ammattitaitoinen kidurgi. Itse en ole koskaan kokenut minkäänasteista erektioongelmaa ja tunto on hyvä terskassa. Runkatessa voin tulla käytännössä niin nopeasti tai hitaasti kuin haluan, kyllä se suurin seksuaalinen tunto on aivoissa. Käytän myös runkatessa liukkaria koska se tuntuu jotenkin kivemmältä, vastaa paremmin kosteaa vaginaa. Kyllä minä pystyn kuivatkin vetämään, ei ole mitään ongelmaa, iho kyllä venyy helposti terskan päälle. En tiedä olisiko terskassa tai esinahassa parempi tunto jos ei olisi leikattu, mutta ei nytkään mitään valittamista ole.

En hyväksy uskonnollisista syistä tehtäviä ympärileikkauksia ja lääketieteellisistäkin syistä tehtävissä pitää olla varma tieto siitä että onko ympärileikkaus oikea toimenpide. Mitä sitä kieltämään, kyllä minäkin mielelläni omistaisin esinahan. Mutta olen myös täysin varma siitä että vanhempani ovat aina ajatelleet parastani ja oliko 90 luvun alussa tieto yhtä hyvin saatavilla netistä kuin nyt, ei varmasti ollut. En ole katkera. Pakko kyllä sanoa niinkin että julmia ovat vanhemmat jotka antavat lapsen kokea päivittäin kipua, olipa syy sitten mikä tahansa. Toki ymmärrän senkin että esinahan leikkaus on sinänsä vakavampi asia kuin esim. kitalakien leikkaus. Eli kumpi sitten on järkevämpää se että vanhemmat "runkkaavat" pikkupoikaa päivittäin vai esinahkaleikkaus? En ole varma kummasta jää pahemmat traumat, voisin kuitenkin veikata tuota ensimmäistä. Mutta liian heppoisin perustein ei todellakaan tule suorittaa pojille ympärileikkausta, eli jos se ei tuota tuskallista kipua niin antakaa olla.

Ettekö te ymmärrä ettei se seksi kirean esinahan kanssa mitään herkkua ole. Helppo se on huudella jos esinahka on normaali ja venyy terskan yli kivuttomasti. Muta kyllä se seksi on kaikkea muuta kuin nautinto jos se esinahka ei mahdu kunnolla liukumaan. Siinä vaiheessa luopuu ihan mielellään niistä hermopäistä jotka normaalissa esinahassa tuottavat nautintoa. Lisäksi terska on kuitenkin se hermopäisin alue miehen kehossa, ei suitä suojaava nahka. Kyllä leikatut ovat aina vähemmistönä ja joutuvat kuuntelemaan kaikenmaailman haukkumisia. En minä olisi esinahkaa leikauttanut aikuisiällä jos se ei ole aiheuttanut jatkuvaa kipua yhdynnässä. itsetyydyttäminen vielä onnistui rasvan kanssa kun sitä pisti paljon. Mutta yhdynnät oli pakko keskeyttää. En tiedä kumpi olisi ollut parempi valinta, lapsena leikkaus vai nyt aikuisiällä. Kyllä se on kaikkea muuta kuin nautinnollinen kokemus mennä selittämään kireää esinahkaa terveyskeskukselle vasta valmistuneelle terveydenhoitajalle. Lapsena tuota penistä kuulemma sinänsä seurattiin, mutta ei koettu tarpeelliseksi leikata.

No minut on n. 6vuotiaana ympärileikattu lukuisten tulehdusten jälkeen jonka kireä esinahka on aiheuttanut. Ei sekään mitään nannaa ole kun vanhemmat yrittävät "jumpata" esinahkaa vedellen sitä ees-taas ja kipu on melkoinen. Kyllä mä tiedän että peniksestä on varmasti hävinnyt tuntoa kun esinahan kirein kohta poistettiin, mutta lääketieteellisistä syistä suomessa ei todellakaan vedetä penistä "viulunkieleksi" kun sen tekee ammattitaitoinen kidurgi. Itse en ole koskaan kokenut minkäänasteista erektioongelmaa ja tunto on hyvä terskassa. Runkatessa voin tulla käytännössä niin nopeasti tai hitaasti kuin haluan, kyllä se suurin seksuaalinen tunto on aivoissa. Käytän myös runkatessa liukkaria koska se tuntuu jotenkin kivemmältä, vastaa paremmin kosteaa vaginaa. Kyllä minä pystyn kuivatkin vetämään, ei ole mitään ongelmaa, iho kyllä venyy helposti terskan päälle. En tiedä olisiko terskassa tai esinahassa parempi tunto jos ei olisi leikattu, mutta ei nytkään mitään valittamista ole.

En hyväksy uskonnollisista syistä tehtäviä ympärileikkauksia ja lääketieteellisistäkin syistä tehtävissä pitää olla varma tieto siitä että onko ympärileikkaus oikea toimenpide. Mitä sitä kieltämään, kyllä minäkin mielelläni omistaisin esinahan. Mutta olen myös täysin varma siitä että vanhempani ovat aina ajatelleet parastani ja oliko 90 luvun alussa tieto yhtä hyvin saatavilla netistä kuin nyt, ei varmasti ollut. En ole katkera. Pakko kyllä sanoa niinkin että julmia ovat vanhemmat jotka antavat lapsen kokea päivittäin kipua, olipa syy sitten mikä tahansa. Toki ymmärrän senkin että esinahan leikkaus on sinänsä vakavampi asia kuin esim. kitalakien leikkaus. Eli kumpi sitten on järkevämpää se että vanhemmat "runkkaavat" pikkupoikaa päivittäin vai esinahkaleikkaus? En ole varma kummasta jää pahemmat traumat, voisin kuitenkin veikata tuota ensimmäistä. Mutta liian heppoisin perustein ei todellakaan tule suorittaa pojille ympärileikkausta, eli jos se ei tuota tuskallista kipua niin antakaa olla.

Hyvä ja asiallinen kirjoitus, kiitos.

Mutta, kuten sanoit, omaisit mielelläsi esinahan. Nautinto olisi aidompi. Tapauksessasi nahka kuitenkin liukuu terskan päälle, joten sitä ei ole poistettu kokonaan. Tiedäthän, että myös miesten, kuten naistenkin ympärileikkauksessa on eri asteita, joista sinun on siitä kevyimmästä päästä. Voidaan täysin verrata naisilla klitoriksen hupun ja sisempien häpyhuulien poistoon, joka on juuri se normaali käytäntö esimerkiksi Egyptissä.

Ettekö te ymmärrä ettei se seksi kirean esinahan kanssa mitään herkkua ole. Helppo se on huudella jos esinahka on normaali ja venyy terskan yli kivuttomasti. Muta kyllä se seksi on kaikkea muuta kuin nautinto jos se esinahka ei mahdu kunnolla liukumaan. Siinä vaiheessa luopuu ihan mielellään niistä hermopäistä jotka normaalissa esinahassa tuottavat nautintoa. Lisäksi terska on kuitenkin se hermopäisin alue miehen kehossa, ei suitä suojaava nahka. Kyllä leikatut ovat aina vähemmistönä ja joutuvat kuuntelemaan kaikenmaailman haukkumisia. En minä olisi esinahkaa leikauttanut aikuisiällä jos se ei ole aiheuttanut jatkuvaa kipua yhdynnässä. itsetyydyttäminen vielä onnistui rasvan kanssa kun sitä pisti paljon. Mutta yhdynnät oli pakko keskeyttää. En tiedä kumpi olisi ollut parempi valinta, lapsena leikkaus vai nyt aikuisiällä. Kyllä se on kaikkea muuta kuin nautinnollinen kokemus mennä selittämään kireää esinahkaa terveyskeskukselle vasta valmistuneelle terveydenhoitajalle. Lapsena tuota penistä kuulemma sinänsä seurattiin, mutta ei koettu tarpeelliseksi leikata.

Harva kai haukkuu, säälii, tärkein on poissa.
Rasvaa?
Vetää kuivat?
Leikatut vähemmistönä? Suomessa, luojan kiitos.

[QUOTE="vieras";27748050]Pellemode yritti bannata, mutta proxy toimii.

Vaimoni siis on egyptistä ja ympärileikattu. Sisemmät häpyhuulet poistettu jne. Nauttii seksistä todellakin.

Itse en nahastani luopuisi. Miehen esinahan poisto on kauheinta mitä osaan miehelle kuvitella. Nautinnosta ei enää voi olla kyse.

Mode taitaa itse olla näitä nahattomia? Koitapa taas bannata. PELLE.[/QUOTE]

Tämä ei todellakaan ole totta. Naisia ympärileikataan vain Afrikan maissa.

Exälläni oli ympärileikattu. Tuntoherkkyys oli todellakin kärsinyt melkolailla, hän ei koskaan saanut orgasmia muulla kuin yhdynnässä tai jos itse veti (kauan) käteen. Oli se vähän turhauttavaa, varsinkin koska tulen itse helposti ja seksi alkaa vähän "inhottamaan" sen orgasmin jälkeen. Kesti myös aikansa tottua siihen, että se ei ole minusta kiinni, että toinen ei helposti laukea. Mielummin siis leikkaamaton.

Tais olla muutakin vikaa. 10v avioliittoa eikä mitään ongelmia mistään.

Lähtökohtasesti en tiedä, miksi haluaisin että munassa on vähemmän tavaraa jos sitä voi olla enemmän.Tykkään kuitenkin siitä tunteesta kun mies täyttää mut. Ja joku kirjotti ettei vaginassa ole sisällä tuntoa... öööö..... mitä?

[QUOTE="vieras";27761425]Hyvä ja asiallinen kirjoitus, kiitos.

Mutta, kuten sanoit, omaisit mielelläsi esinahan. Nautinto olisi aidompi. Tapauksessasi nahka kuitenkin liukuu terskan päälle, joten sitä ei ole poistettu kokonaan. Tiedäthän, että myös miesten, kuten naistenkin ympärileikkauksessa on eri asteita, joista sinun on siitä kevyimmästä päästä. Voidaan täysin verrata naisilla klitoriksen hupun ja sisempien häpyhuulien poistoon, joka on juuri se normaali käytäntö esimerkiksi Egyptissä.[/QUOTE]

Joo niin kirjoitin että omaisin ihan mielelläni esinahan, mutta paha sanoa onko se mun elämään mitenkään vaikuttanut kun kokemusta ei juurikaan esinahasta ole. Kyllä mun terska menee kylmällä ilmassa ihon alle, eli ei se terska kokoaikaa ole paljaana. Erektiossa se esinahka kuitenkin vetäytyy terskan päältä pois, joten mun on erittäin vaikeaa usko että nainen tunnistaisi yhdynnässä onko penis leikattu vai leikkaamaton. Mutta en taas siinäkään näe mitään ongelmaa olipa se kumpa tahansa. Ei se oikeasti ole niin iso juttu. Täällä saa kuvan että ympärileikatuilla ei ole mitään tuntoa peniksessä ja muutenkin mollataan niitä joille on ympärileikkaus tehty. Eiköhän se ole tehty lääketieteellisistä näkökohdista suomalaisille miehille noin valtaosin. Eikä se ole näillä miehillä mitään huomion hakua. Se vain saattaa olla vaikea sellaisen ihmisen ymmärtää jolla esinahka on tarpeeksi löysä. Kyllä minä pystyn runkkaamisesta ja yhdynnästä nauttimaan, terskassa on tunto vaikka leikkaus on tehty jo 20vuotta sitten. Eli terska ei todellakaan menetä tuntoaan tai arpiudu ajan myötä ja tähän on aivan turha tulla kenenkään huutelemaan mitään mutua.

[QUOTE="vieras";27761429]Harva kai haukkuu, säälii, tärkein on poissa.
Rasvaa?
Vetää kuivat?
Leikatut vähemmistönä? Suomessa, luojan kiitos.[/QUOTE]

Ei tärkein ei ole poissa. Eniten hermopäitä on terskassa... Miesten keskuudessa puhutaan kuivana vetämisestä kun ei käytä liukastetta. Samalla mollasit myös taitavasti kaikki liian kirean esinahan kanssa syntyneet. Voin kyllä kertoa ettei heitä ole niin vähän kuin luulet.

Ei tärkein ei ole poissa. Eniten hermopäitä on terskassa... Miesten keskuudessa puhutaan kuivana vetämisestä kun ei käytä liukastetta. Samalla mollasit myös taitavasti kaikki liian kirean esinahan kanssa syntyneet. Voin kyllä kertoa ettei heitä ole niin vähän kuin luulet.

Kuka esinahallinen tarvitsee liukastetta. En ole koskaan ymmärtänyt tuota kuibana vetämistä. Ne on näitä silvottujen juttuja nuo liukasteet. Säälin heitä. Mutta olen iloinen liukasteteollisuuden puolesta.

mun mies (ihan suomalainen) on leikattu vasta aikuisiällä, tiukan esinahan vuoksi kun tuli kiinnikkeitä. tuntoherkkyys ei ole terskasta lähtenyt mihinkään, se on yhtä tarkka yhä "ollessaan sillä tuulella" ;)
seksi tuntuu molemmista nyt paremmalta, ja mies muutenkin niin hygieenisenä tykkää näin vehkeestään enemmän. suuseksikin on loistavaa :D

[QUOTE="vieras";27765088]mun mies (ihan suomalainen) on leikattu vasta aikuisiällä, tiukan esinahan vuoksi kun tuli kiinnikkeitä. tuntoherkkyys ei ole terskasta lähtenyt mihinkään, se on yhtä tarkka yhä "ollessaan sillä tuulella" ;)
seksi tuntuu molemmista nyt paremmalta, ja mies muutenkin niin hygieenisenä tykkää näin vehkeestään enemmän. suuseksikin on loistavaa :D[/QUOTE]

Eiköhän se olis leikattu jo lapsena. Tuskin se tiukkenee ajan kanssa, vaan pikemminkin venyy. Paskaa puhut, tuskin olet miestä nähnytkään.

Vai vielä hygieenistä, jep.

[QUOTE="vieras";27765172]Eiköhän se olis leikattu jo lapsena. Tuskin se tiukkenee ajan kanssa, vaan pikemminkin venyy. Paskaa puhut, tuskin olet miestä nähnytkään.

Vai vielä hygieenistä, jep.[/QUOTE]

Kuules asiantuntija, penis voi kasvaa ihan yhtä pitkään kuin itse ihminenkin. Enkä puhu painon kasvusta.

[QUOTE="vieras";27765039]Kuka esinahallinen tarvitsee liukastetta. En ole koskaan ymmärtänyt tuota kuibana vetämistä. Ne on näitä silvottujen juttuja nuo liukasteet. Säälin heitä. Mutta olen iloinen liukasteteollisuuden puolesta.[/QUOTE]

Puhuttiin runkkaamisesta. Ei mua tarvitse sääliä. Olen tyytyväinen penikseeni. Tälläinen se on lapsesta asti ollut. En kaipaa esinahkaa. Suurin osa mollaajista ei tiedä mistä puhuu.

[QUOTE="vieras";27765039]Kuka esinahallinen tarvitsee liukastetta. En ole koskaan ymmärtänyt tuota kuibana vetämistä. Ne on näitä silvottujen juttuja nuo liukasteet. Säälin heitä. Mutta olen iloinen liukasteteollisuuden puolesta.[/QUOTE]
Intissäkin puhuttiin käsivoiteesta runkkurasvana, että kyllä se on kaikkien miesten käytössä olipa esinahkaa leikattu tai ei.

Ja muutenkin mitä se ketään haittaa olipa leikattu tai ei jos se o tehty lääketieteellisistä syistä. Kyllä ihan muihinkin kehonosiin kohdistuu kidurgisia toimenpiteitä. Tietysti käsitän sen että sukupuolielimet ovat kaikista eniten ihmisen yksityisyyden suojassa mutta jos muita toimenpiteitä ei ole kuin ylikirean esinahan leikkaus niin eihän sille voi sitten mitään. Ei ympärileikatun peniksen terska hankaa mihinkään housuihin yms, ei sitä huomaa mitenkään, ei se tuota kipua tai ylipäätänsä käyttäydy millään tavalla eri lailla kuin leikkaamaton. Voin tulla alle minuutissa jos on tarpeen, kestän myös 30min, aivot sitä säätelevät. Terskassa ja jäljellä olevassa esinahassa on tunto, esinahka muutenkin vetäytyy pois terska päältä seisokissa. Ja tuskin kukaan mieskään jättää rakastamaan naistaan alapään takia niin eiköhän sama päde naisiinkin.

Yhteistyössä