Miksi te syyllistäjä-äidit ette anna muiden äitien elää rauhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensinnäkin kannattaa lopettaa tällä palstalla käyminen aivan kokonaan, niin vähenee syyllistämisetkin huomattavasti. Ei sitä kasvotusten yleensä niin kovan kritiikin uhreiksi jouduta. Siks toisekseen, nää syyllistäjät vois keskittää tämän kaiken syyllistämiseen kuluvan energiansa vaikka siihen, että alkaisivat ajaa jollakin mahdollisilla tavoilla vaikka kehitysmaiden lasten asioita ja lapsityövoiman ja lapsiorjuuden uhrien auttamista. Heillä ne asiat on PIKKASEN huonommin, kun Martti-Orvokilla, joka joutuu 1v8kk vanhana jo tarhaan ja joka on juonu vain ekat 3kk elämästään tissimaitoo ja sen jälkeen korviketta.

Miksi äidit syyllistyvät?

Jos olisin syyllistyvää sorttia, niin itkisin varmaan itseni uneen joka ilta sillä teenhän kaiken ihan väärin.

Mutta kun en ole syyllistyvää sorttia. Eletään elämää kuten meille parhaiten sopii, ja tiedän olevani riittävän hyvä äiti.

Opetelkaa te muutkin siihen :). Jonkun mielestä te olette aina tehneet jotain väärin. Imettäneet liian kauan tai liian vähän aikaa, menneet töihin liian aikaisin tai liian myöhään, yms. Maailmaan mahtuu kyllä mielipiteitä, mutta ainoa jota teidän täytyy miellyttää olette te itse. Naurahtakaa siis syyllistäville kommenteille ja eläkää kuten teille ja perheellenne parhaiten passaa :)

AP. Täällä pyöriitodella paljon psyykkisesti sairaita ihmisiä. Henkisesti terveellä ihmisellä riittää ymmärrystä hyvin pitkälle ja kuohahtaminen syntyy oikeastaan oikeasti vakavista asioista; seksuaalinen hyväksikäyttö, pahoinpitely, heitteellejättö.

Ja myös kun omaa todella huonon empatiakyvyn ja itseilmaisun kyvyn, sekä ei itse voi suodattaa saatua kritiikkiä, ei osata myös kirjoittaa asiaa ulosoikein ja syntyy vahingossa teksti, jossa yriutetään kertoa miten itse tekee ja sen lukijat näkee tekstin siten, että "mä teen näin ja teijen muiden on tehtävä myös näin".

Yhteistyössä